Online betalen

De persoonlijke puntenaanbieding is verlopen. Maar je kan je nog steeds aanmelden om te starten met online betalen!

  • 1. Je klant boekt online zijn/haar afspraak
  • 2. Tijdens dit proces kiest je klant betaal ik nu of in de salon
  • 3. Of, jij hebt al aangegeven voor bepaalde behandelingen dat er een:
    • Deelbetaling nodig is
    • Een volledige betaling nodig is
Online betalen bij je salon

Waarom online betalen?

  • Gemak en service voor je klant
    • Moeder betaalt alvast voor de kinderen
    • Een afspraak boeken en betalen voor oma
    • etc.
  • Coronaproof (hygiënisch)
  • Je klant vergeet zijn afspraak niet (het is al betaald)
  • Je gaat meer omzet maken (in de salon wordt sneller iets extra's verkocht)
  • 1. Jij doet een afrekening met je klant zoals je gewend bent (in SMART)
  • 2. Bij de betaalwijze kies je ervoor meteen een betaalverzoek te sturen
  • 3. Je klant ontvangt een mail met een link om meteen te betalen (bijv via iDeal)
    • a. De afrekening van de klant komt op een lijst te staan
    • b. Zodra je klant betaald heeft zal de afrekening meteen verdwijnen uit de lijst

De voordelen?

  • 1 afrekening en je klant krijgt meteen een betaalverzoek, dus veel gemak.
  • Nooit meer zoeken welke klant wel of niet betaald heeft, je hebt 1 duidelijk overzicht
  • Gelijk klaar voor je boekhouding
  • Geen maandelijkse extra kosten
  • Je klant kan lekker snel en makkelijk betalen via iDeal

De eerste stap is dat je klant zelf online een afspraak kan maken. Jij bepaalt welke behandelingen je klant kan boeken en voor welke dag er geboekt mag worden. Dit gebeurt via de nieuwe online afspraak-maak-tool Bjootify.


Heb je deze tool nog niet? Deze kan je vinden bij

  • Management
  • Instellingen
  • 1. Op mijn eigen website, facebook, instagram etc. (vink dit aan)
Online betalen ziet er zo uit
Zodra je klant zelf een afspraak kan maken via je site, Facebook of via www.bjootify.com kies jij ervoor dat je klant meteen kan betalen. Jij stelt het eenmalig in en daarna kan je klant bij iedere boeking er zelf voor kiezen online of in de salon te betalen. Je klant kan dan betalen bijvoorbeeld via iDeal (€0,29 per betaling).


Jij bepaalt:

  • Voor welke behandeling er online betaald mag worden
  • Welke behandeling een verplichte aanbetaling nodig heeft
  • Welke behandeling een verplicht betaling nodig heeft
Mail sturen naar je klant vanuit Da Vinci SalonSoftware
Zodra je het online betalen hebt ingesteld moet je jouw klanten vertellen dat er online betaalt kan worden. We hebben voorbeeldteksten voor je klaargezet.


Stel dit in:

Online betalen ziet er zo uit
  • Jij meld je eenmalig aan bij onze betaalprovider 'PayPal'. Ze regelen dat het geld netjes van de rekening van je klant naar jouw rekening wordt gestort. 
  • Zodra je bent aangemeld kan je met 1 knop ervoor zorgen dat je online betalingen kan ontvangen van je klant.
  • Je klant kan bij iedere boeking zelf bepalen online of in de salon te betalen.


Precies weten hoe het zit en het instellen? Klik hier voor de uitleg.

Davinciaan Marre

Al het betaalverkeer kost geld, een Tikkie, het pinappraat in je salon etc. Zo ook dit online betalen. Je salon aanmelden voor het online betalen kost niets, pas zodra je een betaling ontvangt betaal je een bedrag aan de 'betaalprovider'. 


Dit zijn de tarieven:

  • iDeal: € 0,29
  • PayPal: 3,4% van de online betaling + € 0,35
  • CreditCard: 1,8% van de online betaling + € 0,35
Stilte na de storm
  • 1. Jij meld je aan en maakt een afspraak bij ons
  • 2. Wij bellen je op je gekozen tijdstip om alles goed in te stellen en doorlopen al je vragen.
  • 3. Je gaat je eerste betaalverzoeken versturen!


Bevalt het op enig moment niet? Dan kan je de betalingen met 1 druk op de knop uitzetten.

Da Vinci Team voor corona
Meld je vandaag nog aan. Klik hier en plan een afspraak met een van de Davincianen.