Verloren klanten in je kapsalon?
26 april 2019 
0 min. leestijd

Verloren klanten in je kapsalon?

Voorbeeld van een 'Verloren klanten' kaart

Voorbeeld van een ‘Verloren klanten’ kaart

Een verloren klant is een klant die 20 weken of langer niet geweest is. In ons programma SMARTsalon kun je zien wie dit zijn. Kijk hier hoe: https://www.graaghelpen.nl/verlorenklanten

Wat doen we hiermee bij ons in de salon?
Eens in de maand sturen we naar deze groep een kaart. Deze kaart is goed voor een korting van 50% op alle behandelingen. Zo zorgen we dat de klanten weer terugkomen. Natuurlijk zetten we er duidelijk op voor welke persoon het is.

50%?! Wat veel!
Dat lijkt veel, maar het is nog steeds meer dan als die klant helemaal niet terug was gekomen.
Je creëert voor jezelf weer een kans om te zorgen dat die klant weer blijft komen.

Succesvol
En wat blijkt, deze actie is het meest succesvol van alle acties die we doen. Blijf er wel voor zorgen dat je dit bijhoudt en minstens eens per maand doet.

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Reactie plaatsen