arrow_drop_up arrow_drop_down

Ik wil geen lege stoelen in mijn salon (no-shows)

Wist je dat een salon met ongeveer 3 medewerkers gemiddeld 3 klanten per maand heeft die niet op komen dagen? Vind jij dat ook zo vervelend? Jij hebt een lege stoel en kan geen andere klant helpen én hebt geen omzet in de kassa.

Wij hebben de oplossing voor deze lege stoelen (no-show)

Maak gebruik van het herinneringsbericht. Jij stelt 1 keer in wat voor bericht je naar de klant wilt sturen, en hoelang van tevoren. Het bericht wordt dan automatisch verstuurd naar je klanten. En wat blijkt? Van de 3 klanten die normaal niet op komen dagen, kwamen ineens 2 klanten wel! Dat is mooi, die omzet komt wel in je kassa.

Stuur je een herinnering dan via SMS of E-mail naar je klant?

Kies zelf of je het bericht via SMS of E-mail naar je klanten wilt versturen. Denk hier wel goed over na, want wij kregen laatst een onderzoek onder ogen waarin duidelijk de voordelen van een sms werden aangegeven.

Openingspercentage

  • SMS: 99%
  • E-mail: 30%
  • Leespercentage
  • SMS: 97%
  • E-mail: 9%

Afgezien van deze harde cijfers, is het ook nog eens zo dat een E-mail vaak terechtkomt in de spamfolder, of de klant het niet op tijd leest voordat hij een afspraak bij de kapper heeft. SMS heeft elke klant op zijn/haar mobiel staan. En komt dus bijna altijd aan.

Aan jou de keus 🙂

Over de schrijver
Reactie plaatsen