Stel je voor.. de temperaturen lopen op en de dagen worden langer. Ahh.. dat is lekker weer die warmte. En inmiddels is het al begin juni en is de AVG wet van kracht gegaan. Mijn vaste klant meneer Pietersen komt binnen in de salon en vraagt of het mogelijk is in het kader van de AVG wet om zijn klantgegevens te verwijderen. Hij staat liever niet overal met zijn persoonlijke gegevens opgeslagen. Ja natuurlijk kan dat zeg je tegen meneer Pietersen. En klikt op de knop verwijderen klantgegevens. Dat is geregeld. In de avond kijk je nog eens naar die omzet van de afgelopen maand en ziet iets raars, je dacht dat de omzet veel hoger was, maar hij klopt niet… Het zweet breekt je uit.. wat nu?
Lia vertelt: In de AVG wet is opgenomen dat een klant jou mag verzoeken zijn klantgegevens te verwijderen. Bijna in elk programma kan dat maar let op de gevolgen..! Je moet ervoor waken dat je niet jouw omzetgegevens kwijt raakt van die klant zodat al je overzichten niet meer kloppen.
Jouw kloppende cijfers
Wij in SMART regelen het zo voor jou dat als een klant vraagt om zijn klantgegevens te verwijderen. Dat je met 1 druk op de knop zijn gegevens geanonimiseerd hebt gemaakt. Dus dat betekent dat jouw overzichten nog gewoon kloppen. In de hele database van jouw klantenbestand wordt meneer Pietersen dan als anoniem gemarkeerd.
Hoe is dat geregeld in jouw salonsoftware? Of wil je meer weten van de SMARTsalon software? Klik hier.
Lia, SMART adviseur