Alles over je online boekingslink voor je klant
13 augustus 2021 
6 min. leestijd

Alles over je online boekingslink voor je klant

Dat er veel mogelijk is met je online boekingslink van Da Vinci voor klanten dat weet je vast ook. Maar wat kan je allemaal instellen dat vervolgens zichtbaar is op je boekingspagina? In deze blog leg ik je alle opties uit. Je kan dan zelf bepalen wat je wil gebruiken en wat niet.

Alles over de behandeling:

Je kan allerlei instellingen doen over je behandelingen wat voor de klant zichtbaar is:

  1. Categorieën bovenaan pagina
  2. Volgorde van behandelingen
  3. Beschrijving toevoegen bij een behandeling
  4. Behandelprijs wel of niet laten zien
  5. Een vanaf prijs bij de behandeling
  6. Behandeltijd wel of niet laten zien

1. Categorieën bovenaan de pagina

Bij het aanmaken van de behandelingen kies je ook in welke categorie deze behandeling valt. Bijvoorbeeld Knippen, Kleuren, Nagels, Gezicht etc. Dat is handig voor je klant zodat hij sneller bij de juiste behandeling kan komen die hij/zij boeken wil.

Je hoeft hier niets voor te doen, dit gaat automatisch. Klikt je klant op je boekingslink dan ziet hij de categorieën bovenaan je pagina staan. Klikt je klant op een categorie dan springt de pagina automatisch naar die categorie en kan je klant daaruit een behandeling kiezen om te boeken.
Categoriën pagina

2. Volgorde van behandelingen

Je kan zelf bepalen welke volgorde van de behandelingen je wilt hebben. Dus binnen elke categorie bepaal je zelf hoe je behandelingen staan.

Tip: Je kan hier dus ook mee spelen en testen wat het beste werkt. Voorbeeld: Je hebt een behandeling knippen dame. Je wilt eigenlijk dat er standaard wassen bij wordt geboekt. Dan zet je Wassen Knippen Dame helemaal bovenaan. En kijk maar eens wat er dan gebeurt! 🙂

Je kan dit veranderen door te gaan naar Management > Prijslijst > Volgorde behandelingen > Sleep de behandeling naar de gewenste plek of gebruik de pijltjes.

Volgorde behandelingen

3. Beschrijving toevoegen bij een behandeling

Je kan bij elke behandeling een beschrijving toevoegen. Stel je hebt verschillende soorten gezichtsbehandeling, dan is het voor de klant wel fijn om te weten wat er met elke gezichtsbehandeling dan gedaan wordt. Zo kiest je klant sneller de juiste behandeling online.

Een beschrijving toevoegen doe je zo: Management > Prijslijst > kies een behandeling > vul bij beschrijving een stukje tekst in

Beschrijving behandeling

4. Behandelprijs wel of niet laten zien

Je kan zelf bepalen of je de prijs van elke behandeling wilt laten zien op je boekingspagina of niet. Al adviseren wij van wel, want een jurkje koop je ook niet zonder te weten wat het kost. Zo ook boek je minder snel een afspraak bij een salon als je niet weet hoeveel een behandeling kost.

Je kan dit zelf bepalen door te gaan naar: Management > Prijslijst > kies een behandeling > Kijk onder stap 1 bij het boxje: Prijs laten zien. En vink deze wel of niet aan.

Behandelprijs

5. Een ‘vanaf’ prijs bij de behandeling

Het kan natuurlijk voorkomen dat je wel een prijs wilt noteren bij je behandelingen. Maar dat het niet een vaste prijs is. Vaak is dit het geval bij het geven van kleuringen. Dan weet je vooraf niet precies hoeveel kleur je nodig hebt. Je kan hier dan gebruik maken van het knopje Vanaf. Dan staat bij het online boeken ‘Vanaf € 40,-‘ bij voorbeeld.
Vanaf prijs behandeling

Dit instellen? Kan per behandeling: Management > Prijslijst > kies de behandeling > kijk onder stap 1 en vink het boxje aan bij ‘vanaf’.

6. Behandeltijd wel of niet laten zien

Sommigen vinden het fijn, anderen niet. De behandeltijd laten zien tijdens het online boeken. Je kan dus zelf bepalen of je dit laat zien of niet.

Behandeltijd

Je kan dit instellen door te gaan naar: Management > Prijslijst > Kies een behandeling > vink aan: ‘behandeltijd zichtbaar bij online boeken’.


Alle opties voor je klant

Je kan ook een aantal opties voor je klant instellen. Waar ook jij natuurlijk weer voordeel van hebt:

  1. Een account voor de klant
  2. Klant kan online gemaakte afspraak annuleren/wijzigen
  3. Klant kan tijdens het online boeken volledig of gedeeltelijk online betalen

1. Een account voor de klant

Je klant kan via Bjootify een account aanmaken zodat alle online geboekte behandelingen in te zien zijn. Zo weet de klant ook wanneer hij voor het laatst bij je is geweest en welke behandeling dat toen is geweest.

Mijn account Bjootify

2. Klant kan afspraak annuleren/wijzigen

Hoe handig is het dat je klant zelf de online gemaakte afspraak kan annuleren en opnieuw kan maken? Het komt natuurlijk weleens voor dat de klant net geboekt heeft en er dan achter komt dat hij/zij helemaal niet kan! Dat scheelt weer een telefoontje naar de salon. Met natuurlijk als extra instelling dat je zelf aan kan geven hoever er uiterlijk van tevoren geannuleerd mag worden. Bijvoorbeeld 28 uur, 24 uur of nog tot 30 minuten. De klant kan dit doen door in te loggen op zijn account en bij mijn afspraken te kijken.

Online afspraak wijzigen

Instellen? Dat kan via: Management > Instellingen > Afspraken > Afspraak annuleren door klanten

3. Klant kan online (aan)betaling doen 

Maakt je klant online een afspraak? Dan kan jij ervoor kiezen of je je klant de keuze geeft om gelijk al online te betalen via iDeal. Handig als moeder bijvoorbeeld voor de kinderen een afspraak maakt. Je kan er zelfs voor kiezen om voor bepaalde behandelingen een (verplichte) aanbetaling te laten doen. Zodat je klant zijn afspraak echt niet vergeet.

Online betaling opslaan

Instellen van online betalingen? Dat kan op deze manier.

Een groot voordeel van je klant online laten betalen is dat hij het geld al ‘kwijt’ is. En daardoor makkelijker bij jou in de salon een product koopt of toch een extra dienst afneemt. Want zeg nou zelf, bij de kassa € 35 afrekenen of € 10 is toch een groot verschil.



Leuk voor jou!

Er zijn nog 2 extra’s (wel betaald) die mogelijk zijn via het Bjootify platform waar je boekingslink op staat:

  1. Nieuwe klant kan reviews lezen van tevreden klanten over jouw salon
  2. Je salon kan meedoen met de Bjootify Awards – prijs voor beste salon op basis van reviews

1. Reviews over je salon (Alleen bij het pakket Bjootify Plus)

Mocht je dat willen, dan kan je reviews verzamelen over je salon door klanten. Dit noemen we ook wel ‘trueviews’, want alleen klanten die bij jou in de salon zijn geweest kunnen een review invullen. Zij krijgen na de afspraak namelijk een reviewverzoek. Kijk voor meer informatie over deze extra op deze site.

Reviews salon

2. Met je salon meedoen aan de Bjootify Awards (Alleen bij het pakket Bjootify Plus)

Elk jaar worden de beste salons op basis van de gegeven reviews beloond. Zij krijgen een certificaat én een Award als ze beste worden in hun categorie. Ook meedoen? Kijk hier voor meer informatie.

Awards


Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Slaapwijsheid
Door

Slaapwijsheid

op 04 Nov 2021

Hi Marre, Wow! Dank voor je heldere artikelen en je slimme tips. Ik ga ze zeker toe passen, super! :)Ik blijf je volgen! Groetjes, Lisa

Reactie plaatsen