Header Da Vinci Salonsoftware website

Stoelverhuur/ stoelhuur in de salon

Het hoe wat en waarom :-)

Annemarie van Da Vinci SalonSoftware

Wat is stoelverhuur in de salon?

Je hebt een goed draaiende salon en je wilt het liefst op elke klant die bij jou in je salon wil komen 'ja' zeggen. Alleen.. je zit zo vol dat dit niet meer altijd lukt. Dan is het wellicht tijd om je salon groter te maken door personeel aan te nemen, Of door stoelen te te verhuren in je salon / kapsalon.


Stoelhuur betekent dat een zzp'er een stoel bij jou in de salon huurt. Deze zzp'er werkt voor zichzelf, de omzet die hij/zij dan maakt is dan ook voor hem/haar.

Tino en Wendy

Hoe verdien jij aan stoelhuurders?

Je kan op verschillende manieren afspraken maken met je stoelhuurder. Je kan een basishuur bedrag rekenen voor het 'huren' van de stoel. Maar je kan er ook voor kiezen om een commissie over de verdiende omzet van die stoelhuurder te rekenen.

Lidwien computer

Kan je dan met salonsoftware werken?

Als je met stoelhuurders werkt is het juist super handig om met salonsoftware te werken. Zo is het inzichtelijk welke omzet je stoelhuurders maken. Maar kan je bijvoorbeeld ook zien in je klantendatabase welke specialist hem/haar het meeste helpt. Zie onderstaand verschillende opties in het SMART programma en antwoord op de meest gestelde vragen.

Dit zijn mogelijke opties

Stoelverhuur wisselen account

Wisselen tussen stoelhuurders

Wil je alle accounts aan elkaar gekoppeld hebben? En kunt wisselen tussen elkaars afsprakenboek om afspraken in te plannen? Dat kan! 

Hoofdaccount toegang

Hoofdaccount toegang tot alles

Als je dit zo wil en afspreekt kan de hoofdsalon (eigenaar) bij alle stoelhuurder accounts (rollen en rechten)
Alle klanten

Zoeken in alle klanten

Heb je als stoelhuurders aparte discplines? Bijvoorbeeld een pedicure met een kapper? Dan kan je ook in elkaars klanten zoeken als een klant bij jou wil komen of bij de ander.

Behandelingen salons

Behandelingen voor alle salons

Je kan voor elke stoelhuurder dezelfde behandellijst in 1 keer aanmaken, of je geeft elke stoelhuurder een eigen behandellijst.

In kassa 1 account

Wel 1 behandeling, meerdere stoelhuurders

Wil je alle stoelhuurders wel in 1 account hebben? Dan kan je aangeven per onderdeel van de behandeling welk onderdeel welke stoelhuurder heeft uitgevoerd, zodat de omzet ook netjes verdeeld wordt.
Omzet per stoelhuurder

Omzet per stoelhuurder

Alle stoelhuurders wel in 1 account? Dan zie je direct welke omzet elke stoelhuurder gemaakt heeft. Ook kan je terugvinden welke artikelen wie verkocht heeft.

Antwoord op al je vragen:

       

Stoelverhuur vraag en antwoord

Kunnen we samen met 1 agenda werken?

Jazeker! Je kan samen met de salonsoftware agenda werken. Je hebt dan in de agenda een aparte kolom voor jou en je stoelhuurder(s). De klanten die online willen boeken kunnen dan speciaal voor een medewerker kiezen of geen voorkeur aangeven.

Kunnen we samen met 1 kassa werken?

Ook dat kan! Als je wil kan je dus samen met je stoelhuurder(s) met 1 salonsoftware systeem werken. Je rekent af onder je eigen naam en aan het eind kan je dan zien welke omzet elke medewerker / stoelhuurder heeft gemaakt. Zelfs is dit te zien onder de artikelomzet.

Ik wil alles gescheiden houden tussen mijzelf en de stoelhuurder(s)

Dat kan uiteraard ook. Iedere stoelhuurder heeft zijn eigen online afsprakenboek en kassasysteem. Jij boekt je eigen klanten en rekent je eigen klanten af. En je stoelhuurders doen dit ook.

Ik wil voor elke stoelhuurder een eigen afsprakenboek, maar we willen wel bij elkaar kunnen kijken in de agenda

Dit kan natuurlijk ook. Stel je werkt samen op de werkvloer tussen een kapster en een schoonheidsspecialiste. Dan kan je kijken bij je collega of hij/zij een plekje heeft als de klant bij jou klaar is met de behandeling. Zo kan je voor elkaar afspraken inplannen en gemakkelijk wisselen tussen de agenda's.

Ik wil als eigenaar van mijn salon wel in de afsprakenboeken en omzetten van de stoelhuurders kijken maar ze mogen dat niet van mij of van elkaar zien, kan dat?

Natuurlijk kan dat, jij bent de baas dus jij bepaald. Jij kan een overkoepelende login krijgen waar je tussen alle accounts kunt switchen. En je stoelhuurders kunnen alleen in hun eigen account.

         

SalonSoftware in het kort

Hoe werkt onze salonsoftware voor in de salon? Van een makkelijk digitaal afsprakenboek, een fijn klantenbestand, een handige kassa en natuurlijk cijfers/administratie. Bekijk de video voor een korte impressie.

Eef

Ik wil een stoel huren bij een salon

Zit je erover na te denken bij een salon/kapsalon een stoel te huren? Dan kan je zeker ook ons pakket gebruiken:

  • Werkt de salon toevallig al met Da Vinci? 
    • Dan is een koppeling vrij eenvoudig gemaakt. Overleg dit met de eigenaar.
  • De salon werkt nog niet met Da Vinci? Of met een ander pakket?
    • We leggen je graag uit welke opties er dan zijn. 
    • Vraag dan meer informatie aan en we bellen je om alles door te nemen
Tino en Wendy

Wat kost het?

Ga je zelf een salon starten en wil je stoelen verhuren? Dan kies jij met welk pakket je wilt werken. Elke stoelhuurder die apart de eigen omzet wilt bijhouden kan dan als stoelhuur module hetzelfde pakket als wat jij hebt maar dan tegen het voordelige tarief van € 19,50.


Aan jou dan de keus hoe je de salonsoftware wilt factureren. De stoelhuurder neemt zelf de stoelhuur module bij ons af of jij factureert dit door aan de stoelhuurder.

Diana pakt telefoon op

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over onze SalonSoftware? Als stoelverhuurder of stoelhuurder? We bespreken graag jouw wensen. En helpen je natuurlijk graag :-)


Vraag meer informatie aan, dan nemen we contact met je op om je wensen door te nemen (en eventueel gevraagd advies te geven).

Da Vinci Team

Wie is Da Vinci?

  • 1700 salons werken dagelijks met onze salonsoftware 
  • onze salonsoftware is 100% online (cloud)
  • Onze salonsoftware werkt op computer, tablet en smartphone
  • Onze salonsoftware is speciaal voor de beauty- en kappersbranche gemaakt
  • Maandelijks opzegbaar
  • Je niet extra betaalt voor onze helpdesk die geheel uit voormalig beauty-professionals bestaat