Salon JaarVergelijker
28 december 2019 
2 min. leestijd

Salon JaarVergelijker

Het einde van het jaar is in zicht. Hopelijk heb je een heerlijke drukke periode gehad voor kerst. Maar vaak is het toch iets rustigere rond deze periode. Juist tijd om te kijken hoe afgelopen jaar was en vast na te denken over wat je anders of juist niets anders wil gaan doen in 2020. En daar helpen we je graag bij. Daarom heb ik samen met mijn collega’s de Salon Jaarvergelijker gemaakt.

Het Da Vinci SalonSoftware Team

Wat is de Salon Jaarvergelijker?

Je vult een paar gegevens in en je kan meteen zien hoe het jaar 2019 is gegaan t.o.v. 2018. Op deze manier heb je een goed beeld van wat er beter is gegaan en waar de verbeteringen zitten. Het is in de vorm van een excel. Je moet een paar omzetgegevens opzoeken, ex BTW, en het liefst het aantal bezoeken, online afspraken etc. We laten dan automatisch zien wat er beter is gegaan dan 2018 en wat minder goed.

 

Welke conclusies zou je kunnen trekken?

Productverkoop is minder in 2019 dan in 2018

Voor onze eigen salon heb ik de Salon Jaarvergelijker ook ingevuld. Wat er bijvoorbeeld naar voren kwam was dat we minder producten hebben verkocht in 2019 dan in 2018. Dat is dus geen goed tekenen. In omzet was het een flink verschil. En hier zie ik meteen een kans voor 2020. De productverkoop ga ik dus stimuleren. 1 van de ideeen waar we nu mee spelen is een ‘actiekalender’ te maken. Iedere maand staat een specifiek product in de picture. Alle klanten weten dit ook van te voren. En we gaan natuurlijk ook onze leverancier vragen mee te denken met deze actie. Zodra ik hier meer over weet zal ik er weer een blog over schrijven.

Er zijn minder bezoeken geweest in 2019 dan in 2018

Als dit het geval is bij jou in de salon ga je dus focussen in 2020 om mensen naar je salon te krijgen. Zorg dat iedereen in jou plaats over jouw salon heeft gehoord. Een goede tip van een klant vond ik Google. Ze had 1 jaar lang voor 50 euro per maand in Google geïnvesteerd. Gewoon in de zoekwoorden ‘Salon Vorden’ dus het type salon dat jij bent + de plaatsnaam. Doordat ze dit 1 jaar lang had gedaan wist iedereen haar te vinden. Ik vond het een hele slimme! Misschien iets voor jou?

Gebruik voor je salon Google Adwords

De omzet per bezoek is minder geweest in 2019 dan in 2018

Dit betekent dat de mensen wel bij je in de salon komen (als het goed is) maar dat ze minder uit zijn gaan geven. Dit kan er aan liggen dat je alleen de basisbehandeling verkoopt en vergeet de extra’s te verkopen. Denk aan een restaurant. Je gaat zitten en het eerste wat de ober je vraagt is of je wat wil drinken. En wil je straks ook een fles water op tafel? Ook wat stokbrood erbij? Die stokbroodjes, dat water, die drankjes … dat zijn allemaal de extra’s van het restaurant. Waarbij ze meer omzet naar binnenhalen dan dat jij alleen zou komen eten. En eigenlijk vind je het zelf ook fijn toch. 😉 Denk dan ook aan je eigen salon. Iedere keer dat jij een product adviseert en verkoopt is de klant blij en heb jij dat extraatje weer in de pocket. En gaat dus de omzet per bezoek omhoog. Of als je niet alleen de behandeling uitvoert waarvoor iemand komt, maar ook iets extra’s doet. Bijvoorbeeld ook wassen als iemand alleen komt knippen. Of ook wenkbrauwen verven en niet alleen epileren of … denk eens aan je eigen salon.

 

Wil jij ook jouw Salon Jaarvergelijken? Vraag dan nu gratis de Salon Jaarvergelijker aan, kijk hier: https://dvi.nl/salonjaarvergelijker/

 

Kom je er niet uit en heb je hulp nodig? Wij zijn er voor je. Je kan ons Bellen (0575 55 27 00), mailen (info@dvi.nl) of een WhatsAPP sturen (0610 92 83 88)

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Reactie plaatsen