De tip om je klanten snel te bereiken

Dagelijks word ik overspoeld door mailtjes. Ik weet niet of je het herkent.. maar ik denk het wel. Vooral veel mailtjes van winkels. Maar ook de kinderopvang stuurt mij mails. Alleen… door al die mailtjes had ik het mailtje van de kinderopvang niet gezien.

Pas dagen later toen ik mijn mailbox ging opruimen, kwam ik dit mailtje van de kinderopvang tegen. En die had ik toch wel graag eerder willen lezen… Oeps!


En om heel eerlijk te zijn?
Door al die mails lees ik niet alle aanbiedingen en informatie. En dat is best jammer. Er had ook iets interessants tussen kunnen zitten.

Sommige shops zijn zo slim om een SMS te sturen. Die lees ik dan wel weer direct en onderneem ook vaak gelijk actie (guilty ;-)).

IK BEN GEEN UITZONDERING! Meer mensen lezen hun mails slecht tot niet en een SMS wel. De reden? Je krijgt meer mail dan SMS en daarom valt een SMS op. Als je je nu afvraagt en WhatsApp dan? Daar kan ik je ook 1 ding over vertellen, die lijkt meer op mijn mailbox dan mijn SMS inbox :-). Bij jou ook?

Maar nogmaals, ik ben niet de enige. De cijfers liegen er namelijk ook niet om.

Even wat feiten op een rij:


Dat is toch best een groot verschil..

 

Nu je dit weet, hoe kan je het dan gebruiken voor jouw salon?
Denk bijvoorbeeld aan berichten die je wil dat je klanten lezen. Zoals de herinnering van de afspraak bijvoorbeeld om die vervelende no-shows te voorkomen. Of juist dat ene nieuwtje over jouw salon dat je bijvoorbeeld tweede Pinksterdag wel open bent in plaats van dicht?

Met een SMS bereik je dus sneller een veel groter deel van je klanten dan met mail. En laat je nou net in het Da Vinci programma kunnen kiezen of je je klant via mail of SMS wilt bereiken (per bericht!) :-).


Met een SMS heb je dus veel meer macht. 

Use this power wisely 😉

Ben je al Da Vinci klant en heb je hulp nodig bij het instellen van je berichten? Laat het ons weten 🙂 We helpen je graag.