Nieuwsgierig? Vraag een demovideo aan!
Drag & drop in de agenda
Heb jij ook wel eens dat je iets wilt onthouden over een klant zodat je hier de volgende keer weer op terug kunt komen? Maak een attentie! Je kan zoveel attenties bij een klant maken als je zelf wilt.
Komt de klant in de salon dan kan je er zelf voor kiezen om deze attentie tevoorschijn te laten komen bij de kassa en/of in de agenda.
Wil een klant door een specifieke medewerker behandeld worden? Kijk dan in het weekoverzicht. Hier kan je gemakkelijk zien welke dag die specifieke medewerker nog een plekje in de agenda heeft. Zo hoef je niet elke dag af te gaan maar zie je het in één oogopslag.
Met 1 druk op de knop vlieg je zo een aantal weken verder en kan je meteen voor je klant die afspraak maken.
Verschuif makkelijk de pop-up in het afsprakenboek zodat je kan zien wat je aan het doen bent.
Eerder kwamen je klanten in de salon veel regelmatiger. Bijvoorbeeld om de 6 weken. Tegenwoordig maken klanten minder snel weer een afspraak aan de balie en maken ze zelf weer een afspraak als ze weer een behandeling willen.
Daardoor komen klanten gemiddeld wel later weer in je salon. Daarom kan jij gebruik maken van de automatische bezoekversneller. Stel zelf in of je een bericht naar je klanten wilt sturen 4,5,6,7, of 8 weken nadat ze bij jou in de salon zijn geweest met bijvoorbeeld een leuke tip en gelijk de mogelijkheid om een afspraak te maken.
Nieuwe klanten tijd
Die nieuwe klant wil je toch extra aandacht of advies geven? Of misschien wil je even een praatje maken om deze klant een beetje te leren kennen?
Als je klanten online een afspraak laat maken geven zij van tevoren aan of ze al klant zijn in jouw salon of niet. Als ze nog niet eerder in je salon zijn geweest worden er automatisch extra minuten bij de behandeling opgeteld. Stel een basis schoonheidsbehandeling duurt normaal 30 minuten. Als de klant voor het eerst in je salon komt worden er automatisch 35 minuten ingepland.
Geen loze ruimtes meer in je salon agenda. Met het slimme plannen heb je dit getackeld. Hoe? Geef aan in je afsprakenboek om de hoeveel tijd een klant zelf online een afspraak mag boeken. Kies zelf uit 15 minuten t/m 60 minuten. Stel je kiest voor 60 minuten, dan ziet een klant bij het maken van een online afspraak enkel deze tijden: 9:00, 10:00, 11:00 etc. Stel je behandeling loopt om 10 uur af, dan kan een klant dus niet 10:05 kiezen als behandeltijd, maar enkel 10:00, 11:00 etc.
Bij een online afspraak kan de klant aangeven of hij een voorkeur voor een bepaalde medewerker heeft. Mocht de klant geen voorkeur hebben dan wordt de online afspraak automatisch gepland bij de medewerker die het minst druk is. Zo weet je zeker dat de medewerker die veel vaste klanten heeft haar klanten zelf kan helpen en de medewerkers die minder vaste klanten hebben de mensen zonder voorkeur kunnen helpen.
Verminder de no-shows in je salon met de herinneringssms of e-mail (marketingpakket). Bepaal zelf welke klanten deze herinnering mogen ontvangen en bepaal hoeveel uren of dagen van tevoren ze deze herinnering krijgen.
Wist je dat als je de No-Show Killer gebruikt, je no-showpercentage vermindert met 66%!?
Tijdens een online boeking kan je klant aangeven door wie hij graag geholpen zou willen worden. Dat op zich is niet heel bijzonder. Wat wel bijzonder is, is dat jij aan de achterkant van elke behandeling kan instellen of er überhaupt een favoriet gekozen mag worden. Zo kan jouw afsprakenboek dus automatisch vele malen efficiënter plannen.
Aan de telefoon kan je makkelijk het inzetten van verf inplannen bij Marietje en het uitspoelen en knippen bij Pietje. Maar wat nou als er online een afspraak wordt gemaakt? Dan wordt deze combinatiebehandeling vanaf nu ook verdeeld over de verschillende medewerkers. Zo verkoopt je online afsprakenboek nog vaker JA aan je klant. Je moet dit nog wel even zelf instellen. Bel ons en we kunnen dit samen met je doen.
Jij als baas van de salon bepaalt zelf of de slimme online agenda efficiënt mag plannen. Stel 'knippen dame' duurt normaal 30 minuten, maar je hebt deze dag nog maar 1 plekje over van 25 minuten? Dan kan je instellen dat ook daar automatisch online afspraken geboekt mogen worden.