Tino vertelt: Ik had laatst een kapper aan de telefoon die vroeg waar hij de verloren klanten kon vinden. Nadat ik het hem had uitgelegd, belde hij me een tijdje later weer terug met een ontdekking.
Deze meneer had een kapsalon en had een aantal medewerkers. Hij wilde graag weten wat de verloren klanten waren omdat hij het idee had dat 1 medewerker in het bijzonder meer verloren klanten had. En dat klopte.. maar dat was niet zonder reden..!
Liefdesverdriet
Wat bleek, de dame die vaak meer verloren klanten had, had een onstuimig liefdesleven. Elke keer als het uit was met de relatie, had ze die komende week veel klanten die niet weer kwamen (verloren klanten).
Samen tot een oplossing
Dus de dame in kwestie en de eigenaar zijn er eens samen voor gaan zitten om tot een oplossing te komen. Elke keer als de dame de relatie uit had, dan zou ze een weekje vrij nemen. Dit bespaarde de eigenaar verloren klanten en de dame in kwestie vond dit ook wel erg prettig. Bekijk jouw verloren klanten eens, kan jij een patroon ontdekken? 🙂
Tino, Da Vinci SalonSoftware adviseur