Laat het ons weten! Klik hier.
Laat het ons weten! Klik hier.
Nieuw: Klantenstop
Juli 2023
Wil je wel dat je bestaande klanten online een afspraken maken boeken maar nieuwe klanten niet? Dat kan vanaf nu! Zet online boeken online, zet de klantenstop aan en alleen je bestaande klanten kunnen een afspraak boeken.
Nieuw: Je eigen mini website
Juni 2023
Misschien is je salon in de winkelstraat van het dorp niet altijd even zichtbaar. Misschien ook wel. Hoe dan ook... in de online winkelstraat kan jij er altijd voor zorgen dat je zichtbaar bent voor je bestaande en nieuwe klanten. Want ben je klant bij Da Vinci? Dan krijg je er een gratis 'mini website' bij. Een 1 pagina website waar alles op staat wat je (nieuwe) klant zou willen weten.
Nieuw: Artikelen exporteren
Juni 2023
Wil je graag je artikelen in excel exporteren om bijvoorbeeld snel de voorraad mee te tellen of een bestelling mee door te geven? Exporteer dan nu je artikelen. Dit kan bij Management > Prijslijst > Mijn Artikelen. Bovenaan zit een export knop.
Nieuw: Online boeken direct specialist gekozen
Februari 2023
Stel, je werkt alleen in je salon en je laat je klanten online boeken. Dan hoeven je klanten geen specialist te kiezen omdat alleen jij te kiezen bent. Dat werkt ook zo als je meerdere specialisten in je salon hebt, maar 1 iemand kan 1 behandeling uitvoeren, dan hoeft je klant dus ook geen specialist te kiezen, dan wordt die medewerker automatisch aangevinkt. Handiger voor je klant dus!
Nieuw: Creditfacturen inboeken
Februari 2023
Doe jij zelf je kwartaalaangifte? Dan boek je je inkoopfacturen ook al in in SMART. Je kan vanaf nu ook creditfacturen inboeken.
Nieuw: Eigen Bjootify pagina
Februari 2023
Laat jij je klanten online boeken? Je eigen Bjootify link heeft nu geen logo meer van Bjootify bovenaan de pagina. Het is dan dus echt meer je eigen pagina. Zoek je jouw salon via Bjootify op? Dan staat het logo van Bjootify er wel.
Je kan je eigen Bjootify link vinden via: Management > Instellingen > Online boeken > Bjootify online boekingslink
Nieuw: Overzicht herhaalboekingen
Februari 2023
Ben je actief bezig in je salon om elke klant die vandaag in je salon is een nieuwe afspraak mee in te plannen? Dan moet je dit overzicht hebben. In dit overzicht zie je hoeveel herhaalboekingen er direct gepland zijn.
Dit overzicht is alleen te zien vanaf pakketten VIP.
Nieuw: Overzicht nieuwe klanten
Februari 2023
Benieuwd hoeveel nieuwe klanten er in je salon komen? Bekijk dan snel het nieuwe overzicht: Nieuwe klanten. Cijfers > Klanten > Nieuwe klanten
Dit overzicht is alleen te zien vanaf pakketten VIP.
Nieuw: Jaar 'knop' kiezen in overzichten
Februari 2023
Ben je bij de cijfers in SMART van je salon? Dan kan je nu ook kiezen voor 'dit jaar' en 'vorig jaar'. Om het zien van je cijfers nog makkelijker te maken.
Nieuw: Da Vinci Club voordelen shop
Februari 2023
Via je SMART Home screen kan jij naar de Da Vinci Shop voordelen shop. Hier krijg jij mooie kortingen bij de Da Vinci partners. Bijvoorbeeld bij online groothandel Salonline, Koffievoordeel, Bedsupply, Schoenenfabriek en meer. Neem snel een kijkje!
Nieuw: Review Cijfer op je homescreen
Februari 2023
Het review cijfer van Bjootify staat nu op je SMART Home pagina. Zodra je inlogt zie je dus direct hoe klanten jouw salon beoordelen.
Nieuw overzicht: Omzet per Afdeling
November 2022
Altijd al benieuwd hoeveel omzet je maakt in de manicure, schoonheid, of kapsalon kant van je salon? Neem dan nu snel een kijkje bij het nieuwe overzicht: Omzet per Afdeling!
Neem een kijkje: Cijfers > Omzet > Omzet per Afdeling
P.s. Alleen zichtbaar in pakketten VIP en hoger.
Nieuw overzicht: Gemiddelde omzet per bezoek per Medewerker
November 2022
Welke medewerker heeft de hoogste omzet per bezoek? Bekijk het snel: Cijfers > Omzet > Omzet per Bezoek per Medewerker.
P.s. Alleen zichtbaar in pakketten VIP en hoger.
Nieuw overzicht: Gemiddelde Artikelomzet per Bezoek
November 2022
Benieuwd hoeveel omzet er gemaakt wordt wanneer een klant een artikel koopt? Dit overzicht wordt op deze manier berekend: Totale artikelomzet in de gekozen periode gedeeld door het aantal bezoeken waar een artikel verkocht wordt.
Neem een kijkje: Cijfers > Omzet > Gemiddelde Artikelomzet per Bezoek
P.s. Alleen zichtbaar in pakketten VIP en hoger.
Hoeveel online afspraken zijn er vorige week gemaakt?
November 2022
Login bij je programma en je ziet gelijk op het Dashboard hoeveel online afspraken er geboekt zijn vorige week. Klik je op de knop, dan wordt je doorverwezen naar de plek binnen Daggebruik waar je alle online afspraken kan zien.
Oktober 2022
Je klant komt bij je in de salon, je voert de behandeling uit en je gaat afrekenen met je klant. In SMART Salon kies je vervolgens voor 'betalen met QR code'. Er komt een QR code op je scherm, je laat je klant de code scannen en de betaling is gelukt. Geen pinapparaat meer nodig dus!
Extra slim: je hebt ook geen omkijken meer naar je administratie, want die wordt gelijk bijgewerkt.
Automatische herinnering naar openstaande bedragen
Oktober 2022
We nemen je nu nog meer werk uit handen. Stuur je je klanten betaalverzoekjes en worden ze niet altijd betaald? Laat SMART automatisch herinneringen sturen naar openstaande bedragen. Wil je meer weten? Klik hier.
September 2022
Een compleet nieuwe look voor de cijfermodule.
Het is niet alleen sneller, maar ook makkelijker op mobiel.
Ook zullen er snel nieuwe overzichten komen!
Betaallink in bevestiging- en herinneringmail
5 juni 2022
Laat jij je klanten al online betalen bij het maken van een afspraak? Goed bezig! :-) Vanaf nu krijgen je klanten dan ook een betaallink meegestuurd in de bevestiging en herinneringmail.
Waarom wil je dat je klant alvast vooruit betaald?
Toevoegen van nieuwe klanten makkelijker
8 mei 2022
Het toevoegen van nieuwe klanten is een stuk makkelijker gemaakt. Vul alleen de echt verplichte gegevens in (Voornaam en Achternaam), en je nieuwe klant is toegevoegd. Wel checkt het programma even snel of deze klant er al in staat met de voor- of achternaam om dubbele klanten te voorkomen.
3 april 2022
Gemak voor je klant en voor jou!
Pay.nl is toegevoegd als partner voor online betalingen. Stuur makkelijk een betaalverzoek vanuit het SMART programma naar je klant. De klant kan gemakkelijk betalen via iDeal. Of laat je klant alvast de online afspraak vooruit betalen. Kijk hier voor meer informatie.
Online boekingen met verplichte online (aan)betaling
31 Januari 2022
Heb je een aantal behandelingen waar je klanten een verplichte online (aan)betaling voor moeten doen? Dat is geen probleem meer! Betaald je klant de verplichte (aan)betaling niet binnen 15 minuten na het boeken van de online afspraak? Dan zal de afspraak automatisch weer uit je agenda worden verwijderd. Je klant krijgt een mailtje dat de afspraak verwijderd is en jij kan dit makkelijk terugzien in het online afspraken overzicht.
31 Januari 2022
Via onze online-afspraak-maak-tool Bjootify kan je reviews verzamelen. Geeft een klant een review? Dan kan je hierop reageren om je klant te bedanken, of om te reageren op je klant als het een minder goed review is. Op deze manier kan je laten zien hoe je met minder positieve ervaringen van je klanten omgaat. Heb je alleen maar super reviews? Dan ben je vaak minder geloofwaardig.
Afrekeningen per dag
6 december 2021
Vanaf nu kan je in SMARTsalon een lijst vinden van alle afspraken die in je afsprakenboek staan maar nog niet afgerekend zijn. Extra makkelijk om op dit manier snel af te rekenen en je kan snel zien of je niemand bent vergeten af te rekenen die wel in je afsprakenboek staat.
16 november 2021
In SMARTsalon kan je vanaf nu het nieuwe overzicht 'Betaalwijzen' vinden. Wat je hiermee kan? Zorgen dat je kas klopt.
Stel je voor dat je aan het einde van de dag de kas aan het opmaken bent en ... je hebt net wat te kort bij het pinnen of contant. De kas klopt niet. Dan kijk je vanaf nu naar het overzicht 'Betaalwijzen' om te zien of er niet per ongeluk een afrekening op 'pin' is afgeslagen i.p.v. 'contant'.
25 oktober 2021
Vanaf nu krijgt je klant na het boeken van een afspraak niet alleen een plekje bij jou in je salon maar ook de keuze voor een mooi cadeau. Als bedankje voor het boeken. Meer weten hierover? Klik hier.
27 september 2021
Niets makkelijker dan dat het pinapparaat meteen begint te ratelen zodra je in de SMART kassa klikt op 'pin'. Daarom hebben we een pinkoppeling gemaakt met partner Pay.nl. Meer weten hierover? Klik hier.
8 augustus 2021
Uitbreiding van de overzichten in SMARTsalon.
1 augustus 2021
Reviews zijn heel belangrijk voor je salon. Nieuwe klanten weten zo zeker dat ze de juiste keuze maken, bestaande klanten krijgen een bevestiging dat ze goed zitten. Jij kan er zo voor kiezen met onze nieuwe boekingstool Bjootify.com of je wel of niet reviews wil verzamelen.
25 juli 2021
Als saloneigenaar ben je al druk genoeg. Om dan ook nog aan je marketing te moeten denken ... Daarom helpen wij je daarmee! Op de homepagina van SMARTsalon vind je een knop 'Da Vinci Marketing Checklist'. Hier zie je in 1 oogopslag alle marketinghulp die wij je kunnen bieden. Jij kiest wat bij je salon past. stelt het 1 keer in en klaar!
19 juli 2021
Zodra je inlogt in SMARTsalon zie jij een compleet nieuwe homepagina. Niet alleen de look & feel is nieuw, ook de techniek onder de motorkop zodat jij altijd met het nieuwste van het nieuwste werkt in jouw salon. Bovendien kan je vanaf nu kiezen welke achtergrond foto jij wil zien.
12 juni 2021
Heb je een SMS naar je klanten gestuurd? Dan kan jij in dit overzicht zien of de SMS verstuurd is en aangekomen is.
Je kan je klant al online laten betalen tijdens het online boeken. Met de functie tot een aanbetaling kan je per behandeling kiezen of de klant een aanbetaling moet doen voor die behandeling. Kies ook uit een percentage of een bedrag.
Stel je voor ... je klant gaat naar je website, klikt op de knop om een afspraak te maken. Kiest een behandeling, een datum en boekt de afspraak. En dan: krijgt hij/zij een mooie pagina te zien met een foto van jou (en je team) 'bedankt en tot snel!'. En misschien vertel je hier ook al over de laatste actie die je in je salon hebt lopen.
Vanaf nu kan jij bepalen waar je klant naar toe wordt verwezen zodra hij/zij een afspraak gemaakt heeft.
18 februari 2021
Kan je vanwege de lockdown nog geen afspraak maken met je klant? Plaats je klant dan op de wachtlijst. Dan weet jij zodra we weer open mogen precies wie jij als eerste kan bellen voor een afspraak.
11 februari 2021
Vanaf 10 februari mogen klanten bij je salon komen om af te halen. Maar alleen als er een afhaalmoment is afgesproken en er meer dan 4 uur tussen bestellen en afhalen zit.
Het afhaalmoment inplannen kan heel goed met onze online boekingstool. We zijn er nu mee bezig een instelling te maken zodat er nooit binnen de 4 uur (of zodra we weer open zijn een ander tijdsbestek) kan worden geboekt.
18 januari 2021
Heb je een vraag? Chat makkelijk en snel met ons. In het gehele programma SMART Salon staat nu in de rechter onder hoek een chat icoon. Klik erop en stel je vraag. Hier kan je ook antwoord vinden op de meest gestelde vragen.
18 januari 2021
Zorg ervoor dat je klant altijd de juiste behandeling kiest bij het online boeken. Vul daarvoor de omschrijvingen bij de behandelingen in.
Management > Prijslijst > Behandelingen > Kies een behandeling
21 december 2020
Laat je klant tijdens het maken van een online afspraak aangeven of ze tijdens de afspraak productadvies willen. Zo wordt het nog leuker om producten te verkopen!
Management > Instellingen > Online Boeken > Productadvies
26 oktober 2020
Geen lange lijsten van openstaande bedragen? Vanaf nu kan jij je klant vanuit de SMARTsalon kassa meteen een betaalverzoek sturen. Je klant kan dan meteen betalen via iDeal, PayPal of Creditcard.
Management > Instellingen > Kassa > Betalingen
19 oktober 2020
Je klant kan nu niet alleen online Boeken, maar ook meteen zelf online betalen! Extra gemak en service voor je klant.Je klant kan nu nog sneller een afspraak maken. Boven in de online boekingstool van Bjootify staan nu categorieën zodat je klant meteen kan vinden wat hij zoekt.
Hulp bij Registratieplicht
1 oktober 2020
In het afsprakenboek zie je in 1 oogopslag van welke klant je alle gegevens hebt ivm de nieuwe Registratieplicht en van welke klant niet. Is het 'itje' rood? Vraag je klant om gegevens. Is hij wit? Dan heb je alles wat nodig is.28 september 2020
We hebben een mooie verbetering voor je in de kassa van SMARTsalon. Het scherm waar je de betaalmethode kiest is aangepast zodat:
Daggebruik > Kassa > Kies betaalmethode > dit scherm zie je alle info
18 augustus 2020
Krijg je toch nog een aantal telefoontjes van klanten dat ze de gemaakte afspraak willen wijzigen? Laat je klant dit nu zelf doen. Dit is mogelijk via de nieuwe bookingstool Bjootify. Je klant heeft daar een eigen login en kan al zijn eigen gemaakt online afspraken bekijken en annuleren/ wijzigen.
In je SMART programma onder de knop 'online aspraken' in je afsprakenboek zie je een lijst van alle online gemaakte afspraken en zie je ook in terug als een klant zelf de afspraak geannuleerd heeft.
6 juli 2020
Vanaf nu kan jij je inkoopfacturen in SMART invoeren en krijg je een perfect overzicht zodat je zelf je BTW aangifte kan doen. Het enige wat je boekhouder hoeft te doen is de BTW aangifte zodra het jaar voorbij is te checken. De rest kan je zelf.Daggebruik > Kassa > Ingeboekte inkoopfacturen
27 mei 2020
Mag je klant online zelf een afspraak maken? Dan kan jij er nu voor zorgen dat er altijd tijd tussen de behandelen kan worden gelaten. Bijvoorbeeld om alles te desinfecteren of op te ruimen voordat de volgende klant komt.
Management > Afspraken
27 mei 2020
Je kan al heel makkelijk vanuit onze salonsoftware een nieuwsbrief naar al je klanten sturen. Nu kan je er ook voor kiezen dit te sturen naar klanten die een bepaalde behandeling hebben genoten.Management > Instellingen > Marketing Bericht > Behandelingen
Zou het niet geweldig zijn als je productverkoop automatisch gaat? Precies dat hebben we gemaakt in het programma! Het systeem verstuurd automatisch naar je klanten een mogelijkheid om het product dat ze al eerder hebben gekocht weer bij jou te kopen. Je klant blij en jij ook!
Management > Instellingen > productverkoop
Afspraak-bericht
Net voordat je klant een afspraak bij je wil boeken kan jij ervoor zorgen dat je klant een bericht ziet. Bijvoorbeeld om te vertellen welke actie je nu hebt in je salon, welke vakanties eraan komen of wat het protocol is in je salon.
Management > Instellingen > Afspraak bericht
23 april 2020
Vanuit onze salonsoftware kan je nu heel gemakkelijk naar al je klanten in 1 keer een bericht sturen. Jij kiest hoe je het verstuurd: SMS, Mail of beide. En jij bepaalt wat er instaat. Met 1 druk op de knop kan je makkelijk al je klanten op de hoogte stellen van je laatste marketingacties of Coronasituatie.Management > Instellingen > Marketing bericht
23 april 2020
Moeder en dochter in de zaak? Vriendinnen? Je kan ze nu makkelijk samen laten betalen. Zo hoeven ze maar 1 keer te betalen en kunnen ze gewoon in 1 keer pinnen.Daggebruik > Kassa > Wachtbestand/samen betalen
Wat de voorraad was op 31 december? Vanaf nu kan je dat makkelijk zien in SMART.
Management > Prijslijst > Voorraadbeheer
16 december 2019
Vanaf nu kan je makkelijk je prijslijst printen zodat je makkelijk altijd al je behandelingen in beeld hebt.Management > Prijslijst > Overzicht
14 februari 2020
De nieuwe online boekingstool Bjootify is online! Deze boekingstool is nog beter op mobiel, is in het Engels en Nederlands, kent categorieën en veel meer.