Wendy vertelt: ‘Heerlijke verwennerij bij de kapper, haren laten wassen, kuurtje erin, een nieuwe coupe en het af laten stylen. Wat als elke klant dat nou zou doen? Zou toch heerlijk zijn? Maar nee, dat gebeurt niet!’
Waarom doen niet al mijn klanten dat?
Eén van de redenen dat niet alle klanten ‘ja’ zeggen op een kuurtje of ‘ja’ zeggen op een mousse in het haar is omdat ze simpelweg niet weten wat het kost. Een kennis van mij vertelde laatst dat ze naar de kapper was geweest en haar bij de wasbak werd gevraagd of ze ook een kuurtje wilde hebben. Ze zei twijfelachtig ‘nee’, ze vertelde mij dat ze niet wist hoeveel ze dan straks af moest tikken bij de kassa en daarom maar nee zei. Hetzelfde vertelde ze bij het stylen van het kapsel na de behandeling, hoeveel zou dat dan weer kosten?
Eng? Nee hoor, alleen maar meer omzet 🙂
Het kan wellicht eng zijn om de prijzen van je kapsalon duidelijk neer te zetten, echter… dit kan juist alleen maar meer omzet opleveren! Jouw klant houdt er niet van om na de behandeling bij de kassa te komen en vervolgens voor verrassingen komen te staan wat ze straks moet betalen.
Wendy, voormalig beautyprofessional en nu SMART adviseur