Verhaal 1 Mevrouw Jansen komt binnenlopen en ik kijk eerst snel in het afsprakenboek om te zien wat mevrouw Jansen voor behandeling wilt. Poeh, door al die krassen en typ-ex in het boek is bijna niet meer te lezen wat er staat.. Ok, ze wil een wassen en föhnen behandeling. ‘Goedemorgen mevrouw Jansen, komt u verder’.
De vraag die jij jezelf wilt stellen is: begroet je eerst je klant of kijk je eerst in het afsprakenboek om te zien wat voor behandeling die klant wil? Stel je kiest nu voor een digitaal afsprakenboek, en eentje waarbij je zelfs kan bepalen welke kleur je aan elke behandeling geeft? Hoe zou bovenstaand verhaal dan verlopen?
Verhaal 2
Mevrouw Jansen komt binnenlopen en zodra ik langs het digitale afsprakenboek loop zie ik in een flits dat de behandeling lichtroze is, dus het een wassen en föhnen behandeling betreft. Ik neem de jas van Mevrouw Jansen aan en verzoek haar op een stoel plaats te nemen. Een warm welkom dus :-).
Kies jij ook voor verhaal 2? Een warm welkom voor je klant én je weet gelijk welke behandeling zij wil? Kies dan voor een digitaal afsprakenboek én pas per behandeling de kleur aan. In het SMART afsprakenboek kies je per behandeling welke kleur je eraan wilt geven. Stel je geeft een massagebehandeling groen. En een manicure de kleur paars. Zo weet jij in een oogopslag welke behandeling je zo meteen hebt.