Tip: Je klant vraagt om productadvies
31 augustus 2020 
4 min. leestijd

Tip: Je klant vraagt om productadvies

Adviseren van Artikelen

Je kent het misschien wel. Artikelen adviseren aan klanten is toch wel een beetje lastig. Je weet niet goed of je klant het product wel ziet zien zitten of je wil niet te pusherig overkomen. Maar dat hoeft niet! Het softwaresysteem kan je hier juist perfect bij helpen.

  • Je klant maakt online een afspraak
  • Je klant ontvangt een bevestigingsbericht van deze afspraak
  • Je klant ontvangt voor zijn afspraak een herinneringsbericht

Het bevestigings- én herinneringsbericht zijn jouw helpers.

Bevestigingsbericht
Pas je bevestigingsbericht aan > schrijf naast de afspraakgegevens eronder welke actie je nu hebt lopen. Bijvoorbeeld: ‘Tip: Ga goed verzorgd het najaar in: vraag naar onze najaarsdeal en krijg € .. korting’. De najaarsdeal kan dan bijvoorbeeld een olie tegen statisch haar zijn of een goed beschermende dagcreme.

Herinneringsbericht:
Pas ook de tekst van het herinneringsbericht aan. Voorbeeld: ‘Onze najaarsdeal staat al voor je klaar, vraag ernaar en krijg € .. korting’.

Het doel van deze automatische berichten met de najaarsdeal erin, is om je klant te laten vragen aan je medewerker over de najaarsdeal. Je klant is benieuwd geworden wat dit dan is. Zodra je klant hiernaar vraagt hoeft je medewerker alleen nog maar te vertellen waarom dat product goed is tijdens het najaar. Inkoppertje dus!

Hoe je de automatische berichten aanpast in het Da Vinci systeem? Klik hier.

Marketingacties met online boeken

Pop-up tijdens het online boeken

Heb je een leuke najaarsactie voor je klanten? Je hebt ze wellicht al een e-mail gestuurd. Of in je salon een poster opgehangen. Maar een effectieve manier is ook om dit tijdens het online boeken te vertellen. En dat kan je makkelijk doen met de pop-up voor het online boeken. Je kan daarbij bovenstaande berichten ook kracht bijzetten door ook in de pop-up de najaarsdeal te vermelden: ‘Vraag in de salon naar onze najaarsdeal en krijg € .. korting’.

Zo pas je de pop-up aan in het Da Vinci systeem: klik hier.

pop-up online boeken

Automatisch productadvies aanzetten

Je kan je klant tijdens het online boeken vragen of ze productadvies willen in de salon. Dat is handig voor jou, want geeft je klant dit aan? Dan hoef jij dus alleen nog maar in te koppen en product is weer verkocht :-). Hoe je dit instelt in het Da Vinci programma? Klik hier

Productadvies klant productadvies afspraak

Maak een pakketprijsje

Je kan in de prijslijst van het online boeken ook een speciale pakketprijs zetten, bijvoorbeeld een veel gekozen behandeling mét een product.

  • Basis Gezichtsbehandeling + Product (voor € 35 ipv € 40)
  • Wassen Knippen + Product (voor € 30 ipv € 35)

Als je klant kiest voor deze behandeling, dan hoeft je medewerker alleen nog maar het product voor die klant te pakken en af te rekenen. Makkelijker kan niet.

Pakketprijs online boeken

En de Herhaalaankopen niet vergeten

Bovenstaande opties zijn vooral voor het verkopen van nieuwe producten. Maar.. je kan ook kijken naar de herhaalaankopen van je klanten die al producten kopen. In het Da Vinci programma hebben we bijvoorbeeld een optie gebouwd om je klant te herinneren aan en gekocht product in het verleden en of hij die weer nodig zou hebben, mocht die op zijn. Dat is de automatische product verkoop email.

Automatische Product verkoop email

Heeft je klant bijvoorbeeld 8 weken geleden een product bij je gekocht? Dan kan jij ervoor kiezen dat er na die 8 weken automatisch een email naar je klant gestuurd wordt. Je kan de standaardtekst gebruiken die wij al voor je klaar hebben gezet, of je past zelf je tekst aan. En natuurlijk wordt het verkochte product van die 8 weken geleden te staan in de mail.

Hoe je dat in kan stellen in het Da Vinci programma? Klik hier

Product verkoop mail

Herinner jezelf bij het afrekenen van de klant

Je kan natuurlijk ook jezelf herinneren om te vragen aan je klant of hij/zij nog een product nodig heeft voor thuis. Heeft een klant een product gekocht? Maak dan een notitie bij die klant en laat hem omhoog komen in de kassa. De volgende keer dat je dan met deze klant bij de kassa staat, krijg je de notitie te zien dat hij/zij de vorige keer product x heeft gekocht. Vraag gerust hoe die bevalt en of hij wellicht een bijpassend product wilt of dezelfde omdat die bijna op is.

Hoe je dit instelt in het SMART programma? Klik hier

Product X

Hulp nodig bij het online boeken?

Ik ben Lidwien, directeur van Da Vinci SalonSoftware. Samen met mijn zussen en een team van Davincianen helpen we iedere dag 1700 salons met onze SalonSoftware. Van afsprakenboek, online boeken voor je klant, kassa, klantbeheer, administratie en marketing. Wij zijn er voor je.

Wil je meer weten of hoe het online boeken in jouw salon zou kunnen werken? We staan voor je klaar

Liever bellen: 0575 55 27 00

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen