arrow_drop_up arrow_drop_down
9 januari 2020 

Tip: Een beetje eng....

Wij zaten met vriendinnen bij elkaar. Het onderwerp kwam op beautybehandelingen. Wat nu bleek er waren veel vriendinnen die het een beetje eng vinden een beauty behandeling.

Weet je waarom?
Als je als klant in een salon bent voor de behandeling die je geboekt hebt. Dan stelt de dame of heer die je helpt altijd nog een vraag of je iets extra’s wil. In een kapsalon of ik extra gewassen wil worden en of ik nog wat gel of wax in mijn haar wil als het geknipt is. En in een beautysalon krijg ik vaak de vraag bij een gezichtsbehandeling of ik mijn wenkbrauwen ook wil epileren en of ik een extra gezichtsmasker wil.

Mijn vriendinnen zeiden allemaal dat ze dan toch ‘nee’ zeiden op die vragen. Terwijl ze toch soms wel wat versteviging in het haar zouden willen na de behandeling of toch die wenkbrauwen geëpileerd. Zij zeiden ‘nee’ op al die vragen, met als simpele reden dat ze dan bang waren voor de kassabon aan het einde van de rit. Ze hadden dus geen idee of ze dan iets extra’s moesten gaan betalen of niet.

Is natuurlijk super jammer als jouw klant niet extra mooi je deur uit loopt omdat hij/zij niet weet wat hij/zij moet gaan betalen bij de kassa.

Een mogelijke oplossing:
Heb voor de behandeling een kort intake gesprekje met je klant, en laat hem/haar een duidelijke (menu)kaart zien met wat de klant geboekt heeft, welke behandeling(en) er standaard bij in zitten en welke extra opties hij/zij nog heeft.

Resultaat? Een blijere klant die weet waar hij aan toe is. En jij blij, want de klant zegt dan waarschijnlijk vaker ‘ja’ tegen extra behandelingen 🙂 Zo loopt je klant mooier je deur uit, is weer een visitekaartje voor andere nieuwe klanten én wellicht ook meer omzet in je kassa.

Over de schrijver
Reactie plaatsen