5 redenen om NIET online te boeken
23 juni 2022 
4 min. leestijd

5 redenen om NIET online te boeken

Online boeken, Wat?? Ga je toch niet doen! We vertellen je graag 5 redenen waarom je vooral niet met online boeken wil beginnen in je salon.

Reden 1: Ik wil geen nieuwe klanten in mijn salon

Nieuwe klanten wil je absoluut niet in je salon. Je zit hartstikke vol en hebt geen verloop van klanten. Nieuwe klanten gaan namelijk online zoeken op een salon die ze aanspreekt en boeken online een afspraak. Net zoals dat ze online een restaurant reserveren, online een hotel boeken en online kleding shoppen.

Wil je wel nieuwe klanten?
Tip: Ga dan werken met online boeken. Klanten zoeken online naar een salon, kunnen ze direct online boeken? Dan heb jij die klant in je stoel.


Reden 2: Ik wil dat mijn klanten naar een andere salon gaan

Je hebt geen zin meer in die klanten. Ze zijn moeilijk, lastig, stellen gekke vragen en willen de meest onmogelijke behandelingen. Laat ze maar lekker naar een ander gaan, zo ben jij van die vervelende klanten af.

Wil je dat je klanten wel bij jou blijven?
Tip: Ga dan online boeken aanbieden. Je klant zit bijvoorbeeld de hele dag in vergadering en kan niet bellen voor een afspraak. Maar bedenkt zich dat hij morgen toch echt een behandeling in jouw salon wil omdat hij die dag erna een feestje heeft. Voor jouw klant dus heel belangrijk om morgen die afspraak te hebben. Door online boeken aan te bieden zorg je ervoor dat je klant bij jou blijft en niet naar een andere salon gaat voor een afspraak die toevallig wel online boeken aanbiedt.


Reden 3: Ik wil dat mijn klanten minder vaak naar de salon komen

Je hebt je klanten het liefst zo min mogelijk in de salon? Zodat ze met extreem lange haren, lange teennagels of afgekloofde nagels bij je binnen komen? Dan kan je pas echt lekker aan de slag om er een kunstwerkje van te maken. Alleen wel jammer dat je dan extra werk moet leveren voor minder omzet. Je kassa is dus ook leger...

Wil je wél je klanten vaker in je salon?
Tip: Ga dan werken met online boeken. Je klant bedenkt zich bijvoorbeeld tijdens het tandenpoetsen dat hij snel naar je salon wil voor een behandeling. Maar oh jee... bellen kan natuurlijk niet meer. De dag erna vergeet hij weer te bellen, de dag erna weer... Voor je het weet zijn we weken verder en heeft die klant nog steeds geen afspraak bij je geboekt omdat hij elke keer vergeet te bellen. Laat je online boeken toe? Dan zit die klant morgen al in je stoel.


Reden 4: Ik wil weg van de klant als ik in behandeling zit omdat de telefoon gaat

Al die ellenlange gesprekken over koetjes en kalfjes met je klant, helemaal geen zin in. Oh heerlijk als die telefoon tussendoor gaat en ik even weg kan glippen om een afspraak met een andere klant te maken. Die klant in de stoel, die wacht maar even. Klantonvriendelijk? helemaal niet! Enige nadeel is dat het klantverloop wel een beetje hoog is.... Hoe dat komt is natuurlijk door een gebrek aan aandacht.

Wil je wel volledige aandacht aan je klant geven?
Tip: Ga dan werken met online boeken. Jij kan je volledig focussen op je klant in je stoel. Want de grootste reden van verloop in je salon is een gebrek aan aandacht. Laat lekker je boekingssysteem die boekingen voor jou maken en jij hebt tevreden klanten die je salon uitlopen én weer terugkomen.


Reden 5: Ik wil nooit een avondje vrij

Ik kan er echt heel erg van genieten om alle afspraken zelf in te plannen. Vooral als ik 's avonds in bed lig, nog even snel een paar appjes beantwoorden. Of als ik net aan een romantisch diner zit met mijn partner... Moment liefje, deze klant wil graag morgen nog komen. Waarom zou ik het mezelf makkelijker maken? Ik wil alles zelf in de hand houden.

Wil je wel eens een avondje vrij van je telefoon?
Tip: Begin dan met online boeken. Vind je het spannend  om al je behandelingen online in te laten boeken? Begin dan alleen met 1 dag open te stellen voor online boeken en 1 behandeling. Er zijn vele instellingen mogelijk om het voor jou zo te maken dat je er een goed gevoel bij hebt. Kijk eens wat het voor je doet. Kan jij eens wel dat boek of die serie kijken voordat je naar bed gaat en kan je je telefoon rustig wegleggen en weer de volgende ochtend oppakken.


Ben je toch nieuwgierig geworden?

Wil je meer weten over het aanbieden van online boeken in je salon? Vraag gerust meer informatie aan. We laten je graag zien hoe het werkt en wat jij eraan hebt. Klik hier om informatie aan te vragen.


En weet...

Je klant ziet niet hetzelfde als jij in je salon. Jij ziet je afsprakenboek. Je klant ziet alleen mogelijke tijden als hij een behandeling/tijd en voorkeur voor een specialist ziet. Bekijk onderstaand plaatje.


Voor klant en salon

Over de schrijver
Na een studie Psychologie het familiebedrijf ingegaan. Samen met mijn zussen en lieve Davincianen willen we alle salons helpen. 'Wat kunnen we voor je doen?' is daarom ook onze lijfspreuk!
Reactie plaatsen