arrow_drop_up arrow_drop_down

Lockdown informatie

Wat je nu moet doen nu je salon langer dicht moet

Salon dicht

Helaas, de lockdown is met 3 weken verlengd, t/m 9 februari. Vanaf 10 februari mogen we hopelijk weer open. Onderstaand de stappen die je kunt doen.


Volg deze 7 praktische stappen:


  • 1. Online boeken zetten wij dan voor je uit t/m 9 februari
  • 2. Plaats een bericht bij het online boeken
  • 3. Controleer of je het (herinnering) bericht nog uit hebt staan voor je klanten
  • 4. Verplaats de afspraken
  • 5. Stuur een bericht naar je klanten
  • 6. Pas de medewerkers uren aan zodat je kloppende overzichten van je medewerkers hebt
  • 7. Ga nu werken aan je salon. Klik hier voor de tips

Werk je alleen of ook met PC-Coiffure? Volg dan dit stappenplan.


1. Online boeken uit tot na de lockdown

Het online boeken zetten wij voor je uit t/m 9 februari.


Je kan het online boeken ook iets langer dichtzetten. Hoe je dat doet bekijk het filmpje.


Tip:

Je kan ook eerst je klanten bellen die een afspraak hadden staan tussen 20 januari en 9 februari en het online boeken iets langer dichtzetten totdat je al die klanten gebeld hebt om de afspraak te verzetten. En dan het online boeken weer open te zetten voor andere klanten.


Waar kan je het vinden?

  • Management
  • Salons
  • Uitzonderingen

2. Bericht bij het online boeken

Hoe het werkt?

Bekijk het filmpje. Wat kan je hierin zetten? Bekijk hier inspiratie.


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Afspraak bericht
Zet het herinnering bericht uit

3. Zet berichten uit

Zorg ervoor dat je herinnering en eventueel andere berichten uitstaan. 


Waar te vinden?

  • Management
  • Instellingen
  • Instellingen (onder marketing)
  • Kijk bij herinnering, bezoekversneller etc en vink de SMS en Mail uit.

4. Verplaats afspraken

Doordat je de salon voor een bepaalde tijd moet sluiten. Is het zaak de afspraken in je agenda te verplaatsen. 

  • Je kan alle afspraken die in je agenda staan de komende weken nabellen en de afspraak verzetten.

  • Dan kan je de afspraak verzetten en opnieuw een bevestiging SMS naar de klant sturen van de nieuwe afspraak. Bekijk onderstaand filmpje hoe je dat doet

    • Let wel: een SMS versturen kost geld, afhankelijk van je pakket € 0,09 of € 0,19 per SMS.


Bekijk het filmpje


5. Stuur een bericht naar je klanten

Stuur je klanten iedere week of maand een nieuwsbrief om hen te herinneren aan de manier van werken. (normaal zit deze functie alleen in bij het marketingpakket, maar in deze CoronaCrisis krijgt iedereen ongeacht pakket toegang tot de nieuwsbrief functie). Bekijk hier de voorbeeldteksten


Waar te vinden in SMART?

  • Management
  • Instellingen
  • Marketing Bericht
  • Alle klanten

6. Pas de medewerkers uren aan

Je salonuren heb je net tijdelijk gesloten. Dit ga je nu ook doen met de medewerkers uren zodat de overzichten voor je medewerkers kloppen. Bekijk het filmpje hiernaast hoe je dat doet.

vraag gratis informatie aan over onze salonsoftware

7. Werken aan je salon

Nu je met de salon nog langer dicht moet kan je de tijd goed gebruiken om te werken aan je salon.
  • We hebben marketingtips  voor je wat je nu wel kan doen in tijden van lockdown. 
  • En ook simpele online cursussen  hebben we voor je klaargezet, bijvoorbeeld het opschonen van je klantendatabase, de marketingtools in SMART onder de knie krijgen, je salon compleet checken of je in dit nieuwe jaar kansen kunt pakken (met daarbij natuurlijk praktische tips).
  • En er komen ook nog nieuwe inspiratiesessies aan waar je handige tips op kan doen van fijne sprekers.
Da Vinci Team voor corona

Kunnen we je helpen?

Heb je vragen of ergens hulp bij nodig? Het Da Vinci team staat voor je klaar!

 


PS. Leuke foto toch. Van toen het nog mocht en kon. ;)

De Da Vinci Cookies