Tip: Je klant, je ambassadeur

Elke salon heeft enthousiaste klanten die graag aan anderen vertellen hoe blij ze zijn over hun nieuwe kapsel. Gebruik deze enthousiaste klanten als ambassadeurs om nieuwe klanten aan te trekken. In onze eigen salon gebruiken wij bijvoorbeeld de Vriendenbon.

Hoe werkt de vriendenbon?
Jouw klant neemt de vriendenbon mee en schrijft de naam van de vriend/vriendin erop die ook naar de salon zal komen. Is die vriend/vriendin vervolgens in de salon geweest? Dan krijgt die vriend/vriendin een korting, in dit voorbeeld € 7,50. Zodra die vriend/vriendin geweest is, en je eigen klant ook weer in de salon komt, dan krijgt jouw klant ook die € 7,50 korting.

Tip:
Geef de korting op de extra behandelingen die minder vaak gedaan worden. Bijvoorbeeld op een kleurbehandeling, of een luxe schoonheidsbehandeling. Zo zorg je er ook voor dat je je klanten op die manier met wellicht wel een nieuwe behandeling kennis leert maken in de hoop dat ze dit zo fijn vinden om die behandeling vaker aan te vragen.

Communiceren naar je klanten
Vergeet ook niet om deze Vrienden-bon actie aan je klanten te vertellen. Leg de bonnen in de salon neer met een korte uitleg erbij. Stuur een nieuwsbrief naar je klanten. En vergeet het vooral ook niet te vertellen als de klant bij je afrekent bijvoorbeeld.

Hoe makkelijk bij te houden?
Je kan voor jezelf een hele papieren administratie aanleggen, maar je kan het ook in een software programma zoals dat van ons noteren, Maak een spiekbriefje bij je klant voor het afrekenen als die een vriend/vriendin aan heeft gebracht, zo kan je niet vergeten om de korting te geven. Het spiekbriefje kan je aanmaken bij ons in het SMART Software systeem :-).

 

Zie onderstaand de kaart die wij in onze eigen salon meegeven aan klanten: