Boeken & Betalen

Bied jij de service al aan dat je klant online kan boeken en meteen kan betalen? 1 keer aanmelden en je bent klaar.


En geen zorgen ...

... de afspraak kan altijd worden verzet door jou of de klant. Het geld blijft gewoon als tegoed staan tot je klant geweest is,

Online betalen lidwien

Waarom online betalen?

  • Gemak en service voor je klant
    • Moeder betaalt alvast voor de kinderen
    • Een afspraak boeken en betalen voor oma
    • etc..
  • Je klant vergeet zijn afspraak niet (het is al betaald)
  • Je gaat meer omzet maken (in de salon wordt sneller iets extra's verkocht)
  • Nooit meer een gat in je afsprakenboek, vraag je klant om een aanbetaling.

De eerste stap is dat je klant zelf online een afspraak kan maken. Jij bepaalt welke behandelingen je klant kan boeken en voor welke dag er geboekt mag worden. Dit gebeurt via de nieuwe online afspraak-maak-tool Bjootify.


Heb je deze tool nog niet? Deze kan je vinden bij

  • Management
  • Instellingen
  • 1. Op mijn eigen website, facebook, instagram etc. (vink dit aan)
Zodra je klant zelf een afspraak kan maken via je site, Facebook of via www.bjootify.com kies jij ervoor dat je klant meteen kan betalen. Jij stelt het eenmalig in en daarna kan je klant bij iedere boeking er zelf voor kiezen online of in de salon te betalen. Je klant kan dan betalen bijvoorbeeld via iDeal (€0,29 per betaling).


Jij bepaalt:

  • Voor welke behandeling er online betaald mag worden
  • Welke behandeling een verplichte aanbetaling nodig heeft
  • Welke behandeling een verplicht betaling nodig heeft
Salonsoftware met online boeken en betalen

Het aanmelden kost niets, pas zodra je een betaling ontvangt betaal je een bedrag aan de 'betaalprovider'. Net als dat een klant pint in je salon en dit geld kost, kost het ook geld als ze online betalen.


Dit zijn de tarieven:

  • iDeal: € 0,29
  • CreditCard: 1,8% van de online betaling + € 0,25
Stilte na de storm
  • 1.Je gaat aan de slag met het instellen van online betalingen
    • Kom je er niet uit? Dan plan je een afspraak bij ons in, klik hier.
  • 2. Online betalingen zijn geactiveerd
  • 3. Je klanten gaan hun eerste betalingen doen!


Bevalt het op enig moment niet? Dan kan je de betalingen met 1 druk op de knop uitzetten.

Da Vinci Team

Ga gelijk aan de slag!

Meer info over hoe het werkt over en hoe je je hiervoor aanmeld? Kijk op deze site. Lukt het niet? Dan kunnen wij je hier altijd nog bij helpen, plan daarvoor een afspraak met ons in, klik hier.
                                       

Hoeveel kosten online betalingen?

Net als al het betaalverkeer kost ook dit online betaalverkeer geld. De betaalprovider vraagt € 0,29 voor een iDeal betaling en 1,8% + € 0,25 voor een CreditCard betaling.

Wat als een klant te veel heeft betaald?

Het kan gebeuren dat een klant online € 30 heeft betaald en in de salon blijkt dat ze maar € 25 hoeven af te rekenen. Wat je dan kan aangeven is dat je die € 5 netjes voor je klant bewaard voor de volgende keer. Het is als het ware een tegoed voor je klant.

Wat als mijn klant te weinig heeft betaald online?

Je kan in de kassa verschillende betaalwijzes kiezen. Stel dat je klant € 20 online betaald heeft, maar de behandeling wordt uiteindelijk € 30. Dan geef je in de kassa aan dat er € 20 online betaald is en € 10 via pin of contant bijvoorbeeld.

Kan ik mijn klant ook online laten betalen als ik alleen met het afsprakenboek werk?

Ja hoor! In het afsprakenboek zelf zie je ook als een klant online betaald heeft.

Hoe lang duurt het voordat ik online betalingen kan ontvangen?

Binnen een dag kan je dit geregeld hebben. Pay is de betaalprovider die regelt dat het geld op de juiste plek terechtkomt. Via SMARTsalon meld je je eenmalig aan bij Pay.

Kan ik ook online betalingen ontvangen via BarberBooking?

Nee dat kan niet. Deze nieuwe functie is beschikbaar in de afspraak-maak-tool Bjootify. Bjootify zit ook gratis bij in je pakket als je Da Vinci klant bent.