arrow_drop_up arrow_drop_down
Makkelijke marketing via het online boeken
9 maart 2021 

Makkelijke marketing via het online boeken

Je plaatst online een bestelling bij je favoriete webshop en krijgt direct na je bestelling te zien ‘bedankt voor je bestelling’. Maar daar houdt het niet op, je wordt daarna direct ingeschreven voor mailingen en krijgt elke keer een mailtje met de actie die dan geld. Hoe is dat bij jou in de salon? Hoe zorg jij dat je klant weet welke acties jij in je salon hebt lopen. Of hoe weten klanten van een belangrijk nieuwtje als ze nog fysiek niet bij jou in de salon zijn geweest? Wij helpen je graag met makkelijke marketing > informatie die je klant krijgt op het moment dat het relevant is. Lees snel verder!

 

Makkelijke marketing

Je kan deze bedankpagina gebruiken als een marketingtool. De meest effectieve marketing is om die te voeren op de plek waar je klant is. Denk daarbij eens aan het proces van het maken van een online afspraak van je klant:

  1. Op je website en social-media
  2. Bij de pop-up bij het online afspraken maken
  3. Bij de bedankpagina van de online afspraak
  4. De bevestiging van de online afspraak via berichten
  5. De herinnering van de online afspraak via berichten

We zullen je meenemen hoe je die kanalen het beste kan gebruiken.

 

 

Op je website en Social media

Heb je bijvoorbeeld een maandactie of een kwartaalactie? Zet dan elke maand of elk kwartaal de nieuwe actie op je webste. En natuurlijk op je social media blijf je de maand of kwartaalactie herhalen zolang je deze actie hebt. Hoe meer je de actie aan je klant herinnering, hoe sneller je klant zelf in de salon zal vragen naar de actie.

 

 

Bij de pop-up van het online afspraken maken

Als je klant online een boeking gaat maken dan kan je ook een pop-up naar voren laten komen met de kwartaalactie en wellicht de huisregels van je salon als dat belangrijk is. Hoe je de pop-up instelt? Klik hier.

pop up actie

 

 

De bevestiging van de online afspraak via je bedankpagina

Je kan je klant na het maken van de afspraak bedanken voor zijn afspraak én herinnering aan de kwartaalactie. ‘Heb je een afspraak gemaakt voor in maand april? Vraag dan naar onze spetterende productactie: 3 halen is 2 betalen!

Hoe je de bedankpagina instelt? Klik hier

bedankt online boeken

 

 

De bevestiging mail/SMS

Stuur je je klanten een bevestiging van de afspraak via mail of SMS? Stel je klant dan ook hier op de hoogte van de maandactie.

Hoe je de mail en SMS aanpast? Klik dan hier. Daar hebben we ook voorbeeldteksten voor je staan.

maandactie mail sms bevestiging

 

De herinnering mail/ SMS

Op dit moment komt de klant bijna in je salon als hij/zij dit bericht ontvangt. Dit is dus het perfecte moment om je klant nog eens te herinneren aan die kwartaalactie die je hebt lopen op het moment dat je klant in de salon komt. Vooral als het moment van de gemaakte afspraak in een andere maandactie valt dan het moment dat de afspraak daadwerkelijk plaatsvindt is dit natuurlijk belangrijk.

Klik hier hoe je de herinnering mail/sms aanpast en ook met een voorbeeld tekst erbij.

Herinnering mail sms maandactie

 

De kracht van herhaling

Het doen van marketing voor je salon kan dus eigenlijk heel simpel zijn. De kracht van herhaling via allerlei kanalen kan goed werken voor je klanten. Probeer het zelf eens! 🙂

 

 

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen

De Da Vinci Cookies