Tip: Is jouw salon klaar voor het toeristenseizoen?
14 juli 2021 
3 min. leestijd

Tip: Is jouw salon klaar voor het toeristenseizoen?

Ga je zelf op vakantie naar het buitenland dit jaar? Of weet je het nog niet? Veel mensen zullen al besloten hebben lekker in eigen land te blijven en het te zoeken in ons mooie landje Nederland. Daarom is juist nu de vraag relevant: hoe ‘toeristenproof’ jouw salon is? Stel, er lopen toeristen in de avonduurtjes met een ijsje door het dorp/stad te struinen en komen een salon tegen. De toerist wil eigenlijk wel even een heerlijke behandeling ondergaan, of juist die nagels weer netjes laten maken omdat het toch prachtig weer is etc. Hoe zorg je er dan voor dat het duidelijk is voor die toerist wat jouw salon te bieden heeft?

Maak het de toerist dus zo makkelijk mogelijk om je salon binnen te stappen > maak die figuurlijke drempel onzichtbaar!

We geven je graag een aantal tips hoe je dat kan doen:

  1. Zorg voor duidelijke informatie op je voordeur
  2. Zorg ervoor dat je een website hebt met foto’s en/of reviews over je salon
  3. Zorg ervoor dat je online boekbaar bent
  4. Zorg ervoor dat je prijslijst ‘toeristenproof’ is

1 Duidelijke informatie op je voordeur

Stel die toerist loopt in de avonduurtjes als je salon dicht is door de straten van je dorp/stad. En mocht hij/zij graag een behandeling in je salon willen gedurende 1 van de komende dagen, dan is het fijn als hij/zij de juiste informatie kan vinden. Denk dan aan:

  • Een informatieblaadje met
    • openingstijden van je salon
    • het website-adres
    • telefoonnummer van je salon (als je geen website hebt)
    • een QR code voor het online boeken (als je dit hebt)
    • een korte prijslijst van je salon met de meest gebruikte behandelingen

Zo maak je een QR code van je website of online boekingstool: ga naar deze site, plak de url van je website of boekingstool erin, de QR code wordt vanzelf gemaakt, klik vervolgens op downloaden onder de QR code en plak die op je informatieblaadje.

Voorbeeld van het informatieblaadje op de voordeur van onze eigen salon:
Informatieblaadje kapsalon

2 Een website van je salon

Als die toerist voor je salon staat en je een website op het informatieblaadje hebt staan, dan is het fijn voor die toerist om daarop te kunnen kijken als hij/zij weer terug is op de camping/overnachtingsplek. Niet alleen is het belangrijk dat je een website hebt voor de toerist die langs je salon loopt. Ook zullen toeristen online gaan googlen naar een salon op hun vakantieadres. Dus ook hiervoor is het belangrijk een website te hebben.

Belangrijke info die je daarop wilt hebben staan zijn:

  • een prijslijst van je salon
  • foto’s van je team/van je salon
  • foto’s van je werk
  • het liefst ook nog reviews (kan ook via je boekingstool, bijvoorbeeld Bjootify of BarberBooking)

Da Vinci for Hair website

3 Online boekingstool

Om de drempel voor die toerist zo laag mogelijk te maken om een afspraak bij je te boeken, is het slim om online boeken aan te bieden. De meeste toeristen zullen voor de meest voorkomende behandeling naar je salon toekomen. De uitgebreidere behandelingen zullen ze vaak wel in hun eigen salon weer laten doen. Dus zorg ervoor dat de meest standaard behandelingen online geboekt kunnen worden. Zo kan de toerist als hij weer terug is op de camping of overnachtingsplek gelijk een plekje boeken zodra het hem/haar uitkomt.

Online boekingstool dvfh

4 Prijslijst ‘toeristenproof’

We hebben er wel vaker over geschreven, een duidelijk prijslijst voor toeristen (maar ook voor je klanten) is handig. Jij weet precies wat je bedoelt, maar je klant wellicht niet. Bekijk daarom deze blog om te zien hoe je jouw prijslijst ‘toeristenproof’ kunt maken.

Dus…. maak je salon klaar voor de hordes toeristen deze zomer 😉

Meer weten een online boekingstool?

Heb je nog geen online boekingstool en wil je hier meer over weten? Klik op de oranje knop en vraag meer informatie aan. We helpen je graag 🙂

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen