Weten je klanten van jouw spaaracties?
‘Wilt u punten bij ons sparen? Dan kunt u sparen voor leuke kortingen’. Ja graag geeft de klant aan. ‘Maar waar kan ik dan voor sparen’?
Vertel het je klanten
Als je gaat werken met een spaarsysteem in je salon, vergeet het dan ook vooral niet te vertellen en te laten zien aan je klanten waarvoor ze kunnen sparen. Net zoals bij de kaasboer op de markt, zie je de kaasschaven altijd in de etalage liggen. En bij de Albert Heijn wordt je doodgegooid met sparen voor een dagje naar de Efteling. Bij die bedrijven weet je waar je voor spaart. En kan je bewust de keuze maken om nog net wel een stukje kaas er bij te halen zodat je ook een fijne kaasschaaf kunt kopen met de gespaarde punten.
We geven je graag tips hoe je je klanten kunt laten zien waar ze voor kunnen sparen.
- Zet in je salon een display neer met de kortingen die je klanten kunnen sparen
- Stuur je eens in de maand of kwartaal een nieuwsbrief naar je klanten? Geef daarin ook aan waar je klanten voor kunnen sparen
- Post eens iets op de social media met bijvoorbeeld een product en dat je met 1000 punten x korting krijgt. Dit kan je doen voor alle kortingen die je aanbiedt in het spaarsysteem.
- Maak een pagina op je website met de titel: Sparen voor kortingen of leuke extraatjes. En vermeld op deze plek waar je klant voor kan sparen.
Aantal gespaarde punten
Zodra je klant weet waarvoor hij kan sparen, is het ook belangrijk om je klant op de hoogte te houden over zijn gespaarde punten. Hoeveel moet je klant nog sparen voor hij punten kan inleveren? In het Da Vinci programma wordt het gespaarde puntental op de kassabon vermeld. Handig voor jou en voor je klant.