Tip: Beloon jij je klanten voor hun bezoek door hen punten te laten sparen? Laat ze dan sparen voor korting op een artikel naar keuze!
Waarom korting op een artikel? Jij wilt graag je klant een mooi product adviseren. Maar vaak is de prijs een drempel voor je klant om het product te kopen. Laat je klanten daarom sparen voor punten bij elk bezoek in je salon. Heeft je klant bijvoorbeeld 1.000 punten gespaard? Dan geef je hem/haar € 5 korting op een artikel naar keuze. Dan heeft je klant een professioneel product tegen een hele goede prijs. En zal je klant dus eerder dat artikel kopen. Je klant blij en jij blij omdat je omzet voor artikelverkoop omhoog gaat.
(Controleer wel even hoeveel korting je daadwerkelijk kan geven aan de klant tegen inlevering van punten. Doe eerst de verkoopprijs minus de inkoopprijs. Als daar dan ook nog € 5 van af kan en je nog geld overhoudt dan kan je dit bedrag doen. Anders geef je minder korting.)
PS. Je hoeft het (spaar)wiel niet opnieuw uit te vinden hoor. In onze salon hebben we van alles geprobeerd en het spaarsysteem zoals dat het beste werkt is verwerkt in ons programma. Klanten sparen dan automatisch 10 punten per euro die ze uitgeven. De kortingen, die bepaal jij. 🙂