Blijf in contact met je klant

Het is heel belangrijk, juist in de tijden van de CoronaCrisis. Om in contact te blijven met je klant. Je kan dit op verschillende manieren doen:

E-mailen / SMS sturen
Je kan je klanten een e-mail of een SMS sturen. Bijvoorbeeld met een update over jouw salon in deze tijden. Of als je klant voor na de CoronaCrisis bijvoorbeeld online een afspraak wilt maken, dan kan dat ook. Hoe je makkelijk een e-mail of SMS stuurt naar je klanten vanuit het Da Vinci systeem? Bekijk dat hier.

Automatische berichtjes naar je klanten 
Het kan voor een grote groep klanten een tijd geleden zijn dat ze bij jou in de salon zijn geweest. En ze denken er nu aan om graag weer bij je in de salon te komen. Alleen…. je salon is gesloten door het Coronavirus! Wat zou je kunnen doen? Stel automatische berichtjes in naar klanten, zodat het bericht wat je typt automatisch na 8 of bijvoorbeeld 10 weken naar je klant wordt gestuurd (wij noemen dat bericht ook wel de Bezoekversneller). Je kan dan je eigen tekst bedenken voor een SMS of een E-mail. Bijvoorbeeld: Het is inderdaad weer tijd voor een behandeling bij mij in de salon. Helaas kan dit op dit moment niet. Boek alvast je volgende afspraak voor in de maand mei! Dan ben je in ieder geval zeker van een plekje. Heb je in de tussentijd nog een product nodig? Dat kan je wel bij mij bestellen. Groeten van jouw salon. Hoe je automatische berichten instelt in het Da Vinci programma? Klik hier voor meer uitleg

Social Media
Ook kan Social Media zoals Facebook en Instagram nu een uitkomst zijn voor jouw salon om in contact te blijven met je klant. Veel van jouw klanten zitten op één van deze platformen. En omdat veel mensen nu weinig te doen hebben.. zullen ze veel op de sociale media te vinden zijn. Bij uitstek dus een mooi communicatiemiddel. Wat je hier zoal op kan posten? Laat zien dat je medewerkers en jij druk de salon aan het schoonmaken zijn bijvoorbeeld, voor als je weer open mag dat de salon spic en span is. Of dat jullie nog wel producten verkopen en ze dat bij jullie kunnen bestellen. Of andere vormen van extra omzet (lees hier meer tips)

Bellen
En ook gewoon bellen naar je klanten. Eef had vandaag een Da Vinci klant aan de telefoon en zij vertelde dat ze nu in deze rustige tijd juist de oudere klanten ging bellen. Ze gaf aan dat deze juist eenzaam zijn omdat sociale contacten vermeden moeten worden. En dat die klanten het heel fijn vonden om een praatje te maken. En wat je dan vraagt? Gewoon hoe het met ze gaat. Dat kunnen je klanten (en zeker de ouderen onder hen) enorm waarderen. In je Da Vinci systeem kan je makkelijk de leeftijd van je klanten zien zodat jij weet wie je als eerste gaat bellen: Ga naar Daggebruik > Klanten > Klik op Lftd om te sorteren van jong naar oud of van oud naar jong.

We vonden vooral de laatste heel erg leuk om te horen. Het E-mailen en berichten posten op Social Media zijn de meer makkelijker varianten. Maar het bellen, dat is het moment dat je echt 1 op 1 contact hebt met je klant.