Tip: Je klant sneller weer in je salon
28 mei 2021 
2 min. leestijd

Tip: Je klant sneller weer in je salon

Merk je het ook? Klanten komen na de lockdown iets minder regelmatig weer in je salon dan daarvoor. Waardoor zou dat toch komen? Omdat het een koud voorjaar was? Het ritme onder de klanten van de salonafspraak is eruit? Allemaal onzekerheden waar je eigenlijk niks aan hebt.

Je wilt gewoon dat je klant fijn om de x weken in je salon komt toch? Want dat betekent meer omzet voor jouw salon én je klant loopt er altijd goed verzorgd bij dus ook betere reclame voor je salon. Wij zijn van mening dat je de bezoekfrequentie van klanten ook zelf in de hand kan hebben. Dus dat jij ervoor kan zorgen dat je klant om de x weken in je salon komt. Ongeacht welke omstandigheden dan ook.

Hieronder 2 tips om te zorgen dat je klanten wel regelmatig in je salon komen:

 

Tip 1: Retourtje Salon

Retourtje Salon is heel simpel. Reken je af met de klant bij de kassa? Dan vraag je gelijk of je een nieuwe afspraak kan maken. Stel hierbij een regel in: hoe sneller de klant weer komt, hoe meer korting hij/zij krijgt op de volgende behandeling.

voorbeeld van onze eigen kapsalon:

Wij willen dat klanten om de 6 weken of korter komen. Dus onze kortingen voor Retourtje Salon zijn:

  • Kom binnen 6 weken: krijg € 1 korting
  • Kom binnen 5 weken: krijg € 1,50 korting
  • Kom binnen 4 weken: Krijg € 2 korting

Het Retourtje Salon geldt alleen als je direct bij de kassa een nieuwe afspraak maakt. Zo zorg je ervoor dat je afsprakenboek over x weken al gevuld is.

 

Tip 2: Automatische Bezoekversneller

Je kan natuurlijk ook je klanten herinneren aan het feit dat het alweer een tijdje geleden is dat hij/zij bij jou in de salon was. En of het niet weer tijd is voor een opfrisbehandeling 🙂 Je kan dit natuurlijk zelf doen door algemene mails te sturen met ‘maak uw afspraak’. Of je stuurt automatisch een persoonlijk bericht naar de klant als het bijvoorbeeld 6 weken geleden was dat hij/zij in je salon is geweest. Dan help jij op het moment dat het inderdaad weer tijd is voor je klant om te komen, je klant hieraan herinneren.

Bezoekversneller bericht

De automatische bezoekversneller zit ingebouwd in de Da Vinci Software. Je kan hierbij kiezen om een SMS of een E-mail te sturen. De tekst is aan te passen en ook het moment waarop het bericht verzonden moet worden. Kies je voor 2,3,4,5,6,7 of 8 weken. Je kan deze bezoekversneller ook gebruiken voor een leuke tip met daarbij gelijk een online boekingslink erin. Je hoeft niet perse te benoemen hoelang het geleden is geweest. Vaak doet alleen al een herinnering aan jouw salon wonderen :-).

Werk je al met het Da Vinci systeem en wil je weten hoe je deze automatische bezoekversneller in kunt stellen? Klik dan hier.

 

Zo heb jij de bezoekfrequentie van je klanten meer in de hand en zit je minder ‘af te wachten’ totdat je klant op komt dagen. Succes!

 

Meer weten over hoe SalonSoftware je kan helpen?

Klik op de oranje knop voor meer informatie over onze salon software. Waarbij je makkelijk tijd kan besparen en efficiënter te werk kan gaan.

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen