Header Da Vinci Salonsoftware website

Na de lockdown je bezoekfrequentie weer omhoog

En dat helemaal automatisch!

Vraag meer info aan

Wij gaan het voor je oplossen


Na de afgelopen lockdowns zagen we dat het eerst heel druk was in de salons. En daarna... als iedereen weer geweest is, was er een soort stilte die toch langer aanhield dan je zou willen.


Wacht je af wanneer je klanten weer terug zullen komen in je salon? Of neem je zelf het heft in handen?


Met de Slimme Salonsoftware van Da Vinci zorg je er automatisch voor dat je klanten sneller terugkomen in je salon. En hoppa! Je bezoekfrequentie gaat weer omhoog!

Zo lossen wij het voor je op

Om ervoor te zorgen dat je klanten automatisch sneller weer in je salon komen na hun laatste bezoek volg je 4 simpele stappen:


  • Vastleggen
  • 'Hoelang geleden is dat..?'
  • 1 keer instellen
  • Je klant maakt die afspraak

Volg je deze stappen? Dan komen je klanten sneller weer in je salon. Gemiddeld komt je klant dan 1,5 keer extra in het jaar. Als als je klanten dus 1,5 keer extra in het jaar komen dan anders, dan betekent dat dus een forse omzetstijging.

Marre met afsprakenboek

Stap 1: Vastleggen

De eerste stap om ervoor te zorgen dat je klanten automatisch sneller in je salon weer komen is door met een online agendasysteem te gaan werken. Zo leg je alle afspraken vast in een systeem, die jou daarna kan helpen met de bezoekfrequentie.


Let op: hiervoor hoef je de optie voor online boeken niet te hebben, maar dat kan natuurlijk wel.
Online afspraak maken

Stap 2: 'hoelang geleden is dat?'

Waar je klanten zich snel in vergissen is hoelang het ook alweer geleden is dat ze bij jou in de salon zijn geweest. Net als bij een tandartsafspraak of controle bij de opticien. Een kleine herinnering van jouw salon kan daarom al wonderen doen.


Wij noemen deze kleine herinnering ook wel de automatische 'bezoekversneller'. Krijgt je klant een berichtje van jouw salon? Dan zal hij of zij  inderdaad sneller weer een nieuwe afspraak bij jou maken. Denk maar eens aan de uitspraak: 'out of sight, out of mind'.  Zorg dus dat je klant aan jouw salon blijft denken.

Het Corona salonsoftware pakket

Stap 3: 1 keer instellen

Wanneer je met een online afsprakensysteem werkt, kan het systeem zien welke klant wanneer voor het laatst in jouw salon is geweest. In het systeem kun je instellen om automatisch een 'bezoekversneller' bericht te laten versturen.  Met deze bezoekversneller krijgen je klanten die bijvoorbeeld 5 weken geleden voor het laatst in je salon zijn geweest een e-mail en/of SMS met bijvoorbeeld de tekst: 'Drukke agenda? Plan hier snel en makkelijk online je afspraak'. Of 'bel voor een afspraak' en noteer je telefoonnummer.

Uiteraard helpen we je graag met het instellen van de bezoekversneller, als je dat wilt
Annemarie van Da Vinci SalonSoftware

Stap 4: Je klant maakt die afspraak

Je klant krijgt het automatische berichtje en maakt dan inderdaad snel die afspraak bij jou in de salon. Wacht je tot je klant zelf aan jouw salon denkt? Dan zit je wellicht precies op dat moment vol en duurt het weken voordat hij/zij weer bij je terecht kan.

Lidwien

Uitkomst: Altijd een verzorgde klant

Wat de uitkomst is van deze 4 stappen? Meer omzet in je kassa én een altijd verzorgde klant die ook nog eens hét visitekaartje van jouw salon is.


Je hoeft dus niet alles zelf in te stellen of te verzinnen, daar helpen wij je natuurlijk graag bij.


Nieuwsgierig hoe dit kan werken in je salon? Plan een online demo bij ons in en wij laten het je zien.

SalonSoftware Da Vinci Team

Dit zijn wij

  • Al meer dan 22 jaar maken wij software speciaal voor salons
  • We hebben zelf ook nog onze eigen salon
  • 1700 salons vertrouwen dagelijks op onze salonsoftware
  • We kennen geen contracten
  • Je krijgt de vriendelijkste Helpdesk van Nederland bestaande uit voormalig beautyprofessionals er altijd bij 

Vraag nu vrijblijvend meer informatie aan

Vul je gegevens in en je krijgt meteen informatie in je mail.

Stilte na de storm