Afspraken doorboeken
Handig: een klant die elke week in je salon komt, snel doorboeken in je salonagenda.
Afspraken doorboeken
Handig: een klant die elke week in je salon komt, snel doorboeken in je salonagenda.
Met de 4,5,6,7 of 8 weken knop in je afsprakenboek weet jij binnen een mum van tijd welke datum het over 6 weken is.
Snel overzicht in je afspraken
Van een afstand al kunnen zien welke behandeling je zo meteen bij de volgende klant doet: Kies per behandeling een eigen kleurtje uit. Zo weet jij dat lichtroze bijvoorbeeld knippen betekent en lichtgroen epileren.
Online vooruit betalen
Je klant boekt online een afspraak en betaalt direct online de afspraak.
Voordeel voor jou? Je klant komt in je salon en heeft de behandeling al betaald, dus een lekkere shampoo of dagcreme is sneller gekocht! De behandeling is je klant alweer vergeten en doet 'nu' geen pijn in de portomonnee.
Combi behandelingen verdelen
Minimum boektijden
Automatisch extra tijd voor een nieuwe klant
Die nieuwe klant wil je toch extra aandacht of advies geven? Of misschien wil je even een praatje maken om deze klant een beetje te leren kennen?
Als je klanten online een afspraak laat maken geven zij van tevoren aan of ze al klant zijn in jouw salon of niet. Als ze nog niet eerder in je salon zijn geweest worden er automatisch extra minuten bij de behandeling opgeteld. Stel een basis schoonheidsbehandeling duurt normaal 30 minuten. Als de klant voor het eerst in je salon komt worden er automatisch 35 minuten ingepland.
Automatisch tijd tussen afspraken
Heb je tijd nodig na elke klant om bijvoorbeeld de hele werkplek schoon te maken? Stel dan een automatische 'afwerktijd' in na elke afspraak. Zo worden afspraken die online geboekt worden netjes met extra tijd ertussen aangeboden.
Minst drukke medewerker volboeken
Controle over online boeken
Pop-up bericht bij online boeken
Zet dan een pop-up aan bij het online boeken. Zodra klanten een afspraak bij je gaan maken zien ze eerst het bericht die jij zelf gemaakt hebt.
'Oh nee.... Mevrouw Jansen in de salon die is normaal vaste klant bij Esther en ze wil precies dezelfde kleur als de vorige keer. Maar Esther heeft niets ingevuld... wat nu!?'
Voorkom lege recepturen met de Lege Recepturen Reminder. Geef zelf aan bij welke behandelingen een receptuur ingevuld dient te worden. Wordt deze behandeling afgerekend en er is nog geen receptuur ingevuld? Dan krijg je een melding in het afsprakenboek.
Niks meer van je klanten vergeten
Mevrouw, u heeft de vorige keer de shampoo voor droog haar meegenomen. Hoe is die bevallen? Ik kan in ieder geval zien dat uw haar een stuk mooier valt. 'Ja dat klopt, mijn haar voelt veel minder stug en een stuk prettiger aan, alleen het doorkammen gaat nog wat lastig.' Weet u, probeer anders ook de conditioner, dat maakt het doorkammen een stuk makkelijker. 'Oke, ja doe mij de conditioner er dan maar bij, ga ik dat proberen.'
Vergeten is menselijk, daarom kan je het beste een attentie voor jezelf maken. Op het moment dat je afrekent met mevrouw Pietersen komt er een attentie omhoog met de tekst die jijzelf geschreven hebt. Zo vergeet je nooit meer iets en hoef je niets te onthouden.
Zorg voor automatische verkoop van je producten door de automatische product verkoop mail. Zet de mail aan en standaard wordt een e-mail naar de klant gestuurd 8 weken nadat hij/zij het artikel gekocht heeft. De tekst van deze e-mail kan je uiteraard ook zelf aanpassen.
Herkenbaar? Je klant die eigenlijk eerder bij jou in de salon had willen komen maar gewoon vergeten is hoelang het ook alweer geleden is? Een simpele automatische reminder kan je klant stimuleren sneller weer een afspraak bij jou in de salon te maken. Geef zelf aan hoeveel weken nadat de klant voor het laatst bij je in de salon is geweest het bericht verstuurd moet worden. En ook hier geldt: je kan zelf de tekst aanpassen. Resultaat is dus een klant sneller weer bij je in de salon.
Gefeliciteerd met je verjaardag! Kom deze week nog bij ons in de salon en ontvang x bij je behandeling.
Hoe leuk is het als jij automatisch je klant op zijn verjaardag kan feliciteren. Schrijf je eigen boodschap, zet er een cadeautje in of een leuke tip, it is all up to you!
Je ziet Iris lopen in de supermarkt en ziet dat ze haar kapsel toch weer kort heeft, maar ze is niet bij jou geweest. Dat noemen we ook wel een verloren klant: een klant die bijvoorbeeld 20 weken of langer niet meer in je salon is geweest.
Stuur je klanten automatisch een bericht als ze enige tijd niet bij je in de salon zijn geweest. Pas ook hier weer het bericht zelf aan. Bijvoorbeeld dat je hem/haar al een tijdje mist en als ze weer bij je komen er een leuk cadeautje op ze staat te wachten.
Altijd fijn, je hebt net een nieuwe actie en wilt dit zo snel mogelijk aan al je klanten laten weten. Dat kan dus super makkelijk vanuit onze SMART software.
Of heb je een actie speciaal voor klanten die behandeling X hebben gehad? Ook een specifieke groep kan je een specifieke e-mail sturen.
Handig: komen een man en een vrouw samen in je salon? Dan kan 1 van hen afrekenen voor beide. Of komt een moeder moet dochter, dan kan de moeder voor beide betalen.
Beide bedragen worden bij elkaar op geteld, en de afrekening en behandeling staat netjes genoteerd bij de juiste persoon. Slim: zo kan jij hier weer juiste marketing mee doen.
Als je met meerdere medewerkers in de salon werkt kan het zijn dat de diverse onderdelen uit een behandeling door verschillende medewerkers worden uitgevoerd.
Je wilt natuurlijk wel dat als 3 medewerkers de klant geholpen hebben, de omzet ook wordt toebedeeld aan deze 3 medewerkers. In de SMART kassa kan je per onderdeel aangeven welke medewerker deze heeft uitgevoerd. Zo weet je zeker dat er een eerlijke verdeling is.
PS betaal je vanuit het afsprakenboek? Dan worden de verschillende onderdelen automatisch in de kassa toebedeeld aan degene die hem heeft uitgevoerd.
Wilt u een kassabon mee? 'Nee hoor mijn portemonnee zit toch al zo vol.' U weet dat de kassabon uw garantiebon is? Ik kan hem ook e-mailen als u wil? 'Oh ja dat zou echt super zijn, wat een service!'
Heb jij ook zo'n dikke portemonnee door al die bonnetjes en raak je de bonnetjes kwijt? Mail de kassabon naar de klant en je hebt geen fysieke bonnetjes meer nodig.
Cijfers: Je salon extra goed monitoren
Welke omzet staat er nu gepland in het afsprakenboek? Klik op de knop geplande omzet en je ziet direct welke minimale omzet je kan verwachten. En... worden er afspraken bij geplan? Des te hoger de geplande omzet wordt. Leuk! En... kan je ook een mooi doel aan hangen voor jezelf en je medewerkers.
Boekhoudexport
Het is niet alleen zoek en boek platform, ook kunnen klanten die bij jou in de salon zijn geweest een review achterlaten. Zodat nieuwe klanten eerder bij je komen.
Meer info over BarberBooking
Meer info meer over Bjootify