arrow_drop_up arrow_drop_down

Boeken & Betalen

Laat je klant online boeken & betalen.

Biedt jij de service al aan dat je klant online kan boeken en meteen kan betalen? 1 keer aanmelden en je bent klaar.


En geen zorgen ...

  • ... de afspraak kan altijd worden verzet door jou of de klant. Het geld blijft gewoon als tegoed staan tot je klant geweest is,
  • ... het is geen omzet (pas als je de behandeling uitvoert) dus je blijft recht houden op de steunmaatregelen vanuit de overheid.
Online betalen bij je salon

Waarom online betalen?

  • Gemak en service voor je klant
    • Moeder betaalt alvast voor de kinderen
    • Een afspraak boeken en betalen voor oma
    • etc.
  • Coronaproof (hygiënisch)
  • Je klant vergeet zijn afspraak niet (het is al betaald)
  • Je gaat meer omzet maken (in de salon wordt sneller iets extra's verkocht)

Dit moet je ervoor doen:

Stap 1: Online boeken

De eerste stap is dat je klant zelf online een afspraak kan maken. Jij bepaalt welke behandelingen je klant kan boeken en voor welke dag er geboekt mag worden. Dit gebeurt via de nieuwe online afspraak-maak-tool Bjootify.


Heb je deze tool nog niet? Deze kan je vinden bij

  • Management
  • Instellingen
  • 1. Op mijn eigen website, facebook, instagram etc. (vink dit aan)
Online betalen ziet er zo uit

Stap 2: Online betalen

Zodra je klant zelf een afspraak kan maken via je site, Facebook of via www.bjootify.com kies jij ervoor dat je klant meteen kan betalen. Jij stelt het eenmalig in en daarna kan je klant bij iedere boeking er zelf voor kiezen online of in de salon te betalen. Je klant kan dan betalen bijvoorbeeld via iDeal (€0,29 per betaling).
Mail sturen naar je klant vanuit Da Vinci SalonSoftware

Stap 3: Vertel het je klanten

Zodra je het online betalen hebt ingesteld moet je jouw klanten vertellen dat er online betaalt kan worden. We hebben voorbeeldteksten voor je klaargezet.


Stel dit in:

Da Vinci Team voor corona

Hulp nodig?

Wij helpen je graag met alles goed instellen. Klik hier en plan een afspraak met een van de Davincianen.
                                       

Hoe werkt online betalen?

Hoeveel kosten online betalingen?

Net als al het betaalverkeer kost ook dit online betaalverkeer geld. De betaalprovider vraagt € 0,29 voor een iDeal betaling, 3,4% + € 0,35 voor een PayPal betaling en 1,8% + € 0,35 voor een CreditCard betaling.

Wat als een klant te veel heeft betaald?

Het kan gebeuren dat een klant online € 30 heeft betaald en in de salon blijkt dat ze maar € 25 hoeven af te rekenen. Wat je dan kan aangeven is dat je die € 5 netjes voor je klant bewaard voor de volgende keer. Het is als het ware een tegoed voor je klant.

Wat als mijn klant te weinig heeft betaald online?

Je kan in de kassa verschillende betaalwijzes kiezen. Stel dat je klant € 20 online betaald heeft, maar de behandeling wordt uiteindelijk € 30. Dan geef je in de kassa aan dat er € 20 online betaald is en € 10 via pin of contant bijvoorbeeld.

Kan ik mijn klant ook online laten betalen als ik alleen met het afsprakenboek werk?

Ja hoor! In het afsprakenboek zelf zie je ook als een klant online betaald heeft.

Hoe lang duurt het voordat ik online betalingen kan ontvangen?

Dit duurt 1 tot 2 werkdagen. PayPal is de betaalprovider die regelt dat het geld op de juiste plek terechtkomt. Via SMARTsalon meld je je eenmalig aan bij PayPal. PayPal zal ter controle een klein bedrag storten op je rekening. Het duurt vaak 1 tot 2 werkdagen voordat dit bedrag op je rekening staat. Zodra het geld op je rekening staat vul je dit in bij je PayPal account. Zodra dit gedaan is kan je de knop aanzetten dat je online betalingen kan ontvangen.

Kan ik ook online betalingen ontvangen via BarberBooking?

Nee dat kan niet. Deze nieuwe functie is beschikbaar in de afspraak-maak-tool Bjootify. Bjootify zit ook gratis bij in je pakket als je Da Vinci klant bent.

                                   
De Da Vinci Cookies