Ja, je kan vandaag nog terecht!
07 mei 2019 
1 min. leestijd

Ja, je kan vandaag nog terecht!

Er belt een klant naar de kapsalon: ‘Goedemorgen, of u vandaag geknipt kan worden? Ja natuurlijk kan dat.’ Even kijken oef… ja heb nog wel plekjes van 20 minuten. Hmm.. ‘Meneer, zou u vandaag om tien voor 2 kunnen? Ja? Perfect, dan zien we u tien voor 2.’

Jij zegt dan ook ja, toch?

Als er een klant naar de kapsalon belt en je staat eigenlijk vol en hebt geen volwaardig plekje voor de standaardbehandelingen meer over, wat zeg je dan? Waarschijnlijk prop je de klant dan op een plekje dat eigenlijk net iet te krap is dan normaal. De meesten willen geen ‘nee’ zeggen tegen de klant.

En hoe doen we dat dan via online boekingen?

Wat nu als er een online boekingssysteem zou bestaan dat eerst alle plekjes van 30 minuten opvult (als dat je standaardbehandeling is) en daarna plekjes laat zien van bijvoorbeeld 25 minuten. Zo zegt het systeem ook altijd ‘ja’ tegen de klant. Dat zou toch ideaal zijn? En fieeuw, gelukkig bestaat zo’n systeem al, namelijk dat van SMART!

Dus je kan het systeem laten bepalen of een enkele behandeling ook in een korter tijdsbestek gepland mag worden. Hoe je dat doet? Via het afsprakenboek van SMART kan je in je behandellijst de minimale boektijd aangeven. Geef dit aan en je bent klaar!

Annemarie, Da Vinci SalonSoftware adviseur

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Reactie plaatsen