Lockdown informatie

Wat je moet doen nu je salon dicht moet

Salon dicht

Nu de salon moet sluiten vanwege de lockdown hebben wij de stappen voor je verzameld waar je aan moet denken:


Volg deze 6 praktische stappen:


  • 1. Online boeken zetten wij voor je uit van 19 december 2021 t/m 14 januari 2022
  • 2. Plaats een bericht bij het online boeken
  • 3. Controleer of je het (herinnerings)bericht uit hebt staan voor je klanten
  • 4. Verplaats de afspraken
  • 5. Stuur een bericht naar je klanten
  • 6. Pas de medewerkersuren aan zodat je kloppende overzichten van je medewerkers hebt

Werk je alleen of ook met PC-Coiffure? Volg dan dit stappenplan.


1. Online boeken uit tot na de lockdown

Het online boeken zetten wij voor je uit van 19 december 2021 t/m 14 januari 2022.


Je kan het online boeken ook iets langer dichtzetten. Hoe je dat doet zie je op het filmpje.


Tip:

Je kan ook eerst je klanten bellen die een afspraak hadden staan t/m 14 januari 2022 en het online boeken iets langer dichtzetten totdat je al die klanten gebeld hebt om de afspraak te verzetten. Daarna kan je het online boeken weer openzetten voor andere klanten.


Waar kan je het vinden?

  • Management
  • Salons
  • Uitzonderingen

2. Bericht bij het online boeken

Hoe het werkt?

Bekijk het filmpje. Wat kan je hierin zetten? Bekijk hier inspiratie.


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Afspraak bericht
Zet het herinnering bericht uit

3. Zet berichten uit

Zorg ervoor dat je herinnering en eventueel andere berichten uitstaan. 


Waar te vinden?

  • Management
  • Instellingen
  • Instellingen (onder marketing)
  • Kijk bij herinnering, bezoekversneller etc en vink de SMS en Mail uit.

4. Verplaats afspraken

Doordat je de salon voor een bepaalde tijd moet sluiten is het belangrijk de afspraken in je agenda te verplaatsen. 


  • Je kan alle afspraken die in je agenda staan de komende weken nabellen en de afspraken verzetten.

  • Verzet dan de afspraak in je agenda en stuur opnieuw een bevestigingssms naar de klant.  Bekijk het filmpje hoe je dat doet

    • Let wel: een SMS versturen kost geld, afhankelijk van je pakket € 0,09 of € 0,19 per SMS.


5. Stuur een bericht naar je klanten

Stuur je klanten iedere week of maand een nieuwsbrief om hen te herinneren aan de manier van werken. (normaal zit deze functie alleen in bij het marketingpakket, maar in deze CoronaCrisis krijgt iedereen ongeacht pakket toegang tot de nieuwsbrief functie). Bekijk hier de voorbeeldteksten


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Marketing Bericht
  • Alle klanten

6. Pas de medewerkers uren aan

Je salonuren heb je net tijdelijk gesloten. Dit ga je nu ook doen met de medewerkers uren zodat de overzichten voor je medewerkers kloppen. Bekijk het filmpje hiernaast hoe je dat doet.

Da Vinci Team voor corona

Hulp nodig?

Heb je vragen of ergens hulp bij nodig? Het Da Vinci team staat voor je klaar!

 

arrow_drop_up arrow_drop_down