Wendy vertelt: ‘Je hebt een aardig vaste klantenkring in je salon. Alleen wil je dat je klanten sneller terugkomen zodat jij meer omzet in je salon krijgt’.
Top 2 marketingacties voor klanten die sneller terugkomen
Je klant komt bijvoorbeeld altijd eens in de 3 maanden bij jou in de salon voor een behandeling. Alleen die huid mag eigenlijk ook wel eerder weer een goede verzorging krijgen, of de haren mogen echt wel om de 6 weken bijgepunt worden. Hoe zorg je er dan voor dat je klant sneller terugkomt? Stel Actie-Retourtje in. Stel je klant komt altijd om de 3 maand bij je in de salon, geef dan aan dat als je klant terugkomt binnen 2 maand hij/zij 10% korting op de behandelprijs krijgt. en komt hij binnen 2,5 maand krijgt hij/zij 5% korting op de behandelprijs.
Komt je klant bijvoorbeeld altijd alleen de uitgroei om de 6 weken bijwerken of eens in de 3 maanden een schoonheidsbehandeling laten doen? Zorg er dan voor dat je een ‘bijwerk behandeling’ kent en dit ook aanbiedt aan je klant als ze de deur uitlopen.
Uitgroei behandeling: Je geeft bij je klant aan dat als zij binnen 3 weken terugkomt om de uitgroei bij te werken dat ze dan voor een T-kleuring kan komen (contouren en scheiding in het haar bijverven). Hier betaalt ze dan maar de helft voor als bij een normale uitgroei behandeling.
Schoonheidsbehandeling: Komt je klant normaal elke 3 maanden maar de huid kan wel een rustmomentje tussendoor gebruiken? Geef bij je klant aan dat als ze binnen 2 maanden terugkomt ze een behandeling met een verzorgend masker om de huid rustig te houden kan ondergaan voor slechts helft van het geld. Zo blijft de huid van de klant gedurende de 3 maanden constant en mooi.