#VoorSalonsDoorSalons
Natuurlijk blijft het een rottijd. Ook wij snappen dat je echt niet iedere dag met een glimlach opstaat. Maar aan de telefoon spreken wij ook veel Da Vinci klanten met mooie verhalen, ontroerende verhalen of succes verhalen.
Deze delen we graag met jou. Zodat jij een idee hebt hoe je collega’s deze lockdown aanpakken of wat ze meemaken. Maar ook om jou inspiratie te geven. Wie weet lees jij iets waarvan je denkt ‘dat ga ik ook doen!’.
‘De steun van de overheid valt tegen, daarom iets verzonnen om toch nog een zakcentje te kunnen verdienen’ – Gea van Kapsalon Gea
Binnen 1 week geregeld: Beauty Bingo voor klanten
Tijdens een brainsessie met het hele team en schoonheidssalon Irene kwam een medewerker met het idee om een bingo voor klanten te doen. Gea geeft aan: ‘ik vond het een leuk idee maar vond het idee nog te ingewikkeld en wist niet zo goed wat ik ermee moest, dus het maar even gelaten voor wat het was’.
Kort daarna had Gea een webinar van haar leverancier. En ook in dat webinar kwam weer een bingo voor klanten naar voren. Toen dacht Gea samen met Irene van de schoonheidssalon: ‘Nou dan moeten we daar toch wat mee gaan doen!’
Voor ze het wist had haar medewerker die heel handig is met social media en computers een flyer in elkaar gezet. Die werd overal gedeeld op social media en de website. ‘Toen moesten we dus wel echt aan de slag’ vertelt Gea lachend.
Zelf weet ze weinig van het organiseren van een webinar geeft ze aan, dus heeft ze een kennis die dat voor zijn werk doet gevraagd om te helpen. ‘Geen probleem’ had hij gezegd. Het webinar moest georganiseerd worden via ZOOM. ‘Een ZOOM sessie organiseren voor zoveel mensen wist ik niets van af’. De bingo zou 1,5 uur duren dus moesten ze wel de betaalde versie van Zoom hebben.
Hoe werkt de bingo voor klanten?
Klanten konden zich aanmelden via het mailadres van de kapsalon. Om mee te doen aan de bingo konden klanten 1 lootje kopen voor € 10,- of 3 lootjes voor € 25,-. Uiteindelijk hebben 51 klanten zich ingeschreven voor de bingo. Al die ingeschreven klanten kregen een goodybag thuisgebracht. In deze goodybag zaten echte bingokaartjes, de uitleg over de bingo met daarbij de link voor het webinar, flyertjes van de salon en de schoonheidssalon, kleine proefjes van producten van zowel de kapsalon als de schoonheidssalon en ook nog een lekker bonbonnetje.
Wat waren de prijzen?
Ze hadden 3 grote prijzen voor de eerste klanten die BINGO zouden hebben.
- De hoofdprijs was een beautymiddag met behandelingen bij zowel de schoonheidssalon als de kapsalon mét daarbij passende verzorgingsproducten voor thuis
- De andere twee prijzen:
- Verzorgingsproducten van de kapsalon
- Verzorgingsproducten van de schoonheidssalon
De avond van de bingo
Op de avond zelf komt haar kennis met de IT-kennis haar in de salon helpen. Hij neemt de professionele apparatuur mee zodat ze goed te horen zijn voor de klanten. Gea vertelt: ‘Op het moment dat er bingo is gevallen en de klant woont in de buurt, dan gaat een medewerker van mij snel de gewonnen prijs langsbrengen, als echte verrassing!’
De Bingo-avond was alles wat jullie hoopten?
De Bingo is een groot succes geweest. Alles wat Gea en Irene wilden is gelukt. De klanten vonden het geweldig, er wordt gepraat over hun salons (goeie marketing dus voor als ze straks weer open mogen) en ze hebben een fijn zakcentje verdiend om een deel van de huur mee te kunnen betalen. Gea geeft aan: ‘Wil je ook zoiets organiseren? Dan moet je er wel iemand bij hebben met IT-kennis, anders lukt het niet.’ Verder vertelt Gea: ‘Wel een beetje jammer dat wij niemand konden zien, maar zij ons gelukkig wel.’
Wil je ook een bingo organiseren?
Klik op de oranje knop voor het stappenplan.