Kan ik ook een crème kopen?
Diana vertelt: Ik had wat last van huidirritatie op het gezicht door de kou en de regen. Daarom ging ik op zoek naar een dagcrème/verzorgende crème voor mijn gezicht. Dus kwam ik uit bij de schoonheidsspecialiste. Ik belde op omdat ik graag meer informatie wilde hebben zodat ik het product kon aanschaffen. Helaas… de telefoon werd niet opgenomen.
Ik werd een tijdje later teruggebeld. Echter.. toen kon ik de telefoon niet opnemen omdat ik net in een winkel stond.
Nu vraag je je natuurlijk af, heb ik nu een verzorgende crème kunnen vinden? Jazeker. Niet via de schoonheidsspecialiste, maar via mijn apotheek. Want die kon ik gewoon bereiken en ik heb de crème daar dan ook gelijk gekocht. Oftewel, omdat de schoonheidsspecialiste niet bereikbaar was, heb ik de crème ergens anders gekocht. Gemiste omzet dus voor de schoonheidsspecialiste!
Producten = Behandelingen?
In mijn geval ging het om een verzorgende crème, maar stel dat ik een schoonheidsbehandeling wilde laten doen? Dan was ik dus ook al bij een andere schoonheidsspecialist terechtgekomen die ik wel zou kunnen bereiken. Dus wees bereikbaar voor je klant, want als jij niet bereikbaar bent, dan is jouw concurrent dat wel. Hoe je altijd bereikbaar kan zijn? Met een online afsprakenboek waar jouw klanten gelijk online hun afspraak kunnen boeken!