Registratieplicht voor je salon, zo geregeld
28 september 2020 
3 min. leestijd

Registratieplicht voor je salon, zo geregeld

Kom je bij een restaurant? Dan moet je al je gegevens achterlaten. En bij een salon? Ook daar wordt nu de registratieplicht ingesteld. Zoals Rutte het zegt: met een schriftje bij de deur kan. Maar… is niet handig! Je kan het schriftje met contactgegevens kwijtraken (ook niet AVG-proof), de handschriften van de klanten zijn lastig te lezen, is een klant toch besmet geweest? Probeer daar maar eens naar de juiste in dat grote schriftje te zoeken én niet te vergeten, wat een gedoe, gedoe voor jullie in de salon en gedoe voor je klant. Dat kan toch veel makkelijker!


Welke registratieplicht?

Voor de GGD is het makkelijker als ze besmettingen sneller kunnen onderzoeken waar dit is gebeurt en wie er allemaal bij in de buurt zijn geweest. Daarom stelt het kabinet nu ook bij salons (contactberoepen) een registratieplicht in. Dat houdt in dat je moet weten wie er wanneer op welk moment in je salon aanwezig is. Daarbij zijn deze gegevens handig om van je klanten te hebben:

  • Datum van de afspraak
  • Tijd van de afspraak
  • Naam van de klant
  • Emailadres van de klant
  • Telefoonnummer van de klant

Goed nieuws: als je al werkt met een digitaal afsprakenboek!

Werk je al met een online afsprakenboek en/of online boeken? Dan hoef jij je geen zorgen te maken. Dan heb jij al aan de registratieplicht voldaan! Dat is nog eens makkelijk :-).

  • Digitaal afsprakenboek voor in je salon: Hierdoor weet je precies welke klant op welk moment in je salon is geweest. En ook welke klanten mogelijk met elkaar in contact zijn geweest. Ook zie je dan gelijk de contactgegevens bij die klant staan zodat je actie kan ondernemen als dat nodig is.
  • Online afspreken: Laat je klanten ook online afspraken bij je inboeken? Dan is dit nog makkelijker, want hierdoor heb je sowieso de juiste contactgegevens van je klanten. De klant moet namelijk een naam, emailadres en telefoonnummer invullen. Zo kun je die klanten altijd bereiken.

  • Klantenbeheer: Check ook van de rest van je klanten of je de contactgegevens hebt. Hoe check je dit?
    • Ga naar je klantenbeheer in je Da Vinci programma
    • Klik op het kopje ‘telefoonnummer’ en dan krijg je bovenaan te zien welke klanten geen telefoonnummer hebben.
    • Krijg deze gegevens van je klanten:
      • Stel een attentie in in het Da Vinci afsprakenboek bij die betreffende klant
      • Stuur een mail naar je klanten vanuit het Da Vinci programma dat ze hun gegevens bij je aanvullen, klik hier


Werk je nog niet met een digitaal afsprakenboek?

Dan kan je natuurlijk gaan werken met papiertjes in je salon, dan moet je deze papiertjes goed bewaren in een grote doos of overzichtelijke map. En als het moment dan daar is dat je klanten moet gaan bellen…. dan….. is dit een flink uitzoekwerk!

Makkelijkste is dan toch een digitaal afsprakenboek waarin je makkelijk terug kan kijken per dag. En weet je niet wanneer die klant is geweest die besmet bleek te zijn? Dan kan je gemakkelijk de klant opzoeken en op die manier bekijken op welke dag die in jouw salon is geweest. Hoe simpel is dat!

Ook starten met een digitaal afsprakenboek?

We helpen je graag bij het instellen van een digitaal afsprakenboek (en online boeken) in je salon. We doen alles coronaproof via de telefoon en de computer. En zetten het afsprakenboek volledig klaar met jouw behandelingen. Natuurlijk kan je zelf allerlei instellingen bepalen zoals welke behandelingen door welke medewerkers Dan is dit toch wellicht het zetje om eens te kijken. Wij helpen je hier graag bij. We helpen je namelijk stap voor stap om dit te introduceren in je salon.  Vul onderstaand formulier in en de registratieplicht is zo geregeld 🙂

Informatie aanvragen over 'Registratieplicht Afsprakenboek'


En dat is niet alles: volledig coronaproof

Doordat je met een digitaal afsprakenboek werkt ben je ook nog eens slim coronaproof bezig. Je hebt dan niet alleen aan de registratieplicht voldaan. Je kan dan zelfs:

  • Automatisch extra schoonmaaktijd inplannen > tussen de klanten door heb je wellicht tijd nodig om de werkplek compleet schoon te maken voor de volgende klant, stel zelf automatisch x tijd in waar het afsprakenboek rekening mee moet houden na elke klant.
  • Stuur je klanten in keer een nieuwsbrief zodat je klanten ook op de hoogte zijn van de werkwijze in jouw salon
  • Sta je online boeken toe voor je klanten? Dan kan je ook een pop-up instellen zodra ze op jouw bookingstool komen met de salonregels.
  • Een automatisch herinnering per e-mail of SMS wordt gestuurd, ook hierin kan je weer de salonregels vermelden.
Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
dIqCZlvNs
Door

dIqCZlvNs

op 29 Sep 2020

gzLEpcrjb

HAURzVIjTad
Door

HAURzVIjTad

op 29 Sep 2020

vqWDyOlKZdLoAk

nLmyiADxzdEGPbZ
Door

nLmyiADxzdEGPbZ

op 29 Sep 2020

JrXvigfC

Reactie plaatsen