Wkkgz voor jou geregeld

Vrijstelling van btw door de wkkgz wet van behandelingen: simpel geregeld in de Da Vinci pedicure software

> Demovideo direct in je mail
Carlijn wkkgz

Het wkkgz hoofdpijn dossier voor je opgelost

Sinds kort mag je als pedicure bepaalde behandelingen onder de wkkgz wet laten vallen. Dit betekent dat deze behandelingen vrijgesteld zijn van btw. Deze omzet hoef je niet aan te geven bij de belastingdienst waardoor je dus minder btw (als je dan boven de KOR valt) af hoeft te dragen. 


De btw-vrijstelling voor de wkkgz pedicure lossen wij voor je op door een handig overzicht van de verschillende btw-percentages in de pedicure software.

Zo werkt het

In de Da Vinci pedicure software regel je eenvoudig welke behandelingen onder de wkkgz wet vallen. De wkkgz eisen? Provoet heeft een lijst van behandelingen die onder de wkkgz eisen vallen. Maar jij kan dus volledig zelf in de Da Vinci pedicuresoftware instellen welke behandeling wel of niet onder de wkkgz valt, zodat je kan voldoen aan de eisen wkkgz.


Vervolgens hebben wij een overzicht voor je waarin je kan zien welke omzet je gemaakt hebt met welke btw tarieven (21%, 9%, 0% of btw-vrijgesteld). Val je buiten de KOR en moet je dus wel btw-aangifte doen? Dan hebben we een kant en klaar btw-aangifte overzicht waarin de omzet van de behandelingen die onder de wkkgz vallen niet wordt laten zien. De kind kan de was doen dus. 


Luister de podcast: Liever luisteren? Lidwien en Marre van Da Vinci hebben ook een podcast over de wkkgz pedicure opgenomen. Klik op de oranje knop en luister. 

Lidwien met voetenkaart

Bekijk het gratis webinar

Lidwien van Da Vinci heeft een webinar gegeven over de wkkgz en hoe je hier als pedicure mee om kunt gaan. Ook hoe het makkelijk bijgehouden kan worden via de software van Da Vinci. 


Klik op onderstaande knop om het webinar aan te vragen, je ontvangt hem dan direct in je mailbox.

Diana met laptop

Uniek: wkkgz verdeling

In onze pedicure software hebben we de wkkgz zzp per behandeling zelfs zo geregeld dat als je een behandeling in 1 afrekening afslaat met bijvoorbeeld nagels lakken (een cosmetische behandeling van 21%) en een behandeling die onder de wkkgz zzp, dus btw vrijgesteld, valt. Je deze gewoon in 1 keer af kan rekenen en de omzet van die combinatie behandeling netjes verdeeld wordt over de verschillende btw-tarieven. 


Je hebt dan dus echt zonder gedoe je behandelingen voor de wkkgz pedicure, btw vrijstelling, geregeld.

Lees alvast verder over de Da Vinci Pedicure software

2000 salons/praktijken

maken dagelijks gebruik van de software

27 jaar

maken we salonsoftware 

Geen contract

Slechts 1 maand opzegtermijn

De pedicure software

De wkkgz zzp oplossing voor jou als pedicure zit verwerkt in de pedicure software van Da Vinci. In deze software zit alles wat jij nodig hebt om je praktijk makkelijk te runnen: een afsprakenboek, optie tot online boeken, klantenbeheer met voetenkaarten, digitale kassa, facturatie, BTW aangifte en meer.


Heb je naast je pedicure behandelingen ook manicure, schoonheids- of andere behandelingen? Dat kan allemaal.
ZZP agenda
€ 24,50 per maand ex btw

Pedicure software

  • Digitale agenda
  • Online boeken voor je klant
  • Afspraak bevestiging en herinnering via mail
  • Klantenbestand
  • Voetenkaarten (behandelkaarten)
  • Kassa
  • Facturatie
  • Administratie
  • Inkoopfacturen
  • Kwartaalaangifte (BTW)
  • Overzicht voor de wkkgz
  • Betalingsverkeer
  • Online betalingen
  • Eigen website
  • Online etalage (Bjootify Marketplace)
  • Support bij vragen via chat en mail
  • Da Vinci Community
  • Geen contracten, per maand opzegbaar

Behoefte aan extra's? Bekijk dan de losse modules

Da Vinci team

Dit zijn wij, Da Vinci

Wij zijn Da Vinci, een team van enthousiaste voormalig beautyprofessionals die jou graag helpen met fijne pedicuresoftware. Software die jou en je praktijk echt werk uit handen kan nemen.

Vraag de demo aan

Vraag een demovideo aan over de pedicuresoftware. Je ontvangt de demo direct in je mailbox.
> Direct in je mailbox

FAQ - dit zijn de meest gestelde vragen

Wat gebeurt er als ik start met de Pedicure Software?

1. Je krijgt zsm een login van je eigen programma
2. Je kan meteen zelf gaan proberen hoe het werkt
3. Je vult gegevens in zoals afspraken en klantgegevens
4. Jij besluit de datum waarop je echt in je praktijk ermee gaat werken
5. Als je een vraagt hebt dan mail of chat je met ons en helpen wij je :)

Zit ik ergens aan vast?

Nee hoor! Je hebt bij ons een 1 maand opzegtermijn. iedere maand kan jij besluiten of je met ons doorgaat. Dus ook geen enkel risico als je met ons start. ;) Als het je niet bevalt stop je gewoon.

En wat als ik een vraag heb?

Dan zijn wij er voor je. :) In ons programma zit een chat icoontje. Als je ons daar een vraag stelt krijg je het snelste antwoord. Natuurlijk mag je ons ook een mail sturen of neem je voor € 5 per maand de telefonische Helpdesk module erbij als je graag met ons willen bellen.

Hoe zit het met de hardware. Moet ik een computer hebben?

Het programma werkt op een tablet, telefoon en computer. De meeste pedicures gebruiken ons programma op een laptop en openen het daarbij nog wel eens op hun telefoon als ze onderweg zijn. Eigenlijk werkt ons programma dus op alles. Als er maar internet is. :)

Wat als ik nu al met een programma werk, kunnen er gegevens overgezet worden?

Ja dat kan! Tenminste vaak wel. Als je een klantenlijst uit je systeem kan halen in excel vorm kunnen wij hem voor je importeren. Dat betekent dat in 1 keer alle namen van je klanten erin staan. De rest van de gegevens kunnen wij niet voor je overzetten. Een oplossing hierin zou zijn is dat je ons programma en je huidige programma even naast elkaar draait. Na een paar maanden heb je al je gegevens in ons programma zitten en kun je jouw huidige programma stoppen. Wij zorgen er natuurlijk voor dat je in die periode geen dubbelen kosten hebt.

Hoe maak ik de overstap van mijn huidige programma naar jullie?

Daar helpen wij bij :) We denken mee wat in jouw situatie het beste is. Bijvoorbeeld: Het kan zijn dat je 2 maanden je huidige programma en dat van ons naast elkaar draait zodat je de tijd hebt om alle klantgegevens etc over te zetten. Wij zorgen er in die tijd voor dat je geen dubbele kosten hebt (wat dus betekent dat je ons niet betaald) tot je jouw huidige programma stop kan zetten en volledig kan werken met ons. Je kan dus gerust starten en dan overleggen wij met jou het beste plan van aanpak hiervoor.

Wat nou als ik nu een papieren agenda heb, hoe doe ik dat dan?

Jij besluit dat je bijvoorbeeld vanaf 1 november met het afsprakenboek in ons systeem gaat werken. Dan betekent dat je al je afspraken t/m 31 oktober nog in je papierenagenda plant, alles vanaf 1 november plan je in onze agenda. Je kan zelfs (als je het durft ;) de papieren uit je agenda scheuren na 1 november. En zodra het 1 november is heb jij je papierenagenda niet meer nodig en kan je gewoon verder in ons afsprakenboek.