Tip: Zo versterk je de band met je klant
29 oktober 2020 
3 min. leestijd

Tip: Zo versterk je de band met je klant

Gelukkig staat er in de Corona roadmap van de overheid niets over salons die dicht moeten bij meer Coronabesmettingen. Maar je kan maar beter voorbereid zijn. Wat jij nu alvast kan doen? Zorg voor een goede communicatie en binding met je klanten. Zodat je klanten (mocht het nodig zijn) je met liefde helpen.


AANDACHT

Meeste bereik je met oprechte aandacht. En gelukkig doet elke saloneigenaar dit ook. Maar iedereen heeft wel eens een ‘off’ dagje. Je voelt je niet zo lekker of zit met je hoofd bij heel andere zaken. En niets is menselijker dan dingen te vergeten. Zorg dat je bij je klantenbeheer belangrijke zaken noteert, bijvoorbeeld een geboorte in de familie, of een overlijden, of een huwelijksfeest. Of hoe de studie van de kinderen gaat.

  • Tip: Je kan in het SMART programma van Da Vinci heel makkelijk notities en attenties invullen en weer omhoog laten komen zodra de klant weer bij je in de stoel zit… hoef je echt niets meer te vergeten 🙂

Attentie in SMART

SPAARPUNTEN

Een ander makkelijk puntje is om klanten aan je salon te binden is door te beginnen met spaarpunten. Is je klant begonnen met het sparen van punten voor elk bezoek aan jouw salon? Dan zal hij/zij minder snel naar een ander gaan omdat hij/zij nog punten open heeft staan. Vertel tegen je klanten welke leuke cadeautjes of kortingen ze voor de punten kunnen krijgen.

Klanten laten sparen

COMMUNICATIE

En natuurlijk… vergeet niets te vertellen tegen je klanten. Van leuke dingen om te delen zoals mooie metamorfoses en juist ook bijzondere acties die je voor je klanten hebt.  Je kan dit allemaal op je sociale media en website kwijt. Maar niet iedereen kijkt daar dagelijks. Denk bij bijzondere acties ook vooral aan een nieuwsbrief naar je klanten. Of een simpele pop-up bij het online boeken van afspraken voor je salon

  • Tip: Je kan een mail sturen vanuit een nieuwsbriefprogramma. Maar natuurlijk ook direct met je huidige klantenbestand vanuit het Da Vinci SMART programma. Makkelijker en sneller je klanten op de hoogte stellen.
  • Tip: Doe je aan online boeken voor je salon? Zet dan bij het online boeken een bericht zoals een pop-up neer met je huidige acties of misschien wel je hygiëne protocol. Ook dit kan je natuurlijk makkelijk instellen via het Da Vinci programma.

Pop-up online boeken

BEREIKBAARHEID

Niets is fijner als je als klant een afspraak wilt maken en dat kan. En je klant snel duidelijkheid heeft wanneer hij terecht kan in jouw salon:

  • Je klant hoeft niet te wachten tot de salon open is
  • Je klant hoeft niet te wachten tot je appje of mailtje beantwoord wordt
  • Je klant kan gewoon online zijn afspraak boeken.

Kunnen klanten al bij jou online hun afspraak boeken? Zo ja, goed bezig! Zo niet… kijk er toch eens naar.

  • Tip: Wij van Da Vinci kunnen je ook met een afsprakenboek én online boeken helpen! Neem contact op.

Online boeken

Mogen wij je helpen?

Ik ben Lidwien, directeur van Da Vinci SalonSoftware. Samen met mijn zussen en een team van Davincianen helpen we iedere dag 1700 salons met onze SalonSoftware. Van afsprakenboek, online boeken voor je klant, kassa, klantbeheer, administratie en marketing. Wij zijn er voor je.

Mogen wij je helpen met de band met je klant te versterken? Vraag gratis meer informatie aan!

Liever bellen: 0575 55 27 00

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen