Een herinneringsbericht is een bericht via SMS of e-mail die automatisch naar je klant verzonden wordt om hem/haar eraan te herinnering dat hij/zij een afspraak in de (kap)salon heeft op een bepaald tijdstip. Zo’n herinneringsbericht wordt ook wel een no-show genoemd.
Waarom zou je een herinneringsbericht (no-show bericht) willen inzetten in je salon?
Wist je dat een salon met ongeveer 3 medewerkers gemiddeld 3 klanten per maand heeft die niet op komen dagen? Vind jij dat ook zo vervelend? Jij hebt een lege stoel en kan geen andere klant helpen én hebt geen omzet in de kassa.
Wij hebben de oplossing voor deze lege stoelen (no-show)
Maak gebruik van het automatische herinneringsbericht. Jij stelt 1 keer in wat voor bericht je naar de klant wilt sturen, en hoelang van tevoren. Het bericht wordt dan automatisch verstuurd naar je klanten. En wat blijkt? Van de 3 klanten die normaal niet op komen dagen, kwamen ineens 2 klanten wel! Dat is mooi, die omzet komt wel in je kassa.
Of je via E-mail of SMS het beste bereik heb bij je klanten? Lees dit blogartikel.