Hoeveel punten laat je jouw klant sparen?
27 oktober 2018 
0 min. leestijd

Hoeveel punten laat je jouw klant sparen?

Advies: 10 spaarpunten voor 1 euro

Als je werkt met een spaarsysteem voor je klanten om ze te belonen voor hun loyaliteit, dan is natuurlijk nog de vraag: Hoeveel punten krijgen ze per besteedde e

uro bij jou in de salon? Ons advies is om 10 punten per besteedde euro in jouw salon te geven aan je klant.

Waarom 10 punten per besteedde euro?
Je wilt graag dat je klant het gevoel krijgt beloond te worden voor zijn bezoek aan jouw salon. En dat doe je via een spaarsysteem. Je wilt niet 1 punt per besteedde euro geven. Uit onderzoek blijkt namelijk dat klanten liever 10 punten ontvangen per besteedde euro en voor een doel van 1000 punten sparen. Dan dat klanten 1 punt per euro krijgen en voor een doel van 100 punten sparen. Het lijkt dan ook of het sparen sneller gaat voor de klant.

Een argument is ook nog dat je wil voorkomen dat je klant precies weet hoeveel geld hij bij je heeft uitgegeven. Met 1 punt per besteedde euro is het erg duidelijk wat er uitgegeven is. Met 10 punten per besteedde euro loopt het gespaarde getal zo snel op dat men stopt met rekenen.

PS. Je hoeft het (spaar)wiel niet opnieuw uit te vinden hoor. In onze salon hebben we van alles geprobeerd en het spaarsysteem zoals dat het beste werkt is verwerkt in ons programma. Klanten sparen dan automatisch 10 punten per euro die ze uitgeven. De kortingen, die bepaal jij. 🙂

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Reactie plaatsen