Stel je voor … je klant gaat naar je website. Hij boekt een afspraak en kiest ervoor meteen online te betalen. Lekker makkelijk voor je klant. En voor jou? Voor jou als saloneigenaar zitten er ook vele voordelen aan.
Online boeken & betalen, dit zijn de voordelen:
- Meer kans tot productverkoop
- Gemak voor je klant
- Minder vergeten afspraken
- Je klant komt terug
- Coronaproof (hygiënisch)
- Professioneel
Meer kans op productverkoop
Weet jij nog de laatste keer dat je een online aankoop deed? Een hotel boekte? Een restaurant? Veel boekingssites bieden de optie dat jij als klant meteen kan betalen. Makkelijk toch! Hoef je aan de balie bij het hotel niks meer te regelen. Maar dan … je komt het hotel binnen en staat aan de balie …
- ‘Goedemorgen mevrouw Jansen, welkom in ons mooie Hotel.’
- ‘Goedemorgen, heerlijk om hier te zijn.’
- ‘Ah, ik zie dat u de luxe kamer heeft geboekt en dat het al online betaald is. Ik mag u nu een upgrade aanbieden naar een Superieur kamer voor maar € 20 extra. De kamer is een flink stuk groter en u krijgt er een gratis minibar bij. Hoe klinkt dat?’
- Jij (als het goed is): ‘Nou, dat klinkt leuk. doen we!’
Het werkt natuurlijk niet altijd zo, dat snap ik ook. 😉 Maar zo gebeurt het toch vaak. Je vergeet alweer snel dat je misschien al € 100 online hebt betaald voor die hotelkamer. En hoef je geen € 120 euro af te rekenen, maar € 20 Dat is toch echt wel een groot verschil.
En zo kan het ook werken bij jou in de salon. Je klant heeft thuis al € 25 afgerekend, dus dat extra product van € 15 is prima. Ook jij hoeft tegen je klant niet te zeggen ‘dat is dan € 40’. Je hoeft maar te zeggen ‘dat is dan € 15’. Toch een groot verschil. 😉
Gemak voor je klant
Online betalen… wat een gemak! Denk aan …
- … die moeder die een afspraak wil maken voor haar kinderen. Kunnen de kinderen zonder portemonnee zo naar de salon.
- … oma die eigenlijk niet met geld de straat op zou moeten. Dochter of zoon maakt de afspraak voor oma en betaalt alvast online.
- … gemak en service. Het is zo normaal alles wat je ‘koopt’ op internet meteen te betalen. In de salon hoeft de klant dan niet altijd die portemonnee helemaal onderin de tas te zoeken wat een uur duurt (ik spreek uit ervaring ;).
Minder vergeten afspraken
Het kan natuurlijk gebeuren dat een klant zijn afspraak vergeet. Maar als de klant de behandeling al betaald heeft, dan is de kans toch veel groter dat de afspraak niet vergeten wordt. En mocht de afspraak toch vergeten worden, dan komt de klant zeker wel terug want er is al betaald. En wil je niet dat je klant direct al de hele behandeling betaalt? Je kan ook kiezen voor een (verplichte) aanbetaling.
Je klant komt terug
Het hoort er nu bij, klanten kunnen op het laatste moment niet komen omdat ze ziek/verkouden etc zijn.. Maar het liefst heb je natuurlijk wel dat ze op een ander moment weer komen. Het voordeel is hier ook weer, is de afspraak al betaald? Dan heb je eigenlijk een bijna 100% garantie dat je klant terugkomt. Je klant vergeet echt niet dat hij/zij betaald heeft en jij bewaart dit geld gewoon netjes totdat je klant in je salon komt. Ondertussen merk jij in je kassa dus bijna niet dat een klant niet is geweest, immers is het geld al binnen.
Coronaproof
Handen wassen, niet te veel aanraken etc etc. We zijn er allemaal bewuster mee bezig. Het liefst raak je zo min mogelijk aan buitenshuis. En dan is het natuurlijk heel makkelijk dat je als klant online betaald hebt en dat je dus niet nog een pinapparaat of contact geld hoeft aan te raken in de salon zelf. Lekker hygiënisch en coronaproof dus dat online betalen.
Professioneel
Wat ik al eerder noemde, het is eigenlijk normaal dat je online kan kopen/boeken en betalen. Het hoort er bij als je een professioneel bedrijf runt. Dus ook voor jou als eigenaar van een professionele salon hoort het online boeken & betalen erbij. Voor je bestaande en nieuwe klanten heb jij zo een mooie en professionele uitstraling.
Ja ik wil ook!
Wil je ook beginnen met het online betalen aanbieden aan je klanten? Dat kan 🙂
- Laat je klanten al wel online boeken bij jou? Dan hoef je alleen het online betalen nog in te stellen. Ga naar Management > Instellingen > Betalingen
- Laat je klanten nog niet online boeken bij jou? Dan helpen we je eerst graag met online boeken instellen en daarna het online betalen. Mail ons, en we helpen je.
Mogen wij je helpen?
Ik ben Lidwien, directeur van Da Vinci SalonSoftware. Samen met mijn zussen en een team van Davincianen helpen we iedere dag 1700 salons met onze SalonSoftware. Van afsprakenboek, online boeken voor je klant, kassa, klantbeheer, administratie en marketing. Wij zijn er voor je.
Wil je meer weten over onze Salon Software? Vraag dan meer informatie en we nemen contact met je op.
Liever bellen: 0575 55 27 00