arrow_drop_up arrow_drop_down
Meer artikelverkoop door online boeken
31 augustus 2020 

Meer artikelverkoop door online boeken

Nu je ervan overtuigd bent dat het online boeken alleen maar voordelen oplevert, is het tijd om hier ook leuke marketingacties mee te gaan doen.

Nog even in een notendop waarom online boeken ook alweer handig is:

  • Jij krijgt minder telefoontjes/appjes van klanten die een afspraak willen maken en dus meer rust aan je hoofd.
  • Je hebt meer tijd voor de klant in je stoel (doordat je geen telefoon tussendoor oppakt).
  • Je krijgt nieuwe klanten doordat de drempel lager is voor een nieuwe klant om een afspraak te maken.
  • Extra service voor je bestaande klant > op het moment dat je klant aan jou denkt kan hij ook direct een afspraak maken.

 

Adviseren van Artikelen

Je kent het misschien wel. Artikelen adviseren aan klanten is toch wel een beetje lastig. Je weet niet goed of je klant het product wel ziet zien zitten of je wil niet te pusherig overkomen. Maar dat hoeft niet! Het softwaresysteem kan je hier juist perfect bij helpen.

  • Je klant maakt online een afspraak
  • Je klant ontvangt een bevestigingsbericht van deze afspraak
  • Je klant ontvangt voor zijn afspraak een herinneringsbericht

Het bevestigings- én herinneringsbericht zijn jouw helpers.

Bevestigingsbericht
Pas je bevestigingsbericht aan > schrijf naast de afspraakgegevens eronder welke actie je nu hebt lopen. Bijvoorbeeld: ‘Tip: Ga goed verzorgd het najaar in: vraag naar onze najaarsdeal en krijg € .. korting’. De najaarsdeal kan dan bijvoorbeeld een olie tegen statisch haar zijn of een goed beschermende dagcreme.

Herinneringsbericht:
Pas ook de tekst van het herinneringsbericht aan. Voorbeeld: ‘Onze najaarsdeal staat al voor je klaar, vraag ernaar en krijg € .. korting’.

Het doel van deze automatische berichten met de najaarsdeal erin, is om je klant te laten vragen aan je medewerker over de najaarsdeal. Je klant is benieuwd geworden wat dit dan is. Zodra je klant hiernaar vraagt hoeft je medewerker alleen nog maar te vertellen waarom dat product goed is tijdens het najaar. Inkoppertje dus!

Hoe je de automatische berichten aanpast in het Da Vinci systeem? Klik hier.

Marketingacties met online boeken

Pop-up tijdens het online boeken

Heb je een leuke Najaarsactie voor je klanten? Je hebt ze wellicht al een e-mail gestuurd. Of in je salon een poster opgehangen. Maar een effectieve manier is ook om dit tijdens het online boeken te vertellen. En dat kan je makkelijk doen met de pop-up voor het online boeken. Je kan daarbij bovenstaande berichten ook kracht bijzetten door ook in de pop-up de najaarsdeal te vermelden: ‘Vraag in de salon naar onze najaarsdeal en krijg € .. korting’.

Zo pas je de pop-up aan in het Da Vinci systeem: klik hier.

pop-up online boeken

 

Maak een pakketprijsje

Je kan in de prijslijst van het online boeken ook een speciale pakketprijs zetten, bijvoorbeeld een veel gekozen behandeling mét een product.

  • Basis Gezichtsbehandeling + Product (voor € 35 ipv € 40)
  • Wassen Knippen + Product (voor € 30 ipv € 35)

Als je klant kiest voor deze behandeling, dan hoeft je medewerker alleen nog maar het product voor die klant te pakken en af te rekenen. Makkelijker kan niet.

Pakketprijs online boeken

 

Hulp nodig bij het online boeken?

Ik ben Lidwien, directeur van Da Vinci SalonSoftware. Samen met mijn zussen en een team van Davincianen helpen we iedere dag 1700 salons met onze SalonSoftware. Van afsprakenboek, online boeken voor je klant, kassa, klantbeheer, administratie en marketing. Wij zijn er voor je.

Wil je meer weten of hoe het online boeken in jouw salon zou kunnen werken? We staan voor je klaar

Liever bellen: 0575 55 27 00

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen

De Da Vinci Cookies