We betalen allemaal weleens online, via iDeal of later via een betaalverzoek. Maar hoe werkt dat in jouw salon? Nog met een traditioneel pinapparaat of via contant geld? We stellen je graag voor aan het nieuwe betalen!
Het nieuwe betalen bestaat uit 3 onderdelen: Aan jou natuurlijk de keus wat je wilt gaan gebruiken:
Laat je je klanten online afspraken inboeken in je salon? Dan kan je er ook voor kiezen om je klant online een (aan)betaling te laten doen van de behandeling.
Waarom? Dit zorgt ervoor dat jij minder no-shows hebt. Want, je klant heeft al (een deel van de behandeling) betaald. Dus vergeten zal hij de behandeling dan niet.
Je kan er zelf voor kiezen of:
Met deze optie heb jij geen pinapparaat meer nodig in je salon. Je rekent af met je klant in het SMART programma en geeft aan dat er via QR betaald zal worden. Je draait je scherm (met je tablet of laptop) naar je klant. Je klant pakt zijn mobiele telefoon en scant de code. Via Ideal kan je klant vervolgens de behandeling betalen.
Lukt het de klant niet om te betalen? Dan kan je altijd nog achteraf een betaalverzoekje sturen zodat hij thuis de betaling alsnog via iDeal kan voldoen. Lees hieronder meer over betaalverzoekjes.
Automatische betaalherinnering
Zodra je een betaalverzoek stuurt komt dit bedrag bij je 'openstaande bedragen' te staan. Als de klant het bedrag via iDeal betaald heeft, dan verdwijnt ook dit bedrag van die lijst af. Betaald je klant echter niet? Dan blijft dit bedrag op je openstaande bedragen lijst staan en wordt er automatisch een betaalherinnering verstuurd. Zo heb jij hier bijna geen omkijken meer naar en worden je rekeningen betaald.
Het aanmelden kost niets, pas zodra je een betaling ontvangt betaal je een bedrag aan de 'betaalprovider'. Net als dat een klant pint in je salon en dit geld kost, kost het ook geld als ze online betalen.
Dit zijn de tarieven:
Bevalt het op enig moment niet? Dan kan je de betalingen met 1 druk op de knop uitzetten.