De beste salonmarketing acties
27 december 2022 
2 min. leestijd

De beste salonmarketing acties

Als eigenaar van een salon is het belangrijk om op zoek te gaan naar manieren om je klanten aan te moedigen om terug te keren. Je wilt je diensten promoten en nieuwe klanten aanmoedigen om bij jouw salon te komen. Daarom is het belangrijk dat je bezig blijft met het bedrijven van marketing voor je salon. En.... deze blog te lezen wat er mogelijk is.

 

Sparen met een spaarsysteem

Een van de beste manieren om meer terugkerende klanten naar je salon te trekken, is door middel van een spaarsysteem. Je klanten worden aangemoedigd om punten te sparen voor elke behandeling die ze ontvangen. De punten kunnen je klanten dan gebruiken voor leuke kortingen in je salon. Bekijk deze blog voor de beste spaaractie. Het werken met een spaarsysteem helpt mee om de loyaliteit van je klanten te vergroten en ze verbonden te laten voelen met jouw salon. Bovendien zullen uw klanten waarschijnlijk hun vriendinnengroep vertellen over jouw spaarprogramma, waardoor je meer nieuwe klanten trekt. Dan kan je eens in de x tijd een leuke nieuwe spaaractie introduceren. Bijvoorbeeld het aanbieden van acties in de 'bonus'.

 

Productactie 2+1 gratis

Eén van de meest populaire marketingstrategieën voor salons is een productactie met 2+1 gratis aanbiedingen. Door twee producten tegelijkertijd aan te bieden met één gratis, verhoog je de verkoopkansen en zal je echt meer verkopen doen. Deze strategie werkt goed omdat het consumentengedrag beïnvloedt door het idee dat ze "meer waarde" ontvangen dan wat ze betaald hebben. Dit maakt het dat je klanten geneigd zijn sneller een aankoop te doen dan wanneer je deze actie niet doet. En dus.. leidt het voor jou tot hogere artikelomzet. Denk bijvoorbeeld ook eens aan 2+1 gratis op setjes producten die bij elkaar horen. Bijvoorbeeld een shampoo, conditioner en masker. Of een dagcrème, nachtcrème en foundation.                                                                                                                                                                                           

 

Combideals maken met populaire en minder populaire behandelingen

Al weleens gedacht om leuke behandelpakketjes te maken? Zogenaamde combideals? Stel je klant komt altijd voor een knipbehandeling in je salon. En knippen is 1 van je meest populaire behandelingen. Maar je wilt ook de omzet per klant eens omhoog krijgen. Pak dan eens een minder populaire behandeling, misschien wel wassen erbij, en maak er een mooie combideal van. Afzonderlijk los van elkaar kost het meer dan samen bij elkaar in 1 behandeling. Het maken van deze combideals zal je ook helpen om je klanten de minder populaire behandelingen te laten ervaren. En dat helpt je salon weer op de lange termijn door meer omzet per klant te krijgen. Het geven van een combideal aan je klant zorgt er ook weer voor dat je klant meer betrokken en loyaler wordt naar jouw salon toe. 


Meer salonmarketing tips

Zoals je kunt lezen zijn er verschillende strategieën mogelijk om marketingacties in je salon te bedrijven. Van spaarsystemen tot combideals. Door de bovenstaande acties toe te passen e ben je goed op weg naar fijne en loyale klanten voor je salon. Die ook nog eens meer bij je besteden. Succes! Wil je meer marketingacties leren kennen? Vraag dan ons marketing e-book aan. Klik hier.

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen