arrow_drop_up arrow_drop_down

Daarom zijn wij anders dan de rest

Ja wij hebben een afsprakenboek, Ja wij hebben een klantenbeheer
Ja wij hebben een kassa, en ja wij hebben cijfers..


Maar wat maakt ons nu anders dan de rest? Bekijk onderstaande punten

Slim in je salon afsprakenboek

Afspraken doorboeken

Handig: een klant die elke week in je salon komt, snel doorboeken in je salonagenda. 

Over 6 weken?

U wilt weer een afspraak over 6 weken? Dat is uhm...... 3 april. 

Met de 4,5,6,7 of 8 weken knop in je afsprakenboek weet jij binnen een mum van tijd welke datum het over 6 weken is.

Snel overzicht in je afspraken

Van een afstand al kunnen zien welke behandeling je zo meteen bij de volgende klant doet: Kies per behandeling een eigen kleurtje uit. Zo weet jij dat lichtroze bijvoorbeeld knippen betekent en lichtgroen epileren. 

Het Slimme Online Boeken 

Online vooruit betalen

- Coming Soon -

Je klant boekt online een afspraak en betaalt direct online de afspraak.

Voordeel voor jou? Je klant komt in je salon en heeft de behandeling al betaald, dus een lekkere shampoo of dagcreme is sneller gekocht!  De behandeling is je klant alweer vergeten en doet 'nu' geen pijn in de portomonnee.

Combi behandelingen verdelen

Aan de telefoon kan je makkelijk het inzetten van verf inplannen bij Marietje en het uitspoelen en knippen bij Pietje. Maar wat nou als er online een afspraak wordt gemaakt? Dan wordt deze combinatiebehandeling vanaf nu ook verdeeld over de verschillende medewerkers. Zo verkoopt je online afsprakenboek nog vaker JA aan je klant. Je moet dit nog wel even zelf instellen. Bel ons en we kunnen dit samen met je doen.

Minimum boektijden

Jij als baas van de salon bepaalt zelf of de slimme online agenda efficiënt mag plannen. Stel 'knippen dame' duurt normaal 30 minuten, maar je hebt deze dag nog maar 1 plekje over van 25 minuten? Dan kan je instellen dat ook daar automatisch online afspraken geboekt mogen worden.

Automatisch extra tijd voor een nieuwe klant

Die nieuwe klant wil je toch extra aandacht of advies geven? Of misschien wil je even een praatje maken om deze klant een beetje te leren kennen?


Als je klanten online een afspraak laat maken geven zij van tevoren aan of ze al klant zijn in jouw salon of niet. Als ze nog niet eerder in je salon zijn geweest worden er automatisch extra minuten bij de behandeling opgeteld. Stel een basis schoonheidsbehandeling duurt normaal 30 minuten. Als de klant voor het eerst in je salon komt worden er automatisch 35 minuten ingepland. 

Automatisch tijd tussen afspraken

Heb je tijd nodig na elke klant om bijvoorbeeld de hele werkplek schoon te maken? Stel dan een automatische 'afwerktijd' in na elke afspraak. Zo worden afspraken die online geboekt worden netjes met extra tijd ertussen aangeboden.

Minst drukke medewerker volboeken

Bij een online afspraak kan de klant aangeven of hij een voorkeur voor een bepaalde medewerker heeft. Mocht de klant geen voorkeur hebben dan wordt de online afspraak automatisch gepland bij de medewerker die het minst druk is. Zo weet je zeker dat de medewerker die veel vaste klanten heeft haar klanten zelf kan helpen en de medewerkers die minder vaste klanten hebben de mensen zonder voorkeur kunnen helpen.

Controle over online boeken

Het is jouw salon dus jij bepaalt:
  • Online boektijden: op welke tijden online boekingen gedaan mogen worden en op welke tijden niet. Op je salonopeningsuren en zelfs per medewerker.
  • Behandelingen per medewerker: Geef per behandeling aan welke medewerkers die behandeling uit mogen voeren. Zo wordt er nooit een verkeerde behandeling bij bijvoorbeeld een stagiair geboekt

Pop-up bericht bij online boeken

Handig: Heb je een leuke marketingactie? of wil je zeker weten dat klanten gezond zijn als ze bij jou een afspraak maken?

Zet dan een pop-up aan bij het online boeken. Zodra klanten een afspraak bij je gaan maken zien ze eerst het bericht die jij zelf gemaakt hebt.

Je klanten zijn belangrijk!

Lege Recepturen Reminder

'Oh nee.... Mevrouw Jansen in de salon die is normaal vaste klant bij Esther en ze wil precies dezelfde kleur als de vorige keer. Maar Esther heeft niets ingevuld... wat nu!?'


Voorkom lege recepturen met de Lege Recepturen Reminder. Geef zelf aan bij welke behandelingen een receptuur ingevuld dient te worden. Wordt deze behandeling afgerekend en er is nog geen receptuur ingevuld? Dan krijg je een melding in het afsprakenboek.

Niks meer van je klanten vergeten

Mevrouw, u heeft de vorige keer de shampoo voor droog haar meegenomen. Hoe is die bevallen? Ik kan in ieder geval zien dat uw haar een stuk mooier valt. 'Ja dat klopt, mijn haar voelt veel minder stug en een stuk prettiger aan, alleen het doorkammen gaat nog wat lastig.' Weet u, probeer anders ook de conditioner, dat maakt het doorkammen een stuk makkelijker. 'Oke, ja doe mij de conditioner er dan maar bij, ga ik dat proberen.'

Vergeten is menselijk, daarom kan je het beste een attentie voor jezelf maken. Op het moment dat je afrekent met mevrouw Pietersen komt er een attentie omhoog met de tekst die jijzelf geschreven hebt. Zo vergeet je nooit meer iets en hoef je niets te onthouden.

Behandelkaarten

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Makkelijke Marketing Tools

Automatische productmail

Zorg voor automatische verkoop van je producten door de automatische product verkoop mail. Zet de mail aan en standaard wordt een e-mail naar de klant gestuurd 8 weken nadat hij/zij het artikel gekocht heeft. De tekst van deze e-mail kan je uiteraard ook zelf aanpassen.

Bezoekversneller

Herkenbaar? Je klant die eigenlijk eerder bij jou in de salon had willen komen maar gewoon vergeten is hoelang het ook alweer geleden is? Een simpele automatische reminder kan je klant stimuleren sneller weer een afspraak bij jou in de salon te maken. Geef zelf aan hoeveel weken nadat de klant voor het laatst bij je in de salon is geweest het bericht verstuurd moet worden. En ook hier geldt: je kan zelf de tekst aanpassen. Resultaat is dus een klant sneller weer bij je in de salon.

Jarige klanten bericht

Gefeliciteerd met je verjaardag! Kom deze week nog bij ons in de salon en ontvang x bij je behandeling. 


Hoe leuk is het als jij automatisch je klant op zijn verjaardag kan feliciteren. Schrijf je eigen boodschap, zet er een cadeautje in of een leuke tip, it is all up to you!

Verloren klanten bericht

Je ziet Iris lopen in de supermarkt en ziet dat ze haar kapsel toch weer kort heeft, maar ze is niet bij jou geweest. Dat noemen we ook wel een verloren klant: een klant die bijvoorbeeld 20 weken of langer niet meer in je salon is geweest.


Stuur je klanten automatisch een bericht als ze enige tijd niet bij je in de salon zijn geweest. Pas ook hier weer het bericht zelf aan. Bijvoorbeeld dat je hem/haar al een tijdje mist en als ze weer bij je komen er een leuk cadeautje op ze staat te wachten.

Nieuwsbrief naar je klanten

Altijd fijn, je hebt net een nieuwe actie en wilt dit zo snel mogelijk aan al je klanten laten weten. Dat kan dus super makkelijk vanuit onze SMART software.

Of heb je een actie speciaal voor klanten die behandeling X hebben gehad? Ook een specifieke groep kan je een specifieke e-mail sturen.

Kassa: afrekenen met je klant

Samen betalen

Handig: komen een man en een vrouw samen in je salon? Dan kan 1 van hen afrekenen voor beide. Of komt een moeder moet dochter, dan kan de moeder voor beide betalen. 


Beide bedragen worden bij elkaar op geteld, en de afrekening en behandeling staat netjes genoteerd bij de juiste persoon. Slim: zo kan jij hier weer juiste marketing mee doen.

Eerlijke omzetverdeling

Als je met meerdere medewerkers in de salon werkt kan het zijn dat de diverse onderdelen uit een behandeling door verschillende medewerkers worden uitgevoerd.

 

Je wilt natuurlijk wel dat als 3 medewerkers de klant geholpen hebben, de omzet ook wordt toebedeeld aan deze 3 medewerkers. In de SMART kassa kan je per onderdeel aangeven welke medewerker deze heeft uitgevoerd. Zo weet je zeker dat er een eerlijke verdeling is. 


PS betaal je vanuit het afsprakenboek? Dan worden de verschillende onderdelen automatisch in de kassa toebedeeld aan degene die hem heeft uitgevoerd.

Kassabon e-mailen

Wilt u een kassabon mee? 'Nee hoor mijn portemonnee zit toch al zo vol.' U weet dat de kassabon uw garantiebon is? Ik kan hem ook e-mailen als u wil? 'Oh ja dat zou echt super zijn, wat een service!'


Heb jij ook zo'n dikke portemonnee door al die bonnetjes en raak je de bonnetjes kwijt? Mail de kassabon naar de klant en je hebt geen fysieke bonnetjes meer nodig.

Cijfers: Je salon extra goed monitoren

Hoe doe ik het t.o.v. heel NL?

Fijn om eens te kunnen zien hoe jouw salon het doet ten op zichte van beauty Nederland? Dat kan via de Omzetmonitor. Je ziet waar jouw salon zich bevind en hoe de rest van Nederland het doet. 

Voorspel de toekomst

Welke omzet staat er nu gepland in het afsprakenboek? Klik op de knop geplande omzet en je ziet direct welke minimale omzet je kan verwachten. En... worden er afspraken bij geplan? Des te hoger de geplande omzet wordt. Leuk! En... kan je ook een mooi doel aan hangen voor jezelf en je medewerkers.

Administratie: De zondag vrij

Boekhoudexport

Met 1 druk op de knop de voorbereiding voor de administratie klaar. In dit overzicht staat alle informatie die je nodig hebt voor de boekhouding, wat direct ingelezen kan worden in de volgende boekhoudpakketten: Exact online, King, 

Overzichten voor je boekhouder

Van BTW overzicht, kasboek, kasoverzichten en urenregistraties. In SMART heb je verschillende overzichten die je boekhouder kan krijgen met zijn eigen boekhoudersinlog in SMART > en alleen als jij die geeft aan je boekhouder. Zo kan je boekhouder voor je aan het werk zonder dat jij hier tussen zit. Dat is handig :-)

BarberBooking + Bjootify

Reviewplatform

BarberBooking en Bjootify zijn platformen waar jouw salon gevonden kan worden en direct online een afspraak geboekt kan worden. Beide platformen hebben een directe koppeling met het afsprakenboek van SMART. Wordt er op BarberBooking of Bjootify een afspraak geboekt, dan staat die direct in jouw SMART agenda.


Het is niet alleen zoek en boek platform, ook kunnen klanten die bij jou in de salon zijn geweest een review achterlaten. Zodat nieuwe klanten eerder bij je komen. 


Meer info over BarberBooking

Meer info meer over Bjootify

De Da Vinci Cookies