Lia vertelt: ‘Ik kwam laatst bij mijn kapper omdat ik geknipt wilde worden. En daar stonden twee kapsters, Die ene waar ik het liefst door geknipt wilde worden en een ander meisje. Dat andere meisje zei: Kom maar en ging mij knippen. ‘
Maar eigenlijk wilde ik die andere kapster. Het meisje dat mij knipte deed het heel goed, echt waar. Maar de klik was er net niet. Toen ze klaar was liepen we naar de balie en rekenden af. Ook maakten we gelijk een vervolgafspraak. En ik durfde niet te zeggen dat ik eigenlijk bij mijn favoriete kapster wilde …
Eenmaal thuis dacht ik … ik ga de afspraak afbellen. En dan bel ik later wel om een vervolgafspraak te maken waarbij ik wel wordt geholpen door mijn favoriete kapster. Dan wordt het waarschijnlijk wel 2 weken later als gepland :-(.
Hoe makkelijk zou het zijn!
Hoe makkelijk zou het dan zijn als ik zelf online mijn kappersafspraak kan inboeken en op die manier zelf mijn favoriete kapster kan kiezen? Dan hoef ik me als klant niet vervelend te voelen dat ik naar een specifieke kapster wil. En kom ik eerder in de salon.
Verplaatst je in je klant
Mijn tip aan jullie is: Verplaats je in je klant. En wellicht wil je online boeken voor je klant dan toch eens proberen? Het is echt niet zo eng als je denkt, juist heel makkelijk 🙂 En jouw afsprakenboek blijft echt van jou. Jij bepaalt wanneer iemand online mag boeken, bij wie en welke behandelingen.
Lia, Da Vinci SalonSoftware adviseur