Tip van Collega Peggy: Doe een beroep op je loyale klanten

#VoorSalonsDoorSalon

Natuurlijk blijft het een rottijd. Ook wij snappen dat je echt niet iedere dag met een glimlach opstaat. Maar aan de telefoon spreken wij ook veel Da Vinci klanten met mooie verhalen, ontroerende verhalen of succes verhalen.

Deze delen we graag met jou. Zodat jij een idee hebt hoe je collega’s deze lockdown aanpakken of wat ze meemaken. Maar ook om jou inspiratie te geven. Wie weet lees jij iets waarvan je denkt ‘dat ga ik ook doen!’.

 

‘Sinds het begin van de lockdown heeft het me al € 4.000,- opgeleverd’ – Peggy van DIE TWEE Kappers

Inderdaad, de steunmaatregelen van de overheid stellen nog te weinig voor. En die bankrekening loopt wel leeg. Peggy: ‘door alleen maar stil te staan en niets te doen komen we niet ver. Dus met het team de handen ineen geslagen en zorgen voor geld in de kassa’.

Peggy heeft een fijne warme loyale klantenkring die ze gevraagd heeft om haar salon te steunen.

 

Wat heeft Peggy gedaan?

  • Cadeaubonnen verkopen
  • De actie: Koop een cadeaubon van € 10 en krijg € 12,50 aan waarde
    • bij elk bezoek aan de salon mag je maar 1 cadeaubon besteden
  • Ze stuurde haar klanten een mail met de actie en postte het op haar Facebook-pagina

 

Waarom een cadeaubon van € 10?

‘Een cadeaubon van € 10 zodat ik ook nog geld binnenkrijg als de salon weer open mag’. Zo heeft Peggy ervoor gezorgd dat bijna alle klanten wel een tientje neer wilden leggen. ‘En sommigen kopen zelfs meer dan 1 cadeaubon’, Aldus Peggy. En straks als de salon opengaat verdient de salon dus ook nog geld en staat niet alleen maar voor cadeaubonnen te knippen.

 

Wat je geeft, krijg je terug

Hoe mooi is wederkerigheid? Al jaren steunt Peggy een voetbalelftal in haar woonplaats. Het voetbalteam heeft de handen ineengeslagen en gaven aan samen 23 cadeaubonnen te willen kopen bij haar salon om nu haar te steunen omdat zij altijd hun team heeft gesteund.

 

Steunmaatregelen van de overheid

‘En de overheid heb ik inderdaad niet veel aan’ zegt Peggy. Maar het geld dat Peggy van de verkochte cadeaubonnen binnen heeft gekregen, telt nu niet als omzet. Pas als de bonnen ingeleverd worden. Dus ze blijft ook gewoon recht houden op de steunmaatregelen van de overheid.

 

Welke tekst heeft Peggy in haar mail gebruikt?

____________________________________

Lieve klant, help jij ons?

Het blijft voor ons allemaal een vreemde tijd. Helaas is het zo dat de steun vanuit de overheid voor ons als salon absoluut niet is wat het lijkt. Maar wij weten net als jij: de lockdown zal een keer voorbij zijn en ook wij gaan weer een keer open. Tot die tijd kun jij ons wel op een andere manier helpen!


Zo kan je ons helpen:

1. Koop een tegoedbon van €12,50 en betaal slechts €10.00
2. Maak € 10 over naar onze rekening (rekeningnummer) of bestel online een cadeaubon via onze website
3. Je ontvangt de tegoedbon in je mailbox. Check ook even je spam.


Wat nu als de lockdown langer duurt?

Geen probleem! De tegoedbon blijft gewoon geldig.

Zodra wij weer open mogen weten wij, net als de vorige keer, dat het heel druk gaat worden in de salon. Wij doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen wanneer dit weer mag.

Iedereen die een afspraak had staan, zal als eerste gebeld worden zodra wij natuurlijk meer weten wanneer we weer open mogen. Daarna zal het ook weer mogelijk zijn om online een afspraak te plannen.

We missen jullie! ❤️❤️

Heel veel liefs,

DIE TWEE Kappers

___________________________________

 

Wil je ook snel en makkelijk cadeaubonnen verkopen?

Klik op de oranje knop voor het stappenplan. En kom je er niet uit? Plan dan een moment bij ons in, dan helpen we je.