
Marketing eenvoudig en automatisch voor jou gemaakt
Marketing voor je kapsalon: zo gepiept
Bij Da Vinci begrijpen we dat je als saloneigenaar vooral bezig wilt zijn met het verzorgen van je klanten, niet met urenlange marketingtaken. Gelukkig kan dat allebei. Met de slimme marketing voor kappers in het Da Vinci programma maak je het jezelf makkelijk én laat je jouw salon groeien.
Elke week 1 uur extra tijd voor haar gezin
Verjaardagen/ acties? Geregeld!
Automatische marketing wat voelt als een extra service voor je klanten.
Nieuwe klanten aantrekken begint met online vindbaarheid. Daarom krijg je bij ons een professioneel ogende website: jouw digitale visitekaartje. Zo sta je stevig op de kaart én kunnen klanten meteen een afspraak maken via jouw online boekingssysteem als je dit wil. Dat verlaagt de drempel om te boeken. Vooral ook omdat blijkt dat 25% van alle afspraken last minute worden gemaakt ( binnen 24 uur).
Extra: je kan je actie ook via het online boeken onder de aandacht brengen met een pop-up bericht dat omhoog komt op je mini-website. Superhandige marketing kapsalon voor de upselling bijvoorbeeld.
Een pop-up bericht voor extra upsell mogelijkheid
Als optie: Een automatische jarige klanten bericht laten sturen via SMS of e-mail
Heb je extra medewerkers? Per medewerker betaal je dan € 7,50 erbij. Of optie tot het nemen van een voordeelbundel. Kijk daarvoor eens op onze prijzenpagina voor alle opties
Bijkomende voordelen in de software
Naast het gemak van de marketing kapsalon, krijg je nog veel meer in onze software:
Hoe werkt het als ik begin?
Je hoeft het niet allemaal alleen te doen, wij helpen je!
De software bestellen voor € 27,50 pm
De software stuurt automatisch herinnering berichten via e-mail of desgewenst via SMS naar de klant. Kies zelf hoelang van tevoren de herinnering gestuurd dient te worden, bijvoorbeeld 2 dagen van tevoren, 1 dag of zelfs tot 1 uur van tevoren. De afspraakherinnering kan gestuurd worden bij een online boeken maar ook als de afspraak in de salon is gemaakt.
Je kan via verschillende manieren acties onder de aandacht brengen bij klanten via de Da Vinci software.
Via je online boekingstool met een pop-up, zo zien je klanten die online boeken welke interessante acties je hebt lopen.
Via de herinnering mail van de afspraak kan je zelf de teksten aanpassen en dus hier ook je actie inzetten > mogelijk als je de marketingmodule in je Da Vinci pakket hebt.
Via een marketingbericht wat je naar je klanten kunt sturen, dat is een simpele mail bestaande uit tekst die je naar je klanten kunt sturen. Deze mogelijkheid zit ook in de marketingmodule van het Da Vinci pakket.
Jij stelt eenmalig aan de achterkant van je Da Vinci systeem in of er een herinnering bericht verstuurd moet worden via e-mail of SMS. Of naar beiden of naar 1 van beiden als die bekend zijn. Je kan de standaard tekst gebruiken of je vult zelf je tekst in (zelf de teksten aanpassen kan als je de marketingmodule van het Da Vinci pakket gebruikt).
Verder stel jij 1 keer in of er een herinnering gestuurd moet worden naar afspraken die in de salon zijn gemaakt en/of naar afspraken die online zijn gemaakt. En natuurlijk, hoe lang van tevoren moet het bericht verzonden worden naar de klant. Is dit 2 dagen, 1 dag of zelfs 1 uur van tevoren.
Laat je je klanten online boekingen doen via de Da Vinci software tool Bjootify? Dan kan je hier ook aangeven dat je reviews wilt ontvangen. Maakt dan een klant een online boeking, en is hij/zij daadwerkelijk in de salon geweest? Dan wordt er een review verzoek verstuurd. De ingevulde review verzoeken worden dan getoond op je online boekingspagina van Da Vinci. Jij hebt dan zelfs de mogelijkheid om te reageren op elke review die binnen is gekomen.
Tevens, als je klanten reviews laat plaatsen doe je ook mee aan de Bjootify Awards. Op basis van aantal reviews en de gemiddelde beoordeling maak ontvang je daar een certificaat van.
De Bjootify Reviews worden ook wel trueviews genoemd omdat ze enkel en alleen gemaakt kunnen worden als er daadwerkelijk een klant in je stoel heeft gezeten.
Zeker, klantenbinding is heel belangrijk, om ervoor te zorgen dat je klanten terug blijven komen en ze dus te belonen kan je beginnen met een spaarsysteem (loyaliteitsprgramma). In het Da Vinci programma kan je je klanten spaarpunten laten sparen. Standaard ontvangen ze 10 punten voor elke uitgegeven euro bij je in de salon. Je kan vervolgens zelf bepalen welke kortingen je aan hoeveel punten wilt hangen.