Kapper Marketing

Handige automatische marketing voor je kapsalon

Wendy en Claire

Moeite met marketing voor je kapsalon?

Met SMART van Da Vinci wordt marketing voor jou een eitje! In SMART zitten namelijk allerlei slimme marketingtools voor jouw kapsalon. Van automatische berichten die je naar je klanten kunt sturen, tot een spaarsysteem, nieuwsbrieffunctie en zelfs marketing op je kassabon. Alles om jou als kapper te helpen de marketing voor je kapsalon zo makkelijk mogelijk te maken. Zodat jij een volle salon hebt én blije klanten.

automatische marketing
kapsalon marketingtips

Tips voor acties in je kapsalon

Naast de automatische marketing in SMART, geven we je in onze blog graag wat extra marketing tips en ideeën voor in je kapsalon, waarbij we je natuurlijk meteen vertellen hoe je deze ideeën in de praktijk kunt brengen. Bekijk gelijk onze marketingtips . Daarnaast hebben we een handig e-book voor je samengesteld met nog meer ideeën voor leuke acties in je kapsalon, zodat jij die niet meer zelf hoeft te bedenken. Download het gratis e-book met kapsalon marketing tips.

Automatisch verjaardagsbericht

Nieuwsbrief

Automatische productverkoop

Wat zit er in Marketing voor kappers

We hebben je al een tipje van de sluier gegeven, maar SMART biedt nog veel meer mogelijkheden voor marketing van kapsalon. Zo is je kapsalon vindbaar op het internet dankzij een salonwebsite van 1 pagina voor onder andere de online boekingsknop en kun je met SMART door middel van een automatisch spaarsysteem klanten aan je kapsalon binden. Verder is het mogelijk om automatische berichten naar je klanten via e-mail en/of sms te sturen.


Dit biedt vele voordelen:

  • Je voorkomt no-shows dankzij het herinneringsbericht voor de afspraak in jouw kapsalon;
  • Je kunt je klanten verrassen met een automatisch bericht op zijn/haar verjaardag;
  • Je haalt je verloren klanten terug met een “verloren klanten bericht”; 
  • Je zorgt ervoor dat je klant sneller in je kapsalon terugkomt dankzij de bezoekversneller .


Daarnaast biedt SMART de mogelijkheid voor productverkoop:  8 weken na de laatste productaankoop ontvangt je klant een automatisch e-mail. Ook kun je een algemene nieuwsbrief naar je klanten sturen of een nieuwsbrief die gespecificeerd is op de genomen behandeling Als laatste kun je met SMART ook marketing op de kassabon (zowel papier als digitaal) zetten!

Highlights van de marketing voor je kapsalon

Voorkom no-shows

Je klant sneller in je kappersstoel

Hogere productverkoop

Verras je jarige klant

Actie op je kassabon

Mail een specifieke groep klanten

Je klant sneller in je stoel

Geef me een goeie marketingtip, zodat mijn klant sneller terug in mijn kapsalon komt! 


Een veel gestelde vraag bij ons aan de lijn is “hoe krijg ik mijn klanten sneller in mijn stoel terug?”. Het antwoord: Zet onze automatische bezoekversneller aan! Kies zelf hoeveel weken na het bezoek van je klant je hem of haar een bericht wilt sturen. Zet in dit bericht een leuke tip en de link om online een afspraak te maken. Vaak is je klant namelijk alweer vergeten dat het 6 weken geleden is dat hij/zij naar de kapper is geweest, dus een kleine herinnering van je kapsalon doet al wonderen :-)

Lidwien en Marre website

Vraag een demovideo aan

Vul hieronder je gegevens in en ontvang direct in je mailbox een gratis demovideo.