'Mag ik alsjeblieft meer bij je kopen?'
05 september 2019 
2 min. leestijd

'Mag ik alsjeblieft meer bij je kopen?'

Stel je voor: meer omzet en een blijere klant zonder dat je er heel veel voor hoeft te doen. Je klant die aan jou vraagt om een product of extra behandeling… ‘Tja… in een ideale wereld zeker’, hoor ik je denken. Maar nee, wij hebben dit echt voor je opgelost!

Wat gebeurt er NU in je salon
Je klant komt bij je in je salon voor de behandeling die is afgesproken …

  • Jij: Hé, Iris leuk dat je er bent, hoe is het met je?
  • Klant Iris: Ja, hartstikke goed! Zo’n fijne vakantie gehad.
  • Jij: O, wat heerlijk! Waar ben je geweest?
  • Klant Iris: Nou we zijn eerst naar …

En het gesprek gaat door …

 

Maar hoe kan het ook gaan in je salon:

  • Jij: Hé, Iris leuk dat je er bent, hoe is het met je?
  • Klant Iris: Ja, hartstikke goed! Zo’n fijne vakantie gehad.
  • Jij: O, wat heerlijk! Waar ben je geweest?
  • Klant Iris: Nou we zijn eerst naar …
  • (even later)
  • Klant Iris: Ik zag trouwens in het berichtje staan dat jullie nu een leuke actie hebben. 2 voor de prijs van 1 geloof ik?
  • Jij: Ja klopt! We hebben een super mooi nieuw product en daarbij een leuke actie bedacht. Iets voor jou?

En het gesprek gaat door …

 

SalonSoftware Afspraak herinnering met marketing

Wat er nou is gebeurd?

Klant Iris heeft voordat ze bij jou in de salon kwam al een bericht gehad over de afspraak die ze heeft. In dit bericht stond de actie vermeld die je nu hebt lopen in je salon. Klant Iris heeft dit gezien en vraagt je er meteen naar. En of jij het nou bent of een medewerker (als je met MW werkt) … het ‘verkopen’ en de klant blij maken gaat stukken makkelijker als ze er zelf naar vragen. 🙂

 

Hoe dit nou precies werkt?

In ons programma SMARTsalon kan je verschillende berichten sturen naar je klanten. Dit stel je eenmalig in en dan worden ze automatisch verstuurd, zoals ook een Herinneringsbericht. En het allerleukste is dat je zelf de teksten aan kan passen van de berichten. Dus heb je een nieuwtje dat je wilt delen of een actie, dan kan je die er meteen in zetten. Je gebruikt de berichten dus heel slim als MarketingTool!

Zo simpel en leuk kan het zijn. 🙂 Natuurlijk denken we graag met je mee welke teksten je moet gebruiken en welke berichten je het beste kan versturen. Je hoeft het maar te zeggen.

 

 

Werk je nog niet met onze SalonSoftware? Vraag gratis meer informatie aanPS. Werk je nog niet met ons programma? We vertellen je er graag meer over. Vraag nu gratis informatie aan, klik hier.

Over de schrijver
Opgegroeid in een ondernemersgezin met eigen salon. En na de kunstacademie meteen aan de slag in ons mooie familiebedrijf. Iedere dag mag ik hier samen met mijn twee zussen en onze Davincianen helpen hun salon nog een beetje beter, leuker, mooier te maken.
Ineke
Door

Ineke

op 05 Sep 2019

Deze optie al in gebruik maar helaas nog niemand die het gezien heeft laat staan naar de actie gevraagd heeft 😢. Dus elk advies is welkom misschien heb ik het niet goed gedaan en te klein onderaan gezet.

Reactie plaatsen