Da VInci Salon Software

Kies voor Meer Omzet

Marketing Pro 

Marketingpakket Da Vinci

Marketing Pro

Kies voor het Marketing Pro Pakket. Slimme marketing die zorgt voor blije klanten & meer omzet.


Jij kiest, welk bericht wil jij je klanten sturen?

  • Afspraak bevestiging
  • Afspraak herinnering
  • Bezoekversneller
  • Verloren klanten bericht
  • Jarige klanten
  • Persoonlijk bericht
  • Marketing Bericht naar al je klanten
  • Automatische Product Verkoop mail naar je klanten


Jij kiest, Mail of SMS? Of allebei? En de tekst? Die kan je zelf aanpassen en bepalen.

Afspraak bevestiging

Afspraak Bevestiging

Wat is het?

De Afspraak Bevestiging wordt automatisch gestuurd. Je hebt keuze uit 2 opties:

  • Als je klant zelf online een afspraak heeft gemaakt.
  • Als jij in je eigen afsprakenboek de afspraak hebt gemaakt voor je klant.

Wat heeft mijn klant eraan?

  • Je klant krijgt meteen bevestiging dat de afspraak is gelukt en heeft geen twijfel over de gemaakte afspraak.

Wat heb ik eraan?

  • Omdat je klant zekerheid heeft van de afspraak zal hij in het vervolg ook de afspraak weer online gaan maken. Dat betekent niet alleen meer afspraken, klanten die sneller terugkomen in je salon maar ook minder telefoontjes.
Afspraak herinnering

Afspraak Herinnering


Wat is het?

Een dag of een aantal uren voordat de afspraak plaatsvindt krijgt je klant een bericht die hem/haar herinnert aan de gemaakte afspraak. 


Wat heeft mijn klant eraan?

  • Nooit meer 'Neeee, ik ben mijn afspraak vergeten!' gevoel.


Wat heb ik eraan?

  • Geen lege stoel, maar een klant die op zijn/haar afspraak komt. Je hebt door dit bericht aan te zetten 80% minder No-Shows!
Bezoekversneller

Bezoekversneller

Wat is het?

Een automatisch bericht dat 3, 4, 5, 6, 7 of 8 weken na het laatste bezoek van je klant wordt gestuurd. Aan jou de keus wanneer en jij bepaalt de tekst. 

 

Wat heeft mijn klant eraan?

  • 'Ik ben toch nog maar net bij je in de salon geweest...?'  Tijd gaat sneller dan je denkt, voor de klant super fijn dat er een herinnering is dat het toch weer langer geleden is geweest dan hij/zij denkt.
  • Je klant ziet er nu altijd goed uit, nooit meer te laat erachter komen dat een bezoek aan de salon toch echt wel moet.

 

Wat heb ik eraan?

  • Klanten komen gemiddeld 2 weken eerder. Stel je klanten komt om de 8 weken en nu komen ze om de 6 weken. Dan komen ze 2 keer per jaar meer!
  • Klanten lopen er altijd een stukje mooier bij. Dat betekent nog betere reclame voor je salon.
Jarige klanten bericht

Jarige klant

Wat is het?

Stuur op de dag dat je klant jarig is, een dag van te voren of 2 dagen van te voren een automatisch bericht als je klant jarig is. 


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant voelt zich nog meer gewaardeerd door je salon!
  • Je klant ziet er weer tip top uit voor zijn/haar verjaardag.


Wat heb ik eraan?

  • Aandacht is de nummer 1 waarom klanten niet meer terugkomen. Met dit Jarige Klanten bericht geef je ze die aandacht en blijven ze bij je salon.
  • Je klant komt een keer vaker in je salon en koopt misschien zelfs iets extra's als je er een mooi verjaardagsactie van maakt.

Verloren Klant

Wat is het?

Stuur je klant automatische een bericht als hij/zij 20 weken niet geweest (een verloren klant is).


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant wordt weer herinnert aan jouw salon
  • Je klant komt weer terug (met een mooie korting?) bij jou in de salon


Wat heb ik eraan?

  • Meer klanten in je salon
  • Omzet die je anders niet had, nu wel
Persoonlijk bericht

Persoonlijk bericht

Wat is het?

Stuur een SMS naar 1 klant toe. Vanuit een afspraak in het afsprakenboek of vanuit de klant zelf.


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant heeft niet altijd de gelegenheid om de telefoon op te pakken. Een makkelijk SMSjes is dan de uitkomst!

Wat heb ik eraan?

  • Tijdsbesparing (geen nummer opzoeken, telefoon pakken etc).
  • Blije klant die het fijn vindt dat je aan hem/haar denkt.
Persoonlijk bericht

Marketing Bericht alle klanten

Wat is het?

Stuur een SMS of e-mail in 1 keer naar al je klanten.


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant is meteen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in je salon. Bijvoorbeeld, heb je je salon verbouwd, ben je verhuisd, nieuwe marketingacties in je salon, etc.

Wat heb ik eraan?

  • Je kan makkelijk in 1 keer al je klanten op de hoogte brengen van een verandering in je salon of een nieuwe marketingactie.
  • Meer tijd over voor jou om klanten blij te maken.
Persoonlijk bericht

Automatische product verkoopmail

Wat is het?

Laat SMART elke dag een mail sturen naar de klanten die 8 weken geleden een product hebben gekocht in je salon.


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant denk er vaak niet aan om op tijd weer dat fijne product te kopen voordat het op is. Met deze mail help je je klant hieraan herinneren.

Wat heb ik eraan?

  • Meer omzet van productverkoop.
  • Blije klant die altijd die ene specifieke shampoo of huidverzorging thuis heeft.
Persoonlijk bericht

Marketing bericht sturen naar een bepaalde groep klanten

Wat is het?

Stuur een mail naar de klanten die een bepaalde behandeling hebben gehad in een bepaalde periode. Stuur ze bijvoorbeeld tips over de behandeling die ze hebben gehad.


Wat heeft je klant eraan?

  • Je klant krijgt altijd de laatste tips over hoe ze bijvoorbeeld de kleur van het haar of nagels het beste zolang mogelijk mooi kunnen houden.

Wat heb ik eraan?

  • Trouwe klanten die bij je blijven komen omdat je altijd aan hen denkt en ze de beste tips geeft.

SMS of Mail?

Je kan zelf kiezen per bericht soort:

  • Je stuurt alleen een SMS
  • Je stuurt alleen een Mail
  • Je stuurt een SMS en Mail
  • Je stuurt een SMS als Mail niet betekent is van de klant, of andersom.

Uit onderzoek blijkt dat SMS nog steeds beter gelezen wordt dan mail. Kies dus goed welke berichten je per SMS en welke per e-mail wil versturen.

SMS

SMS?

  • 99% van de SMSjes wordt geopend
  • 97% van de SMSjes wordt zelfs binnen 15 minuten gelezen
E-mail

Email?

  • 30% van de Mailtjes wordt geopend
  • Het aantal gelezen hangt sterk af aan de inhoud van de mail.

Wat kost het?

Het Marketingpakket kost 15 euro per maand.

En een los SMSje kost 9 cent (bij Marketing Basis betaal je 19 cent per SMSje)

Kies voor MarketingPro