arrow_drop_up arrow_drop_down

CoronaCrisis Tips

Hulp voor je salon in tijden van de CoronaCrisis

Wij helpen je

In deze Corona-tijd moeten we aangepast aan het werk. Wij helpen je zodat je klant op de hoogte is en je je nergens zorgen over hoeft te maken.


Volg onderstaande stappen, stel alles in en gebruik de voorbeeldteksten.


Communciatie naar je klant:

  • 1. Stel een pop-up in bij het afspraak maken
  • 2. Stuur een nieuwsbrief
  • 3. Weet op tijd of een klant niet kan (zelf annuleren)
  • 4. Laat je klant online betalen (coming soon)

Instellen voor je salon

  • 5. Extra tijd tussen behandelingen
  • 6. Registratieplicht hulp

Communicatie naar je klant

1. Pop-up bij afspraak maken

Hoe het werkt?

Bekijk het filmpje


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Afspraak bericht


Voorbeeldtekst

Lieve klant,


1. Heb je zelf last van hoesten, neusverkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten?

2. Heb je op dit moment een huisgenoot die koorts en/of benauwdheidsklachten heeft?

3. Heb je het coronavirus gehad en is dit bevestigd de afgelopen 7 dagen?

4. Heb je een huisgenoot die het coronavirus heeft gehad en heb je afgelopen 10 dagen contact met hem/haar gehad?

5. Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand met het coronavirus?


Is het antwoord op 1 van deze vragen JA? Dan verzoeken wij je nog geen afspraak te maken. Natuurlijk ben je op een later moment welkom.


Team (salonnaam)

2. Nieuwsbrief naar je klanten

Stuur je klanten iedere week of maand een nieuwsbrief om hen te herinneren aan de manier van werken. (normaal zit deze functie alleen in bij het marketingpakket, maar in deze CoronaCrisis krijgt iedereen ongeacht pakket toegang tot de nieuwsbrief functie).


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Marketing Bericht
  • Alle klanten


Voorbeeld tekst SMS

Lieve klant, gezondheid staat bij ons voorop. Lees ons hygiëneprotocol op onze website! En graag tot ziens. (salonwebsite).


Voorbeeld tekst Mail

Lieve klant,


Gezondheid staat bij ons voorop. Daarom even een herinnering aan het hygiëneprotocol bij ons in de salon. Kan je 1 van onderstaande vragen met JA beantwoorden. Dan verzoeken we je vriendelijk om thuis te blijven en je afspraak te verzetten:

1. Heb je zelf last van hoesten, neusverkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten?

2. Heb je op dit moment een huisgenoot die koorts en/of benauwdheidsklachten heeft?

3. Heb je het coronavirus gehad en is dit bevestigd de afgelopen 7 dagen?

4. Heb je een huisgenoot die het coronavirus heeft gehad en heb je afgelopen 10 dagen contact met hem/haar gehad?

5. Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand met het coronavirus?


En vindt u het zelf spannend om bij ons in de salon te komen? Dat is nergens voor nodig. Wij werken namelijk met gezichtsbescherming, krijgt elke klant een schone kapmantel, maken we de werkplek na elke behandeling schoon en desinfecteren de gereedschappen na elke behandeling. 


Graag tot ziens bij ons in de salon. Je kunt zelf online een afspraak bij ons maken via onze website (salonwebsite)


Groeten van Team (salonnaam)

3. Weet op tijd of iemand niet kan (annuleren afspraak)

Het kan natuurlijk gebeuren dat iemand niet kan komen ivm gezondheidsklachten. Je kan beter op tijd weten dat iemand niet kan zodat je dit plekje voor iemand anders kan gebruiken dan dat je het te laat weet. Maak het mogelijk om zelf je klant zijn afspraak te laten annuleren. Tip: Dit werkt alleen met de nieuwe online boekingstool Bjootify (mail ons als je de nieuwe bookingslink wilt gebruikt)


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Afspraken
  • Afspraak annuleren door klanten


Zodra het is ingesteld, vergeet niet het je bevestiging en herinnering bericht aan te passen!

4. Stel online betalingen in

Coming soon! Bijna is het zover dat je klant zelf een afspraak kan boeken en meteen online kan betalen. Onze eigen salon werkt er nu net mee. Voordeel in deze tijd is dat als je klant al betaald heeft hij een extra reden heeft weer bij jou te komen ook al lukt het even niet ivm gezondheid. Hij/zij heeft al betaald dus komt echt weer bij je in de salon.


Wil jij ook een van de eerste salons zijn? Mails ons op info@dvi.nl en laat het ons weten. Dan sturen wij je de info hoe je dit in kan stellen.

Instellen voor je salon

1. Extra tijd tussen behandelingen i.v.m. schoonmaken

Je hebt mogelijk tijd nodig tussen de behandelingen om alles weer goed schoon te maken. Dit kan je met 1 druk op de knop instellen.


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Afspraken
  • Extra tijd na de behandeling

2. Regel je Registratieplicht

Van iedere klant die in je salon komt moet je een aantal gegevens hebben. Wij hebben het makkelijk voor je gemaakt zodat je in 1 oogopslag ziet van welke klant je alle benodigde gegevens hebt en van welke klant je nog iets moet vragen.


Waar te vinden in SMART?

  • Daggebruik
  • Afsprakenboek
  • Een rode i bij een afspraak > vraag gegevens
  • Een witte i bij een afspraak > je hebt alles
Da Vinci Team voor corona

Hoe mogen wij je helpen?

Heb je vragen of ergens hulp bij nodig? Het Da Vinci team staat voor je klaar!

 


PS. Leuke foto toch. Van toen het nog mocht en kon. ;)

De Da Vinci Cookies