Spaart jouw klant al?
26 april 2019 
1 min. leestijd

Spaart jouw klant al?

Spaar jij zelf ergens punten? Bij de Hema? Booking.com? Of bij de lokale slager of schoenenwinkel? Ik heb zelf de pas van de Hema en Albert Heijn in mijn portemonnee zitten. Waarschijnlijk heb jij ook wel een pas in je portemonnee of doe je ergens mee met een spaarsysteem. Je klanten punten laten sparen is gewoon een hele mooie manier om je klanten te binden aan je salon.

Sparen zorgt namelijk voor:

  1. Klanten zijn meer tevreden

  2. Het zorgt voor hogere klantenloyaliteit, je klanten komen weer terug

Omdat je jouw klanten laat sparen voor punten waar ze daarna weer leuke kortingen voor kunnen krijgen voelen je klanten zich meer gewaardeerd. Als het ware bedank je jouw klanten met de punten.

En wij Nederlands vinden het natuurlijk super zonde om niks met de gespaarde punten te doen. Immers.. het is gewoon geld wat je laat liggen toch! Daarom zie je ook dat als je jouw klanten laat sparen voor punten in je salon ze weer bij je terugkomen. Dan kunnen ze namelijk mooi van die punten gebruik maken.

En bonus: Uit onderzoek blijkt ook dat klanten die punten inleveren meer bij je uitgeven. Dat komt door het ‘wederkerigheid’ principe. Dus omdat jij aan jouw klant punten hebt gegeven, gaat jouw klant meer kopen bij jou. Mooi toch!

PS. Je hoeft het (spaar)wiel niet opnieuw uit te vinden hoor. In onze salon hebben we van alles geprobeerd en het spaarsysteem zoals dat het beste werkt is verwerkt in ons programma. Klanten sparen dan automatisch 10 punten per euro die ze uitgeven. De kortingen, die bepaal jij. 🙂

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Reactie plaatsen