Betalen via SMART

Makkelijk en snel!

We betalen allemaal weleens online, via iDeal of later via een betaalverzoek. Maar hoe werkt dat in jouw salon? Nog met een traditioneel pinapparaat of via contant geld? We stellen je graag voor aan het nieuwe betalen! 


Het nieuwe betalen bestaat uit 3 onderdelen: Aan jou natuurlijk de keus wat je wilt gaan gebruiken:

  • 1. Vooraf online (aan)betalen bij het online boeken
  • 2. Met de mobiele telefoon betalen via een QR code in de stoel of bij de balie in de salon
  • 3. Achteraf betaalverzoekjes sturen bij het vergeten van de portemonnee 

1. Vooraf online (aan)betalingen

Laat je je klanten online afspraken inboeken in je salon? Dan kan je er ook voor kiezen om je klant online een (aan)betaling te laten doen van de behandeling. 


Waarom? Dit zorgt ervoor dat jij minder no-shows hebt. Want, je klant heeft al (een deel van de behandeling) betaald. Dus vergeten zal hij de behandeling dan niet.


Je kan er zelf voor kiezen of:

  • Je het volledige bedrag of een deel van het bedrag wilt laten betalen
  • Je het bedrag verplicht wilt laten betalen of als keuze
Via qr code betalen

2. In de salon betalen met QR code

Met deze optie heb jij geen pinapparaat meer nodig in je salon. Je rekent af met je klant in het SMART programma en geeft aan dat er via QR betaald zal worden. Je draait je scherm (met je tablet of laptop) naar je klant. Je klant pakt zijn mobiele telefoon en scant de code. Via Ideal kan je klant vervolgens de behandeling betalen.


Lukt het de klant niet om te betalen? Dan kan je altijd nog achteraf een betaalverzoekje sturen zodat hij thuis de betaling alsnog via iDeal kan voldoen. Lees hieronder meer over betaalverzoekjes.

Betaalverzoek salonkassa

3. Betalen via een betaalverzoek

Is je klant zijn portemonnee vergeten en lukt het betalen in de salon niet? Dan kan je ervoor kiezen om een betaalverzoek via de e-mail naar je klant te sturen. Je klant kan dan thuis via iDeal de betaling voldoen.


Automatische betaalherinnering

Zodra je een betaalverzoek stuurt komt dit bedrag bij  je 'openstaande bedragen' te staan. Als de klant het bedrag via iDeal betaald heeft, dan verdwijnt ook dit bedrag van die lijst af. Betaald je klant echter niet? Dan blijft dit bedrag op je openstaande bedragen lijst staan en wordt er automatisch een betaalherinnering verstuurd.  Zo heb jij hier bijna geen omkijken meer naar en worden je rekeningen betaald.

Salonsoftware met online boeken en betalen

Wat kost het betaalverkeer via SMART?

Het aanmelden kost niets, pas zodra je een betaling ontvangt betaal je een bedrag aan de 'betaalprovider'. Net als dat een klant pint in je salon en dit geld kost, kost het ook geld als ze online betalen.


Dit zijn de tarieven:

  • iDeal: € 0,29
  • CreditCard: 1,8% van de online betaling + € 0,25

Actie: Eerste 10 betalingen betalen wij!

Ga je voor 1 november starten met online betalen via SMART? Dan betalen wij de eerste 10 betalingen voor jou!
Stilte na de storm

Dit gebeurt er als jij je aanmeld

  • 1.Je gaat aan de slag met het instellen van online betalingen, plan een afspraak met ons in en we helpen je, klik hier.
  • 2. Kies zelf welke optie van het betalingsverkeer je wilt gaan gebruiken (kan er 1 zijn of allemaal)
  • 3. Je klanten gaan hun eerste betalingen doen!

Bevalt het op enig moment niet? Dan kan je de betalingen met 1 druk op de knop uitzetten.