Herkenbaar? 'Vroeger kwam mijn klant veel sneller weer in mijn salon'
Een Da Vinci klant belde mij laatst op en vertelde dat ze een kapper-collega had gesproken. Die vertelde dat de klanten bij haar gewoon nog steeds om de 6 weken in de salon komen. De Da Vinci klant die mij nu belde gaf aan dat haar klanten steeds minder snel terugkomen in haar salon, nu zelfs al om de 9 weken! Zo jammer, gaf ze aan.
Toen vertelde ik haar deze oplossing
We noemen dat ook wel de Bezoekversneller, een automatisch bericht die je via SMS of E-mail naar de klant kan sturen na x weken na zijn laatste bezoek. Jij kan dit zelf bepalen.
Wat zet je dan in het bericht?
Ik gaf haar als tip: zet een leuke tip of leuk weetje om de maand in dit bericht, met daarbij gelijk een link naar je online boekingspagina. Zo denkt de klant ineens weer aan je en merkt dat hij/zij inderdaad weer geknipt of gekleurd moet worden. Je klant maakt gelijk weer een afspraak in je salon!
Waarom vergeet de klant om naar de salon te gaan?
Je klant is niet dagelijks bezig met jouw salon, en is dus ook niet hele dagen met zijn uiterlijk bezig. Daardoor is het makkelijk om te vergeten hoelang geleden het is geweest dat hij/zij bij de kapper is geweest. Als jij je klant een automatisch bericht stuurt na bijvoorbeeld 6 weken, dan is jouw salon weer top-of-mind en jouw klant zal zich beseffen: ‘ohja het is inderdaad weer tijd voor de kapper’. En maakt dan zijn afspraak. Sneller dan dat hij/zij er zelf weer aan zou denken.