Je kent het vast … iemand in je salon is met zwangerschapsverlof en je klant gaat naar een heel andere salon! Ze komen niet bij jou in de salon bij een andere medewerker, nope je bent ze kwijt. En als die zwangere collega dan terug is duurt het vaak een hele tijd voordat de klant het weer weet. ‘Iris, ben je nu al terug?’ ‘Jaaa, mijn dochtertje is al 1 jaar bijna’ Super jammer! Gelukkig is daar een oplossing voor. 😊
Stel je voor… Iris is zwanger en heeft een afspraak met een vaste klant.
- Goedemiddag mevrouw Jansen.
- Goedendag Iris!
- Mevrouw Jansen, zoals u weet verwacht ik een kindje. En de aankomende paar maanden ben ik er daarom niet. Daarom wil ik even een collega erbij halen. Dan bespreken we hoe ik uw behandeling altijd doe, dan kan zij dit de volgende keer precies zo doen. Ook krijgt u van mij deze bon mee. Ik schrijf hierop welke medewerker precies weet hoe de behandeling moet gebeuren en krijgt u kennismakingskorting als u de volgende keer bij mijn collega voor de behandeling komt.
- O en als u uw e-mailadres invult dan krijgt u een berichtje zodra ik er weer ben!
- Mevrouw Jansen: Och wat fijn Iris, dankjewel.
Houd je klanten dus in je salon met deze simpele oplossing.
Onderstaand de kaart die wij meegaven aan onze klanten toen een collega ziek was in onze eigen kapsalon.